Royal Club |
7-8-2007 15:33 |
Posts: 60390 |
*knip*
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-8-2007 om 17:54 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
erwin fs1 |
7-8-2007 15:49 |
Posts: 897 |
ik denk dat dat wel meevalt als jet het voorzichtig doet
|
|
vake bej te bange.... |
|
TubeLess-90 |
7-8-2007 15:49 |
Posts: 629 |
Hoezo zou ik deze beschadigen?
Achter de kering zit nog een Lager toch?
Dus als ik de kering weg zou halen dan zou alles mooi op z'n plek blijven.
ALS het kan, hoe moet ik de kering er dan afhalen? 2 Kleine schroefjes indraaien en tegelijk eruit drekken of iets dergelijks?
Hoor het graag.
Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
HONDA MTX-TREME |
7-8-2007 15:55 |
Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hoezo zou ik deze beschadigen?
Achter de kering zit nog een Lager toch?
Dus als ik de kering weg zou halen dan zou alles mooi op z'n plek blijven.
ALS het kan, hoe moet ik de kering er dan afhalen? 2 Kleine schroefjes indraaien en tegelijk eruit drekken of iets dergelijks?
Hoor het graag.
Ruben
Achter die keering zit inderdaad een lager, ik pak meestal een schroevendraaier en dan voorzicht in tikken en dan eruit wippen.
|
|
|
|
5MB5 |
7-8-2007 15:57 |
Posts: 878 |
ik heb ze zo vaak gewisseld met een zogenaamde pigtail. das niks anders dan een soort schroevendraaier/priem met een omgebogen scherpe punt aan het eind. die steek je er in en dan kun je em er zo uit trekken. brommer gewoon op z'n kan leggen dat niet alle olie er uit loopt en dan de nieuwe keerring met een diepe dopsleutel er weer intikken, of met een stukje dikwandige buis. wel zorgen dat je de keerring niet beschadigd met er intikken.
succes
|
|
|
|
5MB5 |
7-8-2007 15:58 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik denk dat je dan je tandwiel as flink beschadigd, en dat je dan, mocht je er een nieuwe keering inkrijgen, het dan nog steeds gaat lekken
weet je hoe hard die as is??
|
|
|
|
Mt50Racer |
7-8-2007 16:35 |
Posts: 128 |
gewoon voorzichtig met een hamer en een kleine schroevendraaier de keerring eruit halen. makkie
|
|
nsrracer |
|
Fabio |
7-8-2007 16:36 |
Posts: 1737 |
leg je brom maar niet op z'n zij. Benzine kan er uit lopen, olie uit je blok via de ontluchting en eventueel kvs(?)
Keerring kan je gewoon vervangen is niet moeilijk en makkelijk om te doen. Zorg er voor dat het carter schoon is en smeer de keerring goed in met lagervet, met name de binnen en buitenkant. Dus waar de as tegenaan draait en waar de keerring contact maakt met het carter.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 7-8-2007 om 16:37 uur.
|
|
|
|
christianos |
7-8-2007 17:15 |
Posts: 20445 |
deze keerring kan je makkelijk van buiten af vervangen, zelf ook vaak gedaan
is namelijk de gevoeligste keerring om lek te gaan
|
|
|
|
TubeLess-90 |
7-8-2007 17:53 |
Posts: 629 |
Ok bedankt iedereen!
Het is me gelukt, De nieuwe keering zit er volgens mij goed in.
Maar.... er is iets heel raars aan de hand...?
Ik start de motor en hij begint heel veel toeren te lopen stationair. En hij stond niet in zijn 1. Gewoon z'n vrij. Dus dat zou nog niks met de keering te maken moeten hebben?
Ik ga rijden, zet hem gewoon in z'n een en kan vooruit komen... af en toe schiet hij wat hoog in de toeren als ik door schakel.
Na paar 100M valt hij stil en krijg ik hem een tijd niet meer aan, dus ik even wachten en probeer het nogmaals, toen wou hij wel starten. maar liep weer stationaair 4k toeren?
Even de Choke geprobeerd en toen ging hij wel mijn normale toeren lopen. Maar aangezien de choke niet wil blijven zitten kan ik hem zo niet testen...
Maar ik heb verder niks veranderd behalve de koppelingsplaten vandaag. Daarna gereden toen de nieuwe koppelingsplaten er op zaten en werkte perfect..
Wat kan dit zijn?
En verstopte sproeier? Als mijn benzine op is, schiet hij vaak even naar de 6k en valt hij altijd uit. Kan het dan zijn omdat hij teweinig benzine krijcht dat hij hogere toeren draaid?
Alvast bedankt
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-8-2007 17:55 |
Posts: 10835 |
dat zou kunnen ja.
of verstopte benzinekraan oid.
toch wat meer oefenen in je rijden trouwens:
linker hand je choke vast houden, rechter hand gas geven en zonder koppeling schakelen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
TubeLess-90 |
7-8-2007 20:21 |
Posts: 629 |
Oke,
Ik heb mijn sproeier schoon gemaakt, nieuwe benzine in gegooid, het had gekunt dat de tank leeg was. Maar geen van alle heeft gewerkt.
Dat stomme ding blijft gewoon teveel toeren maken, Ik heb een beetje lopen prutsen met de luchtschroef en de stationair schroef, en het hielp goed toen ik in z'n vrij stond. Toen ging hij eindelijk weer mooi onder de 2k lopen. Maar als ik weer klein stukje ging rijden kreeg ik weer hetzelfde probleem.
Waar kan dit nu nog aan liggen?
Eventueel Bougie?
Hij rijd trouwens verder wel redelijk goed, hij trekt gewoon mooi door. Alleen als ik dan de koppeling intrek blijft hij toeren maken.
Gr Ruben
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 7-8-2007 om 20:21 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
7-8-2007 20:26 |
Posts: 7728 |
staat je gaskabel niet te strak? heb ik weleens als ik mijn gasschuif er uit heb gehad, dan blijft die stelmoer hangen in het beschermrubbertje en trekt hij m beetje strakker
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
5MB5 |
7-8-2007 20:26 |
Posts: 878 |
waarschijnlijk zit je vlotter vast. dan loopt heel ff prima als ie een tijdje gestaan heeft maar zodra de vlotterbak bijna leeg is gaat ie te arm lopen en stijgt dus je toerental.
vlotterbak er af, pennetje van vlotter er uit duwen, vlotternaaldje er uit, alles ff doorblazen en weer monteren.
kan ook zijn dat je evt je gasschuif verkeerd om in je carburateur hebt gezet, als dat los is geweest, dan komt ie niet ver genoeg terug.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 7-8-2007 om 20:36 uur.
|
|
|
|
TubeLess-90 |
7-8-2007 20:31 |
Posts: 629 |
Oke bedankt, dit klinkt inderdaad allebei heel goed.
Ga als eerste morgen maar mijn gasschuif proberen en daarna natuurlijk mijn carburateur eraf halen.
Als het niet lukt zullen jullie morgen wel meer horen
Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|