Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Weerstand bougiedop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4453 - Weerstand bougiedop
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 29-6-2002?00:39 Print reply

Posts: 14825
Ik ken kerel die beweerde dat hij met zn plof als hij die zekering uit bougiedop haalde vet veel harder ging!! En dat zelfs de televisies in zn straat ervan zouden gaan storen, dat hij het daarom maar niet heeft gedaan...

vette loozer (maar verder istie opzich wel tof, daarnietval )
 
Martijn 29-6-2002?23:18 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: -Michiel-?

Ja tis een bekend probleem dat die spoeltjes doorhensen.

Gewoon een Honda MT/MB/mtx/nsr/mbx ontstekingsspoel erin janken, die werken ook !


JA DAT ZOU IK DUS NIET DOEN!!!!!!

ten eerste: het spoeltje van een honda heeft een iets andere vorm/maat...waardoor je vliegwiel er tegenaan komt...loopt aan....schuurt...krassen in vliegwiel...dat soort shit...opzich niet zo erg...

TEN TWEEDE....kijk naar mijn naam....REVERSE KAMIKAZE....dat slaat er op dat mijn brommer achteruit reed.....

waarom???? martijn had er een spoel van een mt in gezet (104 ohm) en toen wilde ie wel lopen...maar de verkeerde kant op......nieuwe tsx spoel erin...hoppaaaa loopt perfect ...


misshien doet ie het wel met een NIEUWE honda spoel...maja...je blijft dat vliegwiel probleem houwe....





hoe krijg je het voor elkaar dat je spoel helemaal geen contact meer maakt.....dan is gewoon je signaaldraad misschien gebroken...die vervangen = geen nieuwe spoel nodig...


nog eens doormeten...nu op het punt waar de roodzwarte draad op je spoel zit gesoldeerd....en tussen het frame weer...de massa...als ie dan genoeg weerstand geeft moet je een nieuwe draad op je spoel solderen (voorzichtig...mag niet te warm worre)

anders is je spoel gewoon op 1 punt ergens gebroken....normaal smelt de isolatielaag waardoor wikkelingen contact maken en daardoor de weerstand omlaag gaat...maar als je dus oneindig veel weerstand hebt is je spoeldraad ergens gebroken...

zie maar wat je doet....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 30-6-2002?02:03 Print reply
Posts: 2803
heheh martei(n) bij mij deden die mt spoeltjes het goe hoor, en ze zijn inderdaad wat krapper maar dat slijt wel op maat
 
Ralf 30-6-2002?10:59 Print reply

Posts: 9073
Er ligt een normale goede Suzuki spoel op, hij rijd nog niet, nog wat andere electronica probleempjes
 

Dit topic is 3894 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved