Quote: Originally posted by: -Michiel-?
Ja tis een bekend probleem dat die spoeltjes doorhensen.
Gewoon een Honda MT/MB/mtx/nsr/mbx ontstekingsspoel erin janken, die werken ook !
JA DAT ZOU IK DUS NIET DOEN!!!!!!
ten eerste: het spoeltje van een honda heeft een iets andere vorm/maat...waardoor je vliegwiel er tegenaan komt...loopt aan....schuurt...krassen in vliegwiel...dat soort shit...opzich niet zo erg...
TEN TWEEDE....kijk naar mijn naam....REVERSE KAMIKAZE....dat slaat er op dat mijn brommer achteruit reed.....
waarom???? martijn had er een spoel van een mt in gezet (104 ohm) en toen wilde ie wel lopen...maar de verkeerde kant op......nieuwe tsx spoel erin...hoppaaaa loopt perfect ...
misshien doet ie het wel met een NIEUWE honda spoel...maja...je blijft dat vliegwiel probleem houwe....
hoe krijg je het voor elkaar dat je spoel helemaal geen contact meer maakt.....dan is gewoon je signaaldraad misschien gebroken...die vervangen = geen nieuwe spoel nodig...
nog eens doormeten...nu op het punt waar de roodzwarte draad op je spoel zit gesoldeerd....en tussen het frame weer...de massa...als ie dan genoeg weerstand geeft moet je een nieuwe draad op je spoel solderen (voorzichtig...mag niet te warm worre)
anders is je spoel gewoon op 1 punt ergens gebroken....normaal smelt de isolatielaag waardoor wikkelingen contact maken en daardoor de weerstand omlaag gaat...maar als je dus oneindig veel weerstand hebt is je spoeldraad ergens gebroken...
zie maar wat je doet....
|