Kawasaa |
10-8-2007 13:53 |
Posts: 778 |
Die uitlaat knijpt hem zowieso heel veel, zet er eens een andere op...
|
|
|
|
siegerink |
10-8-2007 14:02 |
Posts: 52 |
.
Dit bericht is gewijzigd door siegerink op 7-11-2013 om 18:14 uur.
|
|
|
|
psychopatje |
10-8-2007 14:04 |
Posts: 5621 |
ja ik had een 32 mm op mijn 125cc,maar een 28 vlakschuif is waarschijnlijk beter
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
mulder |
10-8-2007 14:05 |
Posts: 13701 |
met een 24 moet ie het ook doen, het probleem ligt bij je uitlaat of geen goede zuiger/veren
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 14:05 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: siegerink
kan het ook aan de carb liggen? ik bedoel dat ie te klein is?
24 mm moet makkelijk kunne op een 125 cc, als hij tenminste goed is afgesteld. Dit uitlaat is gemaakt voor een 50 cc en niet voor een 125 cc dus dit betekent dat de uitlaatgassen lang niet zo snel weg kunnen waardoor de cilinder niet goed ademt en dus slecht loopt...
|
|
|
|
siegerink |
10-8-2007 14:59 |
Posts: 52 |
ik denk ook (weet wel ceker) dat het aan de uitlaat ligt.
mijn uitlaat poort is iets van 35mm doorsnee en die van de uitlaat 28 ofzo,dus dan is ie wel een beetje begrenst.
maar wie weet uit ervaring welke carb het mooist loopt? ik zelf d8 aan 32 mm
|
|
|
|
Ferenczv |
10-8-2007 15:15 |
Posts: 100 |
32 mm kan je doen..
28 gaat ook goed, ikzelf had een 34mm (rondschuif) onder mijn 125cc Athena.
Deze 34mm carb. staat ook te koop.
|
|
|
|
vroembroem |
10-8-2007 15:26 |
Posts: 617 |
ik zou er een 110cc homoet onder hangen. dan moet ie wel goed lopen.
|
|
|
|
siegerink |
10-8-2007 16:26 |
Posts: 52 |
tis gebeurd ,cilinder heeft een warmloper gehad.
dr zit een klein scheurtje in de cilinder hemd en de zuiger zit onder de krassen.
ik hang gewoon mn oude blokje er weer onder (70 malossi) en koop daar wel een mooi uitlaatje voor.
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 17:34 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: siegerink
tis gebeurd ,cilinder heeft een warmloper gehad.
dr zit een klein scheurtje in de cilinder hemd en de zuiger zit onder de krassen.
ik hang gewoon mn oude blokje er weer onder (70 malossi) en koop daar wel een mooi uitlaatje voor.
was te verwachten met een uitlaat die hem zo erg kneep. Dan wordt die cilinder gewoon zo tering heet omdat hij zijn gassen niet kwijt kan...
|
|
|
|
Ferenczv |
10-8-2007 18:00 |
Posts: 100 |
idd, wel jammer..
Succes nog met het andere blokje
|
|
|
|
senda80cc |
10-8-2007 18:52 |
Posts: 3434 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: siegerink
tis gebeurd ,cilinder heeft een warmloper gehad.
dr zit een klein scheurtje in de cilinder hemd en de zuiger zit onder de krassen.
ik hang gewoon mn oude blokje er weer onder (70 malossi) en koop daar wel een mooi uitlaatje voor.
te kleine uitlaat zorgt er vanzelf voor dat hij warmloopt... kan zijn druk toch niet kwijt
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-8-2007 18:58 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
[...]
te kleine uitlaat zorgt er vanzelf voor dat hij warmloopt... kan zijn druk toch niet kwijt
dan zou elke standaard begrensde brommer ook vastloipen ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Scozzisa |
10-8-2007 18:58 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
[...]
te kleine uitlaat zorgt er vanzelf voor dat hij warmloopt... kan zijn druk toch niet kwijt
is geen vast gegeven, alles valt te begrenzen met de uitlaat.
hij kan inderdaad zo'n slechte verbranding creeeren dat hij minder of helemaal niet meer loopt, maar geen warmloper 'doordat hij de druk niet kwijt kan'
|
|
|
|
Ferenczv |
10-8-2007 19:10 |
Posts: 100 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
dan zou elke standaard begrensde brommer ook vastloipen ?
50cc met 50cc begrenste uitlaat is wel wat anders dan;
125cc met 50cc uitlaat, zit wel wat verschil in naar mijn mening.
Dit zal veel sneller gaan, omdat hij veel kracht produceert maar de verbranding gewoon niet kwijt kan.
En met gewoon 50cc + begrenste uitlaat kan dit enigsinds nog wel lijkt mij.
|
|
|
|