Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Lekkende Kering Honda NSR5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44492 - Lekkende Kering Honda NSR5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TubeLess-90 7-8-2007 15:31 Print topicpost

Posts: 629
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem, Maar misschien net te klein voor het klein vragen topic.

Ik ben net weer even bezig geweest met de NSR, nieuwe koppelingsplaten enzo, maar ik zag dat hij net redelijk veel lekte. Dus even alles afgezocht en ik kwam uit bij de kering die zit bij de as waar het tanwiel voor de ketting op zit.

Deze dus.



Er is gewoon een stukje plastic af waar de olie uit blijft lopen. (recht boven de pijl)

Kan ik deze kering makkelijk vervangen?
Dus kering vanaf de buitenkant eruit vrutten en dan de nieuwe erop duwen?

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-8-2007 om 15:32 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1

Royal Club 7-8-2007 15:33 Print reply

Posts: 60390
*knip*

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-8-2007 om 17:54 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
erwin fs1 7-8-2007 15:49 Print reply

Posts: 897
ik denk dat dat wel meevalt als jet het voorzichtig doet
 
vake bej te bange....
TubeLess-90 7-8-2007 15:49 Print reply

Posts: 629
Hoezo zou ik deze beschadigen?
Achter de kering zit nog een Lager toch?

Dus als ik de kering weg zou halen dan zou alles mooi op z'n plek blijven.

ALS het kan, hoe moet ik de kering er dan afhalen? 2 Kleine schroefjes indraaien en tegelijk eruit drekken of iets dergelijks?
Hoor het graag.

Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
HONDA MTX-TREME 7-8-2007 15:55 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hoezo zou ik deze beschadigen?
Achter de kering zit nog een Lager toch?

Dus als ik de kering weg zou halen dan zou alles mooi op z'n plek blijven.

ALS het kan, hoe moet ik de kering er dan afhalen? 2 Kleine schroefjes indraaien en tegelijk eruit drekken of iets dergelijks?
Hoor het graag.

Ruben


Achter die keering zit inderdaad een lager, ik pak meestal een schroevendraaier en dan voorzicht in tikken en dan eruit wippen.
 
5MB5 7-8-2007 15:57 Print reply

Posts: 878
ik heb ze zo vaak gewisseld met een zogenaamde pigtail. das niks anders dan een soort schroevendraaier/priem met een omgebogen scherpe punt aan het eind. die steek je er in en dan kun je em er zo uit trekken. brommer gewoon op z'n kan leggen dat niet alle olie er uit loopt en dan de nieuwe keerring met een diepe dopsleutel er weer intikken, of met een stukje dikwandige buis. wel zorgen dat je de keerring niet beschadigd met er intikken.

succes
 
5MB5 7-8-2007 15:58 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik denk dat je dan je tandwiel as flink beschadigd, en dat je dan, mocht je er een nieuwe keering inkrijgen, het dan nog steeds gaat lekken


weet je hoe hard die as is??
 
Mt50Racer 7-8-2007 16:35 Print reply

Posts: 128
gewoon voorzichtig met een hamer en een kleine schroevendraaier de keerring eruit halen. makkie
 
nsrracer
Fabio 7-8-2007 16:36 Print reply

Posts: 1737
leg je brom maar niet op z'n zij. Benzine kan er uit lopen, olie uit je blok via de ontluchting en eventueel kvs(?)

Keerring kan je gewoon vervangen is niet moeilijk en makkelijk om te doen. Zorg er voor dat het carter schoon is en smeer de keerring goed in met lagervet, met name de binnen en buitenkant. Dus waar de as tegenaan draait en waar de keerring contact maakt met het carter.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 7-8-2007 om 16:37 uur.
 
christianos 7-8-2007 17:15 Print reply

Posts: 20445
deze keerring kan je makkelijk van buiten af vervangen, zelf ook vaak gedaan

is namelijk de gevoeligste keerring om lek te gaan
 
TubeLess-90 7-8-2007 17:53 Print reply

Posts: 629
Ok bedankt iedereen!
Het is me gelukt, De nieuwe keering zit er volgens mij goed in.

Maar.... er is iets heel raars aan de hand...?
Ik start de motor en hij begint heel veel toeren te lopen stationair. En hij stond niet in zijn 1. Gewoon z'n vrij. Dus dat zou nog niks met de keering te maken moeten hebben?

Ik ga rijden, zet hem gewoon in z'n een en kan vooruit komen... af en toe schiet hij wat hoog in de toeren als ik door schakel.

Na paar 100M valt hij stil en krijg ik hem een tijd niet meer aan, dus ik even wachten en probeer het nogmaals, toen wou hij wel starten. maar liep weer stationaair 4k toeren?

Even de Choke geprobeerd en toen ging hij wel mijn normale toeren lopen. Maar aangezien de choke niet wil blijven zitten kan ik hem zo niet testen...

Maar ik heb verder niks veranderd behalve de koppelingsplaten vandaag. Daarna gereden toen de nieuwe koppelingsplaten er op zaten en werkte perfect..

Wat kan dit zijn?

En verstopte sproeier? Als mijn benzine op is, schiet hij vaak even naar de 6k en valt hij altijd uit. Kan het dan zijn omdat hij teweinig benzine krijcht dat hij hogere toeren draaid?

Alvast bedankt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 17:55 Print reply

Posts: 10835
dat zou kunnen ja.

of verstopte benzinekraan oid.

toch wat meer oefenen in je rijden trouwens:
linker hand je choke vast houden, rechter hand gas geven en zonder koppeling schakelen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
TubeLess-90 7-8-2007 20:21 Print reply

Posts: 629
Oke,

Ik heb mijn sproeier schoon gemaakt, nieuwe benzine in gegooid, het had gekunt dat de tank leeg was. Maar geen van alle heeft gewerkt.

Dat stomme ding blijft gewoon teveel toeren maken, Ik heb een beetje lopen prutsen met de luchtschroef en de stationair schroef, en het hielp goed toen ik in z'n vrij stond. Toen ging hij eindelijk weer mooi onder de 2k lopen. Maar als ik weer klein stukje ging rijden kreeg ik weer hetzelfde probleem.

Waar kan dit nu nog aan liggen?
Eventueel Bougie?

Hij rijd trouwens verder wel redelijk goed, hij trekt gewoon mooi door. Alleen als ik dan de koppeling intrek blijft hij toeren maken.

Gr Ruben

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-8-2007 om 20:21 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 20:26 Print reply

Posts: 7728
staat je gaskabel niet te strak? heb ik weleens als ik mijn gasschuif er uit heb gehad, dan blijft die stelmoer hangen in het beschermrubbertje en trekt hij m beetje strakker
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
5MB5 7-8-2007 20:26 Print reply

Posts: 878
waarschijnlijk zit je vlotter vast. dan loopt heel ff prima als ie een tijdje gestaan heeft maar zodra de vlotterbak bijna leeg is gaat ie te arm lopen en stijgt dus je toerental.

vlotterbak er af, pennetje van vlotter er uit duwen, vlotternaaldje er uit, alles ff doorblazen en weer monteren.

kan ook zijn dat je evt je gasschuif verkeerd om in je carburateur hebt gezet, als dat los is geweest, dan komt ie niet ver genoeg terug.

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 7-8-2007 om 20:36 uur.
 
TubeLess-90 7-8-2007 20:31 Print reply

Posts: 629
Oke bedankt, dit klinkt inderdaad allebei heel goed.

Ga als eerste morgen maar mijn gasschuif proberen en daarna natuurlijk mijn carburateur eraf halen.
Als het niet lukt zullen jullie morgen wel meer horen

Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1

Dit topic is 2322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved