Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukaslagers o.i.d. Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44494 - Krukaslagers o.i.d. Derbi Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Senda Paul 7-8-2007 19:22 Print topicpost
Posts: 60
Wanneer mijn Senda loopt maakt hij een raar tikkend geluid, dus heb ik het blokje eronderuit gehaald en wilde hem openhalen omdat ik dacht dat het de krukaslagers waren, maar met het afhalen van de ontsteking merkte ik dat je de spoel 3,5e slag rond kunt draaien en daarna gaat hij moeilijk, alsof er daar een soort obstakel zit. Nu verwacht ik iets van een kromme krukas, maar waarom doet hij dit pas in de vierde omwenteling enz. dus iemand die hier ook ooit last van heeft gehad?
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

freak-out 7-8-2007 19:34 Print reply

Posts: 419
Is het niet gewoon op het punt dat je ontsteking op het dooie punt zit?

ALs hij daardoor heen is draait ie dan weer 3,5 en dan weer moeilijk?
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Senda Paul 7-8-2007 19:38 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Is het niet gewoon op het punt dat je ontsteking op het dooie punt zit?

ALs hij daardoor heen is draait ie dan weer 3,5 en dan weer moeilijk?


de cilinder ligt eraf, dus het is niet dat hij door de compressie ofzo moeilijk gaat, en anders hij maakt alle keren compressie, niet alleen de 4de omwenteling, maar het voelt echt alsof er ergens druk op de krukas zit. Maar omdat hij het elke keer in de vierde omwenteling heeft vind ik het zo gek.
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
freak-out 7-8-2007 19:44 Print reply

Posts: 419
Het dooie punt is waar de krukas op zijn laagst is

Maar zou anders ook niet weten wat het anders kan zijn waarschijnlijk niet je lagers anders zou het wel vreemd zijn als hij dat alleen doet na 3,5 keer ronddraaien nameklijk

EDIT: Heb je speling op je lagers of niet? Anders tog gewoon vervangen

Dit bericht is gewijzigd door freak-out op 7-8-2007 om 19:45 uur.
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Senda Paul 7-8-2007 19:52 Print reply
Posts: 60
Hmm dacht altijd dat dat het hoogste punt was van de zuigert, maar de lagers vervang ik zowiezo, 23,5k km gelopen dus dan kan dat wel, maar haal mss morgenavond ofzo wel de ontsteking eraf en de carters uit elkaar, dan zie ik wat meer
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
freak-out 7-8-2007 20:01 Print reply

Posts: 419
Quote:
Hmm dacht altijd dat dat het hoogste punt was van de zuigert, maar de lagers vervang ik zowiezo, 23,5k km gelopen dus dan kan dat wel, maar haal mss morgenavond ofzo wel de ontsteking eraf en de carters uit elkaar, dan zie ik wat meer


Volgens mij is dat boven en onder Maar dat doet er niet toe. Inderdaar als je tog alles openhaalt gewoon kijke of je iets ziet wat niet hoort idem veel suc6
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Almer 8-8-2007 10:44 Print reply

Posts: 3325
Als je toch wilt reviseren meet je toch gelijk je krukas even na, weet je zeker of hij nog goed is, maar daar kom je dan wel achter.
Kan ook dat je hulpas in de bak een slinger heeft, of je koppelingskorf, waardoor hij pas bij de 4e slag stroef draait. Maar dat zou je allemaal na moeten meten en opnieuw uit moeten shimmen.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Senda Paul 8-8-2007 11:34 Print reply
Posts: 60
ja ben er nu ff aan bezig, krijg alleen mijn vliegwiel er niet af zonder lomp geweld, want ik heb alleen een poellietrekker die te groot is en er dus niet omheen past.
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Senda Paul 8-8-2007 17:10 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda Paul
ja ben er nu ff aan bezig, krijg alleen mijn vliegwiel er niet af zonder lomp geweld, want ik heb alleen een poellietrekker die te groot is en er dus niet omheen past.

weet iemand hoe je dit een beetje fatsoenlijk kunt doen?
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 17:50 Print reply

Posts: 10835
met een vliegwieltrekker
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Senda Paul 8-8-2007 17:52 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
met een vliegwieltrekker

maar als je die niet hebt? ik tover zo'n ding niet ff ergens vandaan, jij wel?
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-8-2007 17:55 Print reply

Posts: 10835
ik ga dan naar de winkel en koop er eentje.

jij vraagt hoe je het fatsoenlijk moet doen, dan is de vliegwieltrekker je antwoord.

als je niet van plan bent een vliegwieltrekker aan te schaffen dan ga je lekker aan de gang met een grote schroevendraaien, bandijzer, koevoet en hamer met het risico je blok te slopen.

weet je daarna tenminste zeker dat je krukas krom is
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi Joris 8-8-2007 17:59 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik ga dan naar de winkel en koop er eentje.

jij vraagt hoe je het fatsoenlijk moet doen, dan is de vliegwieltrekker je antwoord.

als je niet van plan bent een vliegwieltrekker aan te schaffen dan ga je lekker aan de gang met een grote schroevendraaien, bandijzer, koevoet en hamer met het risico je blok te slopen.

weet je daarna tenminste zeker dat je krukas krom is

Of je draait je bout terug tegen het vliegwiel aan, een slag los en je tikt tegen de bout aan. Op een gegeven moment schrikt ie dan los.
 
Senda Paul 8-8-2007 18:03 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik ga dan naar de winkel en koop er eentje.

jij vraagt hoe je het fatsoenlijk moet doen, dan is de vliegwieltrekker je antwoord.

als je niet van plan bent een vliegwieltrekker aan te schaffen dan ga je lekker aan de gang met een grote schroevendraaien, bandijzer, koevoet en hamer met het risico je blok te slopen.

weet je daarna tenminste zeker dat je krukas krom is

heb net ff zitten zoeken, maar bij de dichtsbijzijnde winkel hebben ze alleen maar skoethadingen en voor de rest is er nu niemand meer open

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Of je draait je bout terug tegen het vliegwiel aan, een slag los en je tikt tegen de bout aan. Op een gegeven moment schrikt ie dan los.


dat is op dit tijdstip iets waar ik wat aan heb

Dit bericht is gewijzigd door Senda Paul op 8-8-2007 om 18:05 uur.
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
-simon- 8-8-2007 18:09 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda Paul
[...]

heb net ff zitten zoeken, maar bij de dichtsbijzijnde winkel hebben ze alleen maar skoethadingen en voor de rest is er nu niemand meer open

[...]


dat is op dit tijdstip iets waar ik wat aan heb

Dit bericht is gewijzigd door Senda Paul op 8-8-2007 om 18:05 uur.


je kunt die scooterwinkel ook bellen en vragen of ze er 1 hebben voor derbi.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Senda Paul 8-8-2007 21:53 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


je kunt die scooterwinkel ook bellen en vragen of ze er 1 hebben voor derbi.

heb zelf wat gebeund en hij isser af. maar het probleem is opgelost, er zat een braam in het tandwiel wat aan het koppelingshuis vastzit...
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Dit topic is 1228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved