Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MH RX - Te hard maar wil geen prop..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1288 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44512 - MH RX - Te hard maar wil geen prop....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alaaf12 8-8-2007 22:22 Print topicpost

Posts: 24
Ik heb sinds een week een MH RX2, nog helemaal standaard behalve de prop uit de uitlaat. Hij rijd nu dus rond de 85, maar mn ouders willen dattie langzamer gaat, maar ik wil de prop er niet terug in dus wilde ik het via de tandwielen doen..

Welke tandwielen moet ik daarvoor gebruiken? Ik weet niet wat de standraard'maten' zijn, maar moet ik voor kleiner én achter groter, of 1 van de 2 (tanwielen/ketting zijn nog best nieuw, dus 1 vervangen kan opzich wel)
En welke raden jullie mij dan aan, wil ik niet teveel overtoeren krijgen, maar toch de topsnelheid wat terugkrijg?

En hij is volgens mij ook niet goed afgesteld: Als ik start, ff btje warmdraaien, en als ik dan wil wegrijden dan loopt hij echt beroerd, dat is met een paar keer overschakelen weg. Als ik 30 min gereden heb, en ik stop bij stoplicht, dan moet ik kwartgas open hebben anders valt hij uit. En, als ik rijd en ik draai mn gas dicht, en vervolgens weer open, houdt hij ff in, stotterd ff en trekt dan weer door.. Ik denk dat die goochem em ontgrensd en niet afgesteld heb ofzo, of denken jullie dat sproeier te groot is?
 

christianos 8-8-2007 22:24 Print reply

Posts: 20445
ja te grote sproeier,

en je kan niet langzamer door je tandwielen te veranderen, dan gaat je blok overtoeren maken.

Elektronische begrenzer is ook geen optie i.v.m opblazen elektronische circuit bij langdurig gebruik..

Ik zou of een prop nemen of gewoon zeggen dat hij langzamer gaat
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 22:24 Print reply

Posts: 10560
afvoeren met tandwielen zorgt voor overtoeren.

das kut

beter toch gewoon prop plaatsen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
dennie 8-8-2007 22:25 Print reply
Posts: 438
Probeer eens 3 maatjes ofso kleiner en kijk hoe hij daar op reageert!
Dat van je tandwielen kun je doen als je voor iets kleiner doet en achter wat groter, maar onthou dat je wel veel overtoeren op je top zult hebben!

Sorry was aal aan het typen maar het antwoordt is al gegeven!

Dit bericht is gewijzigd door dennie op 8-8-2007 om 22:26 uur.
 
Wtf?
mtx-motard 8-8-2007 23:02 Print reply

Posts: 14947
busje in je carb

eenvoudig te verwijderen, 1 min. werk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BIET 8-8-2007 23:11 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
busje in je carb

eenvoudig te verwijderen, 1 min. werk.

of gewoon de inlaatkant v/d luchtfilter grotendeels afplakken als de ori filter aanwezig is, dan wel weer ff opnieuw afstellen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Royal Club 8-8-2007 23:12 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

of gewoon de inlaatkant v/d luchtfilter grotendeels afplakken als de ori filter aanwezig is, dan wel weer ff opnieuw afstellen.


buisje is makkelijker
hoef je afstelling niet te veranderen

jammer dat buisje niet werkt bij d-slide

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 23:13 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Dar-Q
Ik heb sinds een week een MH RX2, nog helemaal standaard behalve de prop uit de uitlaat. Hij rijd nu dus rond de 85, maar mn ouders willen dattie langzamer gaat, maar ik wil de prop er niet terug in dus wilde ik het via de tandwielen doen..

Welke tandwielen moet ik daarvoor gebruiken? Ik weet niet wat de standraard'maten' zijn, maar moet ik voor kleiner én achter groter, of 1 van de 2 (tanwielen/ketting zijn nog best nieuw, dus 1 vervangen kan opzich wel)
En welke raden jullie mij dan aan, wil ik niet teveel overtoeren krijgen, maar toch de topsnelheid wat terugkrijg?

En hij is volgens mij ook niet goed afgesteld: Als ik start, ff btje warmdraaien, en als ik dan wil wegrijden dan loopt hij echt beroerd, dat is met een paar keer overschakelen weg. Als ik 30 min gereden heb, en ik stop bij stoplicht, dan moet ik kwartgas open hebben anders valt hij uit. En, als ik rijd en ik draai mn gas dicht, en vervolgens weer open, houdt hij ff in, stotterd ff en trekt dan weer door.. Ik denk dat die goochem em ontgrensd en niet afgesteld heb ofzo, of denken jullie dat sproeier te groot is?



als je lichte tandwielverhouding hebt en je wil toch geen overtoeren draaien moet je gewoon minder gas geven.

het is niet verplicht volgas te rijden op een brommer...

dan rijd je wel langzamer natuurlijk, maar dat was toch je doel of niet?

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BIET 8-8-2007 23:14 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


buisje is makkelijker
hoef je afstelling niet te veranderen

jammer dat buisje niet werkt bij d-slide


een busje boven je gasschuif bedoel je, valt bij D-slide ook wel wat voor te maken, maar waarom zal je je brommer 1st fokken en dan pernament afvoeren, en hij zal wel een ori carbje hebben.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 23:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


buisje is makkelijker
hoef je afstelling niet te veranderen

jammer dat buisje niet werkt bij d-slide



pak je toch een D-slide buisje
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 8-8-2007 23:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

een busje boven je gasschuif bedoel je, valt bij D-slide ook wel wat voor te maken, maar waarom zal je je brommer 1st fokken en dan pernament afvoeren, en hij zal wel een ori carbje hebben.


omdat ze ouders janken, en als je weer ontgrensd wil rijden moet je anders weer die afstelling gaan veranderen, kost ook tijd, en moeite, want afstellen is gewoon ronduit kut

of het nou met een 14mm dellie is of met een 28pwk

buisje dr in flikkeren, ff passen en meten welke hoogtie ie moet hebben, klaar

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


pak je toch een D-slide buisje



Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 8-8-2007 om 23:18 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 23:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


omdat ze ouders janken, en als je weer ontgrensd wil rijden moet je anders weer die afstelling gaan veranderen, kost ook tijd, en moeite, want afstellen is gewoon ronduit kut

of het nou met een 14mm dellie is of met een 28pwk

buisje dr in flikkeren, ff passen en meten welke hoogtie ie moet hebben, klaar


alleen waarschijnlijk maakt dat buisje in topsnelheid niet zo gek veel uit. Trekt hij alleen voor geen meter meer op.

tenminste, dat was bij de keren dat ik het heb gebruikt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BIET 8-8-2007 23:19 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


alleen waarschijnlijk maakt dat buisje in topsnelheid niet zo gek veel uit. Trekt hij alleen voor geen meter meer op.

tenminste, dat was bij de keren dat ik het heb gebruikt.

Dat lijkt mij ook ja...

@Keiji:
jah dat snap ik allemaal wel, zelfs ik heb de startpost gelezen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
5MB5 8-8-2007 23:25 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Dar-Q
Ik heb sinds een week een MH RX2, nog helemaal standaard behalve de prop uit de uitlaat. Hij rijd nu dus rond de 85, maar mn ouders willen dattie langzamer gaat, maar ik wil de prop er niet terug in dus wilde ik het via de tandwielen doen..




waarom wil je die prop er dan perse niet in?

mep die bus er weer in en boor dan het gat in de bus steeds een stukje groter tot ie zo hard loopt als ie van je ouders mag lopen en klaar is kees.

als ie dan niet genoeg trekt dan gewoon kleiner voortandwiel en gat in de bus weer een stukje groter totdat ie juiste snelheid weer haalt.

 
ikkejw 9-8-2007 10:35 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Dar-Q
Ik heb sinds een week een MH RX2, nog helemaal standaard behalve de prop uit de uitlaat. Hij rijd nu dus rond de 85, maar mn ouders willen dattie langzamer gaat, maar ik wil de prop er niet terug in dus wilde ik het via de tandwielen doen..

Welke tandwielen moet ik daarvoor gebruiken? Ik weet niet wat de standraard'maten' zijn, maar moet ik voor kleiner én achter groter, of 1 van de 2 (tanwielen/ketting zijn nog best nieuw, dus 1 vervangen kan opzich wel)
En welke raden jullie mij dan aan, wil ik niet teveel overtoeren krijgen, maar toch de topsnelheid wat terugkrijg?

En hij is volgens mij ook niet goed afgesteld: Als ik start, ff btje warmdraaien, en als ik dan wil wegrijden dan loopt hij echt beroerd, dat is met een paar keer overschakelen weg. Als ik 30 min gereden heb, en ik stop bij stoplicht, dan moet ik kwartgas open hebben anders valt hij uit. En, als ik rijd en ik draai mn gas dicht, en vervolgens weer open, houdt hij ff in, stotterd ff en trekt dan weer door.. Ik denk dat die goochem em ontgrensd en niet afgesteld heb ofzo, of denken jullie dat sproeier te groot is?




Wat je ook kunt doen is een zwaardere tandwiel verhouding nemen. Ik haal bijvoorbeeld nog maar 40 met iemand achterop (80 alleen)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
b e r t 9-8-2007 11:14 Print reply

Posts: 1855
wat zit altijd iedereen te janken over overtoeren. wat boeit dat? halfgas bestaat ook nog.
 

Dit topic is 2181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved