christianos |
10-8-2007 13:25 |
Posts: 20445 |
heb je na de vorige vastloper je carterholte schoongemaakt?
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 13:28 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
heb je na de vorige vastloper je carterholte schoongemaakt?
ja, blok eruit. over de kop. paar keer met mengsmering doorgespoeld. ook met de compressor in lopen blazen. maar ik had alles goed schoon gedemonteerd en gemonteerd dus dat is het probleem niet. er zitten ook neit echt dikke krassen, het zijn gewoon veegjes (zeg maar alsof je er met de vijl doorheen bent geweest )
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 13:29 uur.
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 13:52 |
Posts: 778 |
Krukas nog helemaal recht? Misschien dat die van de vorige keer vastlopen zon klap heeft gekregen?
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 14:10 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Krukas nog helemaal recht? Misschien dat die van de vorige keer vastlopen zon klap heeft gekregen?
Ja hoe kijk je dat, het draait allemaal nog mooi en krukas zit ook geen speling op. bigend lagers ook niet.
oja nog iets, ik zag dat honen rond de 30 euro kost. en een nieuwe zuiger kost 38 euro ofzo. dat is dus weer 68 euro. ik heb de cilinder voor 134 euro inclusief bewerken gekocht. is het dan nog wel de moeite? denken jullie dat als die gehoond weer goed loopt? en ik weet eigelijk nog steeds niet de oorzaak?
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 14:13 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
Ja hoe kijk je dat, het draait allemaal nog mooi en krukas zit ook geen speling op. bigend lagers ook niet.
oja nog iets, ik zag dat honen rond de 30 euro kost. en een nieuwe zuiger kost 38 euro ofzo. dat is dus weer 68 euro. ik heb de cilinder voor 134 euro inclusief bewerken gekocht. is het dan nog wel de moeite? denken jullie dat als die gehoond weer goed loopt? en ik weet eigelijk nog steeds niet de oorzaak?
Ik weet niet zeker of het een gietijzeren cilinder is, zo ja dan kan dat. Wat bedoelen ze met bewerken? Poortjes netjes maken en de boel een beetje flowen?
Met het blote oog is het haast onmogelijk om te zien of de krukas/kruk nog recht is, is hij twee keer op dezelfde plek vastgelopen?
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 14:16 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
Ik weet niet zeker of het een gietijzeren cilinder is, zo ja dan kan dat. Wat bedoelen ze met bewerken? Poortjes netjes maken en de boel een beetje flowen?
Met het blote oog is het haast onmogelijk om te zien of de krukas/kruk nog recht is, is hij twee keer op dezelfde plek vastgelopen?
eerste keer was die vastgelopen en kon ik m later weer starten want ik moest nog naar huis. ik wist toch dat alles aan gort was dus toen ging ik met heel weinig compressie naar huis, dus waar die vastgelopen is? ik weet het niet. maar het probleem zit m denk ik helemaal niet bij de kruk.
het probleem heeft denk ik te maken met, dat die te weinig mengsel had. maar dat had die eerder niet, wat de oorzaak is, ik weet het niet. en dat de kvs na 15km rijden een klein beetje warm was. dit hoort toch heet te zijn?
edit: en oja, de cilinder stond wel vast. maar met demonteren kreeg ik m er zo af. toen deed ik de cilinder weer even over de zuiger gedaan en toen met de kickstart spelen en de kop er even weer op. en voor mn gevoel had die nog volle compressie.
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 10-8-2007 om 14:18 uur.
|
|
|
|
Karlmt5 |
10-8-2007 15:11 |
Posts: 2296 |
is je oliepomp gewoon niet naar de ***?
of meng je zelf al
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
b e r t |
10-8-2007 15:14 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
is je oliepomp gewoon niet naar de ***?
of meng je zelf al
ik meng 1:40 want ben die oliepomp meer als zat.
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 15:15 |
Posts: 778 |
kan aan veel dingen liggen, maar dit zijn de voornaamste dingen waar je op moet letten:
-olie benzine mengsel
-brandstof zuurstof mengsel
-koeling
-rijstijl (warmrijden, enzo)
-fabricagefouten
-montagefouten
-beschadigde of kapotte onderdelen
Hierbij zijn zoveel dingen te bedenken...
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 15:18 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
kan aan veel dingen liggen, maar dit zijn de voornaamste dingen waar je op moet letten:
-olie benzine mengsel
-brandstof zuurstof mengsel
-koeling
-rijstijl (warmrijden, enzo)
-fabricagefouten
-montagefouten
-beschadigde of kapotte onderdelen
Hierbij zijn zoveel dingen te bedenken...
dat weet ik wel. maar ik weet zelf de oorzaak echt niet.
het is ook zo als ik die bout van de waterpomp eruit haal (om af te tappen) dan loopt er niks uit. dan zuigt die vacuum. en als ik de radiateurdop een slag losdraai begint het te lopen. stroomt het water dan wel rond? want ik vond het al gek dat mn vloeistof niet extreem heet was.
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 15:26 |
Posts: 778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
dat weet ik wel. maar ik weet zelf de oorzaak echt niet.
het is ook zo als ik die bout van de waterpomp eruit haal (om af te tappen) dan loopt er niks uit. dan zuigt die vacuum. en als ik de radiateurdop een slag losdraai begint het te lopen. stroomt het water dan wel rond? want ik vond het al gek dat mn vloeistof niet extreem heet was.
nee dat klopt wel, je kunt beter aan de slangen voelen of hij koelt of niet, de radiator moet warm/heet zijn en de afvoerslang ook...het reservoir niet echt
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 15:28 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
nee dat klopt wel, je kunt beter aan de slangen voelen of hij koelt of niet, de radiator moet warm/heet zijn en de afvoerslang ook...het reservoir niet echt
maar ik heb zovaak resevoirs gevoelt. als je m goed warm rijd en je doet de dop eraf moet je m iets horen sissen, dat die van druk af komt. anders is het toch iets niet goed lijkt me. das bij auto's en alles ook zo. het hoort gewoon heet te zijn.
|
|
|
|
b e r t |
10-8-2007 15:59 |
Posts: 1855 |
|
|
|
|
Kawasaa |
10-8-2007 17:37 |
Posts: 778 |
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
10-8-2007 17:44 |
Posts: 1486 |
Heb je ook een foto van de wand van de cilinder?
Ik zou iig een nieuw zuigertje bestellen als de cilinder er niet zo slecht aan toe is.
|
|
|
|