Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - weer vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44540 - weer vastgelopen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 10-8-2007 13:24 Print topicpost

Posts: 1855
oke, ik had een paar weken terug een gilardoni2 vastgelopen. maarja die was ook al versleten dus ja dat heb je. nu kocht ik dus een dr80 cilinder. die goed ingereden. nadat ik m had ingereden trok ik m door. toen sloeg die na een paar keer doortrekken eventjes vast toen koppeling in en kon m gewoon weer starten. nu is die echt vastgelopen. heb de cilinder er al af liggen en ik zie een paar veegjes. de zuiger zitten wel wat krassen op.

Ik heb onder het inrijden tot de 250km elke 2 dagen mn bougie bekeken en was altijd mooi donkerbruin. Nu was die dus vastgelopen en is die gewoon de kleur van de bougie (metaalkleur). hij heeft dus de laatste km's te weinig benzine gehad. hoe kan dit gebeurt zijn? en ook iets wat ik nogal al raar vond. toen die vastgelopen was ging ik een minuut erna is even naar mn kvs kijken. die was gewoon warm, niet heet ofzo. kon mn vinger er zo insteken zonder dat het zeer deed???? en ik vraag me ook af of ik de cilinder kan honen.

dus nog even de vragen samengevat:
-kan ik de cilinder laten honen?
-hoe kan het gebeurt zijn dat de cilinder vastliep en de kvs niet echt heet ofzo?
-Hoe kan het dat de bougie altijd mooi bruin was en nu ineens niet meer? (ik dacht misschien dat er vuil in mn carb heeft gezeten ofzo??? al lijkt dit me onwaarschijnlijk want vorige week heb ik alles schoongemaakt.)
 

christianos 10-8-2007 13:25 Print reply

Posts: 20445
heb je na de vorige vastloper je carterholte schoongemaakt?
 
b e r t 10-8-2007 13:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
heb je na de vorige vastloper je carterholte schoongemaakt?


ja, blok eruit. over de kop. paar keer met mengsmering doorgespoeld. ook met de compressor in lopen blazen. maar ik had alles goed schoon gedemonteerd en gemonteerd dus dat is het probleem niet. er zitten ook neit echt dikke krassen, het zijn gewoon veegjes (zeg maar alsof je er met de vijl doorheen bent geweest )

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 13:29 uur.
 
Kawasaa 10-8-2007 13:52 Print reply

Posts: 778
Krukas nog helemaal recht? Misschien dat die van de vorige keer vastlopen zon klap heeft gekregen?
 
b e r t 10-8-2007 14:10 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Krukas nog helemaal recht? Misschien dat die van de vorige keer vastlopen zon klap heeft gekregen?


Ja hoe kijk je dat, het draait allemaal nog mooi en krukas zit ook geen speling op. bigend lagers ook niet.



oja nog iets, ik zag dat honen rond de 30 euro kost. en een nieuwe zuiger kost 38 euro ofzo. dat is dus weer 68 euro. ik heb de cilinder voor 134 euro inclusief bewerken gekocht. is het dan nog wel de moeite? denken jullie dat als die gehoond weer goed loopt? en ik weet eigelijk nog steeds niet de oorzaak?
 
Kawasaa 10-8-2007 14:13 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


Ja hoe kijk je dat, het draait allemaal nog mooi en krukas zit ook geen speling op. bigend lagers ook niet.



oja nog iets, ik zag dat honen rond de 30 euro kost. en een nieuwe zuiger kost 38 euro ofzo. dat is dus weer 68 euro. ik heb de cilinder voor 134 euro inclusief bewerken gekocht. is het dan nog wel de moeite? denken jullie dat als die gehoond weer goed loopt? en ik weet eigelijk nog steeds niet de oorzaak?


Ik weet niet zeker of het een gietijzeren cilinder is, zo ja dan kan dat. Wat bedoelen ze met bewerken? Poortjes netjes maken en de boel een beetje flowen?

Met het blote oog is het haast onmogelijk om te zien of de krukas/kruk nog recht is, is hij twee keer op dezelfde plek vastgelopen?
 
b e r t 10-8-2007 14:16 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


Ik weet niet zeker of het een gietijzeren cilinder is, zo ja dan kan dat. Wat bedoelen ze met bewerken? Poortjes netjes maken en de boel een beetje flowen?

Met het blote oog is het haast onmogelijk om te zien of de krukas/kruk nog recht is, is hij twee keer op dezelfde plek vastgelopen?


eerste keer was die vastgelopen en kon ik m later weer starten want ik moest nog naar huis. ik wist toch dat alles aan gort was dus toen ging ik met heel weinig compressie naar huis, dus waar die vastgelopen is? ik weet het niet. maar het probleem zit m denk ik helemaal niet bij de kruk.

het probleem heeft denk ik te maken met, dat die te weinig mengsel had. maar dat had die eerder niet, wat de oorzaak is, ik weet het niet. en dat de kvs na 15km rijden een klein beetje warm was. dit hoort toch heet te zijn?

edit: en oja, de cilinder stond wel vast. maar met demonteren kreeg ik m er zo af. toen deed ik de cilinder weer even over de zuiger gedaan en toen met de kickstart spelen en de kop er even weer op. en voor mn gevoel had die nog volle compressie.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 14:18 uur.
 
Karlmt5 10-8-2007 15:11 Print reply

Posts: 2296
is je oliepomp gewoon niet naar de ***?
of meng je zelf al
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
b e r t 10-8-2007 15:14 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
is je oliepomp gewoon niet naar de ***?
of meng je zelf al


ik meng 1:40 want ben die oliepomp meer als zat.
 
Kawasaa 10-8-2007 15:15 Print reply

Posts: 778
kan aan veel dingen liggen, maar dit zijn de voornaamste dingen waar je op moet letten:

-olie benzine mengsel
-brandstof zuurstof mengsel
-koeling
-rijstijl (warmrijden, enzo)
-fabricagefouten
-montagefouten
-beschadigde of kapotte onderdelen

Hierbij zijn zoveel dingen te bedenken...
 
b e r t 10-8-2007 15:18 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
kan aan veel dingen liggen, maar dit zijn de voornaamste dingen waar je op moet letten:

-olie benzine mengsel
-brandstof zuurstof mengsel
-koeling
-rijstijl (warmrijden, enzo)
-fabricagefouten
-montagefouten
-beschadigde of kapotte onderdelen

Hierbij zijn zoveel dingen te bedenken...


dat weet ik wel. maar ik weet zelf de oorzaak echt niet.

het is ook zo als ik die bout van de waterpomp eruit haal (om af te tappen) dan loopt er niks uit. dan zuigt die vacuum. en als ik de radiateurdop een slag losdraai begint het te lopen. stroomt het water dan wel rond? want ik vond het al gek dat mn vloeistof niet extreem heet was.
 
Kawasaa 10-8-2007 15:26 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


dat weet ik wel. maar ik weet zelf de oorzaak echt niet.

het is ook zo als ik die bout van de waterpomp eruit haal (om af te tappen) dan loopt er niks uit. dan zuigt die vacuum. en als ik de radiateurdop een slag losdraai begint het te lopen. stroomt het water dan wel rond? want ik vond het al gek dat mn vloeistof niet extreem heet was.


nee dat klopt wel, je kunt beter aan de slangen voelen of hij koelt of niet, de radiator moet warm/heet zijn en de afvoerslang ook...het reservoir niet echt
 
b e r t 10-8-2007 15:28 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


nee dat klopt wel, je kunt beter aan de slangen voelen of hij koelt of niet, de radiator moet warm/heet zijn en de afvoerslang ook...het reservoir niet echt


maar ik heb zovaak resevoirs gevoelt. als je m goed warm rijd en je doet de dop eraf moet je m iets horen sissen, dat die van druk af komt. anders is het toch iets niet goed lijkt me. das bij auto's en alles ook zo. het hoort gewoon heet te zijn.
 
b e r t 10-8-2007 15:59 Print reply

Posts: 1855
Ik heb van alle kanten even een foto gemaakt. je ziet dat die rondom helemaal bekrast is. dit lijkt wel een warmloper. zou ik deze zuiger weer kunnen gebruiken? wel moeten er zoiezo nieuwe zuigerveren op.

http://img391.images...mage=p1010018rb5.jpg
http://img373.images...mage=p1010019jf1.jpg
http://img257.images...mage=p1010020ur7.jpg
http://img403.images...mage=p1010021md5.jpg
http://img406.images...mage=p1010022iq1.jpg

edit: de afbeeldingen doen het niet. dus heb ik er urls van gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 16:02 uur.
 
Kawasaa 10-8-2007 17:37 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Ik heb van alle kanten even een foto gemaakt. je ziet dat die rondom helemaal bekrast is. dit lijkt wel een warmloper. zou ik deze zuiger weer kunnen gebruiken? wel moeten er zoiezo nieuwe zuigerveren op.

http://img391.images...mage=p1010018rb5.jpg
http://img373.images...mage=p1010019jf1.jpg
http://img257.images...mage=p1010020ur7.jpg
http://img403.images...mage=p1010021md5.jpg
http://img406.images...mage=p1010022iq1.jpg

edit: de afbeeldingen doen het niet. dus heb ik er urls van gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 16:02 uur.


Is nog wel bruikbaar, de krasjes en voelbare uitsteeksels goed glad schuren met fijn nat schuurpapier, de slotjes en de gootjes goed schoonmaken en dan nieuwe zuigerveertjes erop.
 
HONDA MTX-TREME 10-8-2007 17:44 Print reply

Posts: 1486
Heb je ook een foto van de wand van de cilinder?

Ik zou iig een nieuw zuigertje bestellen als de cilinder er niet zo slecht aan toe is.
 

Dit topic is 3503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved