Ik heb al een tijdje een oude xs 400 dohc uit 1982, is volgende maand oldtimer.
Hij heeft 2 jaar stilgestaan, dus ik denk ik trap hem weer eens aan. Ik heb er overigens nog nooit mee gereden hoor, hij liep toen, en dat was het.
Maargoed, lege accu, geen voorrem, roestbenzine, maar hij starte en liep wel. Ikke stukje rijden, kwam alleen niet boven de 8000 toeren uit, inhouden, en ook slecht doortrekken, beetje traag van begrip. En dat voor een dubbele boven liggende nokkenas en 4 kleppen per cilinder (2 cilinders)
Dus ik de carburateurs losgehaald, zat wel roestbenzine in maar verder niet verstopt, voor de zekerheid alle sproeiers uitgeblazen. Het zijn trouwens een vacuum/gasschuif carbu's, ik heb de rechter open gemaakt en het vacuumrubber was nog prima, de ander kreeg ik niet los..
nieuwe bougies erin, nieuwe accu, nieuwe benzine met benzine filter ertussen, luchtfilter was nog schoon.
Maar nog niet boven de 8000 toeren komen he....
Nu is het voor mij ene beetje een raadsel aan het worden, ik heb ook al zonder filter geprobeerd, en met de choke nog aan, maar hij komt niet echt boven de 8000 toeren, van de 7000 tot de 8000 sputtert hij ook al aardig.
Waar moet ik het zoeken, op motorforums zeggen ze de CDI unit, spanningsregelaar, dat de gasschuiven niet open gaan door een kapot membraam...
MAar ik twijfel daar sterk aan, weet men hier nog wat? aangezien hier ook wat viertakters zitten?