Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat zundapp (opgevroerd)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44501 - uitlaat zundapp (opgevroerd)
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zundapp448 8-8-2007 13:10 Print reply
Posts: 1161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
Vergeet ook niet dat je verschillende maten uitlaat klemmen hebt voor zundapp.
Had eerst ook een maatje te groot en nu een kleinere en zit gewoon vast.
Lekt en maakt nog steeds wel lawaai, maarja das zundapp

34mm ori
36mm opgevoerd
38mm 80CC

toch?
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
Ariej 8-8-2007 13:36 Print reply

Posts: 3685
ja precies, dat systeempje wat zundapp's en citta's hebben is niet echt fijn. een gaatje in elke koelrib naast de uitlaatpoort maken, 2 m6 moertjes oid op je bocht lassen en 2 veertjes scoren. werkt echt onwijs mooi. heb het ook op mijn mini zitten.


(tip: eerst veertjes scoren voordat je gaat lassen)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 13:42 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp448
ik ga vandaag een uitlaatklem van een auto proberen. en als dat werk horen jullie het nog van mij. anders moet ik inderdaad maar de am6 techniek proberen.


dit moet je NIET doen bij zundapp. Gaat ff goed en na een paar honderd km breekt dat pijpje van je cilinder af.

je moet dit model klem hebben (de gesmede dus)


en dan uiteraard de goede maat.
Dan blijft hij vort goed zitten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
zundapp sprinter 8-8-2007 14:51 Print reply
Posts: 128
Had ik ook altijd last van met me zundapp. Ik had toen een zo lang mogelijke veer gepakt (oude standaard o.i.d.) en achter een koelrip gehaakt. Dan met een slangklem aan de bocht gezet. Werkt prima en je hebt geen schade aan je uitlaat en cilinder.

En je voorvorkpoten moet je nog verwisselen, je hebt links en rechts omgedraaid.
 
Zundapp448 9-8-2007 12:27 Print reply
Posts: 1161
eum de auto klem zit er goed om vast.... maar ik moest iets voor het weekend.

en ja me voorpoten zitten IDD verkeerd maar dat komt door de verkeerde KM-teller-kastje
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
Zundapp448 9-8-2007 22:28 Print reply
Posts: 1161
ik kan wel janken

ik ging racen tegen een TZR en hij vloog er weer af.
(mijn top is 85+ de tzr was 110+ maar ik trok veel harder op )

dan geen zundapp met de meeting van het noorden maar me honda.
 
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!!
5MB5 9-8-2007 22:34 Print reply

Posts: 878
zei ik toch....

zoek ff 2 veren en las 2 ringen/moeren of een stripje op je voorbocht en dan 2 gaatjes in een koelrib.

d'r is bij zundapp gewoon niks anders dat werkt, het uitlaatbuisje op de cilinder is conisch dus zal bij klemmen/gungum of loctite toch altijd loskomen.

achterste uitlaatklem losdraaien. uitlaat met veren op je cilinder trekken, dan achter aan je uitlaat naar achter trekken en dan de achterste klem vastdraaien, dan zit ie 100% goed en blijft ie zitten
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-8-2007 22:49 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp448
ik kan wel janken

ik ging racen tegen een TZR en hij vloog er weer af.
(mijn top is 85+ de tzr was 110+ maar ik trok veel harder op )

dan geen zundapp met de meeting van het noorden maar me honda.


is je uitlaat eigenlijk wel de goede maat?

of je kan niet sleutelen, dat kan natuurlijk ook.

maar ik heb nog nooit gehad dat een zundapp uitlaat er zo vlug alweer af ging, zeker niet met auto-uitlaatklem.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Kerry King 9-8-2007 23:00 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


is je uitlaat eigenlijk wel de goede maat?

of je kan niet sleutelen, dat kan natuurlijk ook.

maar ik heb nog nooit gehad dat een zundapp uitlaat er zo vlug alweer af ging, zeker niet met auto-uitlaatklem.



bij mij viel die er ook steeds van van mijn zundapp 517-35 maar die had ik toen vast gezet met uitlaat sment werk perfect
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
T-J Tha Brom Master 13-8-2007 21:37 Print reply

Posts: 213
gaatje boren in koelrib en ringetje op de uitlaat lassen en een strakke veer er tussen
 

Dit topic is 6021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved