Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha xs 400 probleempje niet boven de 8000 rpm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44534 - yamaha xs 400 probleempje niet bove...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 10-8-2007 8:51 Print topicpost

Posts: 900
Ik heb al een tijdje een oude xs 400 dohc uit 1982, is volgende maand oldtimer.
Hij heeft 2 jaar stilgestaan, dus ik denk ik trap hem weer eens aan. Ik heb er overigens nog nooit mee gereden hoor, hij liep toen, en dat was het.

Maargoed, lege accu, geen voorrem, roestbenzine, maar hij starte en liep wel. Ikke stukje rijden, kwam alleen niet boven de 8000 toeren uit, inhouden, en ook slecht doortrekken, beetje traag van begrip. En dat voor een dubbele boven liggende nokkenas en 4 kleppen per cilinder (2 cilinders)

Dus ik de carburateurs losgehaald, zat wel roestbenzine in maar verder niet verstopt, voor de zekerheid alle sproeiers uitgeblazen. Het zijn trouwens een vacuum/gasschuif carbu's, ik heb de rechter open gemaakt en het vacuumrubber was nog prima, de ander kreeg ik niet los..

nieuwe bougies erin, nieuwe accu, nieuwe benzine met benzine filter ertussen, luchtfilter was nog schoon.
Maar nog niet boven de 8000 toeren komen he....

Nu is het voor mij ene beetje een raadsel aan het worden, ik heb ook al zonder filter geprobeerd, en met de choke nog aan, maar hij komt niet echt boven de 8000 toeren, van de 7000 tot de 8000 sputtert hij ook al aardig.

Waar moet ik het zoeken, op motorforums zeggen ze de CDI unit, spanningsregelaar, dat de gasschuiven niet open gaan door een kapot membraam...
MAar ik twijfel daar sterk aan, weet men hier nog wat? aangezien hier ook wat viertakters zitten?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

jd boer 10-8-2007 10:42 Print reply

Posts: 6005
heb geen verstand van 4 takt , maar staan je kleppen wel goed ?
 
rs1sprintuhr
erwin fs1 10-8-2007 15:26 Print reply

Posts: 897
bougiekleur?
 
vake bej te bange....
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-8-2007 15:38 Print reply

Posts: 8589
Ik heb ook geen ervaring met een XS400, maar 8000 toeren voor een viertakt is al hoog, wat is het maximum op je toerenteller ?

Edit : volgens deze site levert hij maximum vermogen bij 8800 toeren, en maximum koppel bij 8000 toeren...na 25 jaar zal er wel wat verlies op zitten ja



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-8-2007 om 15:43 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
robert 10-8-2007 16:19 Print reply

Posts: 900
bougiekleur is lichtig, net zoals mijn andere motor eigelijk.

en wat vermogen misschien, maar ding kan op top zeker 12k draaien.
Er zit ook gewoon weinig vermogen, hoe hoger de toeren hoe minder...


enne pangolopalanga, een beetje ninja heeft er 16k op de toerenteller staan...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
cmtheman 10-8-2007 16:26 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik heb ook geen ervaring met een XS400, maar 8000 toeren voor een viertakt is al hoog, wat is het maximum op je toerenteller ?

Edit : volgens deze site levert hij maximum vermogen bij 8800 toeren, en maximum koppel bij 8000 toeren...na 25 jaar zal er wel wat verlies op zitten ja



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-8-2007 om 15:43 uur.


das dikke klets, 4-takt racers draaien 14000 toeren en meer en zelf mijn oude 2-cilinder 500cc motor kan 9,5k draaien voor in het rood te komen...
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 10-8-2007 16:32 Print reply

Posts: 1793
yo vent, meld je hier eens aan:

www.motor-forum.nl

en stel deze vraag eens bij brikken en klassiekers zitte diverse XS kenners en zoizo veel oldtimer kenners
 
Hells Hobbit 10-8-2007 16:51 Print reply

Posts: 1793
zonder belasting moet zon ding zeker boven de 8000rpm kunnen komen ja onstekings vervroeger vastgerot?
 
robert 10-8-2007 16:53 Print reply

Posts: 900
heb ik al vragen gestelt, schiet ook niet echt op daar...

en ik heb een electronische ontsteking met cdi, wat moet er vastgerot aan zijn?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 1277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved