Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Machanisme om schakelpook om te draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44535 - Machanisme om schakelpook om te dra...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JW-MB 10-8-2007 9:15 Print topicpost
Posts: 43
Ik het mijn MB voorzien van een MBX 80 cc blok. Deze is uitgevoerd met een 6 versnllingbak. Het probleem is nu dat de schakelpook op de MBX naar achter is gericht en op de MB naar voren. Dus de bak is omgekeerd. Het schakelen is een gewoonte. Nu moet ik mezelf aanleren om andersom te gaan schakelen. Is er iemand die een iedee heeft voor een schakelmachanisme waarmee ik weer op de vertrouwde manier kan schakelen (opschakelen pook omhoog, terug schakelen pook omlaag). Ik zal vast niet de eerste zijn die hier iets voor bedenkt. Ik heb alleen geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden. Laat maar horen / zien (foto's)

Gr Jeroen.

Dit bericht is gewijzigd door JW-MB op 10-8-2007 om 9:17 uur.
 
JW-MB

erwinko 10-8-2007 10:00 Print reply

Posts: 1012
zet er gewoon eem MTX schakelwals in
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-8-2007 10:02 Print reply

Posts: 17929
omgekeerd schakelen leer e best snel, voordeel is dat niemand op je brommer kan rijden:P

mtx wals erin proppen, of overbrengheveltje maken
 
erwin fs1 10-8-2007 11:46 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
omgekeerd schakelen leer e best snel, voordeel is dat niemand op je brommer kan rijden:P




jawel iedereen die fs1 rijd


maar omgekeerd schakelen ben je zo aan gewend lijkt mij zo
 
vake bej te bange....
Dargor 10-8-2007 12:14 Print reply

Posts: 1771
mja ik schakel ook verkeerd om op me nsr, heb er paar rondjes op gereden ik moet zegge was er vrij snel aangewend.. gewoon paar rondjes rijden en kijken of het dan gaat.. zoniet andere schakelwals zoeken zoals hier word gezegt


 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
erwinko 10-8-2007 13:04 Print reply

Posts: 1012
je hebt het inderdaad zo geleerd
ik had het ook op mn nsr.

maar om het dan weer af te leren is wel kutter :P

 
Dargor 10-8-2007 14:57 Print reply

Posts: 1771
mja er schiet me nu ineens iets te binnen
is het niet mogelijk om andere stepjes erop te bouwen die verder naar achtere staan?
en dan je schakelpook de andere kant op richte zeg maar,
moet volgens mij wel haalbaar zijn @ mb
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
mulder 10-8-2007 14:59 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
mja er schiet me nu ineens iets te binnen
is het niet mogelijk om andere stepjes erop te bouwen die verder naar achtere staan?
en dan je schakelpook de andere kant op richte zeg maar,
moet volgens mij wel haalbaar zijn @ mb

is het ook, zit nog lekkerder voor je benen ook
 
5MB5 10-8-2007 20:21 Print reply

Posts: 878
ja kan op zich wel. dan krijg je hetzelfde als op de gemiddelde motor. voetsteunen een heel stuk verder naar achter. dan zorgen dat je bij je voetsteun een scharnierpunt kan maken waar je schakelpedaal op kan.

dan met een stang met 2 gaffels er aan naar voren naar je schakelas. en daar een afgezaagd schakelpedaal aan. afhankelijk van of je die schakelstang dan onder of boven vastmaakt kun je bepalen welke kant je op schakelt
 
Ariej 10-8-2007 20:29 Print reply

Posts: 3685
ja je kan je stepjes naar achteren zetten, en als je dan nog te weinig ruimte hebt kan je ook nog je pookje inkorten

ik heb binnenkort hetzelfde probleem, ga een mbx bak in mijn mt blok zetten, ik denk dat ik een paar scharnierpunten ga maken. maar bij mb kan je denk ik makkelijker de stepjes verschuiven

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 10-8-2007 om 20:30 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved