Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44456 - Afstellen na compressie verandering
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1360 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Teunis |
4-8-2007 19:50 |
Posts: 1073 |
De cilinderkop heb ik serieus laten vlakken, want me squish was zo'n 0,7mm te groot. dit moet flink schelen in compressie dacht en tevens tegen het roken van de brom, wat ik maar niet opgelost krijg met afstellen.
ik eerst geken hoe zonder aanpassingen van de carburateur liep. toen stotterd het geheel nadat ie warm was koud liep ie wel redelijk. als hij warm is stotterde de te harder naar mate hij in een hogere versnelling kwam.
stotteren houd in dat er een te grootte sproeier in zit,(toch?) dus ik andere sproeier geprobeerd, 95,85,75 maar hier rookte hij ook enorm bij en stotterde hij????
ik al geprobeerd te redener wat het zou kunnen zijn maar ik kom er niet echt uit.
hij vonkt goed, nieuwe pakkingen de kop en cilinder zijn goed heb ik nog eens extra gecontroleerd.
als de compressie omhoog gaat moet de sproeier dan groter of kleiner, theoretisch gezien dan, los van mijn omschrijving,
wie o wie kan mij helpen, mijn vage probleem op te lossen?
het betreft touwens een yamaha dt50mx, 50cc snel, hd kop, 16mm cab, luaho en de rest is ori
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
4-8-2007 21:06 |
Posts: 10835 |
theoretisch kleiner.
zuipt hij geen olie uit je blok? dan rookt hij ook veel en loopt beroerd
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
ARWIN_honda |
4-8-2007 21:09 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
theoretisch kleiner.
zuipt hij geen olie uit je blok? dan rookt hij ook veel en loopt beroerd
hoeft niet, bij mij stotterde hij ook, grotere sproeier en hij loopt goed.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Teunis |
4-8-2007 21:11 |
Posts: 1073 |
niet dat ik weet, is een half jaar geleden no0g gereviseerd(door dirktimmer) en olie blijft op pijl.
en het is nu spontaan erger geworden na mij aanpassing aan de kop, dus dat lijkt me raar
@arwin,
heb nu al 120 met een 50cc snel, en luaho, maar zal eens kijken mss helpt het
Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 4-8-2007 om 21:12 uur.
|
|
|
|
Teunis |
5-8-2007 11:15 |
Posts: 1073 |
update,
nog maar eens de carburateur open gehaald vanochtend en schoongemaakt,
dit hielp niks. en heb er weer sproeier 120 ingezet zoals ik eerst had dit scheelt niks met de sproeter 75 die ik geprobeerd had.
had m net heel ff aan het lopen, 100 m gereden 0p het erf en het was al weer voorbij, hij was moeilijk aan te houden en rookte enrom veel witte rook uit???? en bougie was echt nat, veel natter kon niet
kan het dan toch mn rechterkrukaskering zijn? ondanks dat ie voorheen wel goed liep en de keering nog geen half jaar oud is?
wordt door de compressievermeerdering een grotere onderdrukopgebouwd waardoor er meer olie door de kering heen getrokken wordt???
wie o wie weet het antwoord
|
|
|
|
snowboarderke |
5-8-2007 11:19 |
Posts: 2193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
update,
nog maar eens de carburateur open gehaald vanochtend en schoongemaakt,
dit hielp niks. en heb er weer sproeier 120 ingezet zoals ik eerst had dit scheelt niks met de sproeter 75 die ik geprobeerd had.
had m net heel ff aan het lopen, 100 m gereden 0p het erf en het was al weer voorbij, hij was moeilijk aan te houden en rookte enrom veel witte rook uit???? en bougie was echt nat, veel natter kon niet
kan het dan toch mn rechterkrukaskering zijn? ondanks dat ie voorheen wel goed liep en de keering nog geen half jaar oud is?
wordt door de compressievermeerdering een grotere onderdrukopgebouwd waardoor er meer olie door de kering heen getrokken wordt???
wie o wie weet het antwoord
Gebruik je niet te veel olie?
Staat je ontsteking juist?
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Teunis |
5-8-2007 11:22 |
Posts: 1073 |
ouwe dt he, dus de grondplaat is vast en de contactpunt afstant is ook goed zover ik weet, maar een foute contactpunt afstand kan toch niet enorme rook veroorzaken?
en ik rij 1:50 dus dat is niet te veel dacht ik zo, en dat doe ik altijd wel en rijd prima.
edit: heb naar de ontsteking gekeken die staat goed, als ik m verander dan wordt het alleen maar minder
Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 5-8-2007 om 13:00 uur.
|
|
|
|
Teunis |
5-8-2007 17:54 |
Posts: 1073 |
UPDATE VAN 'T PROBLEEM
nu ong de hele middag aan het proberen geweest.
wat heb ik gedaan:
de gevlakte kop + 14 mm cab had eerst 16 mm, rookte nog enorm veel.
en viel ook gelijk uit.
nu had ik nog een hd kop liggen ongevlakt en die heb ik er nu opgezet en toen reed hij min of meer,eindelijk iets.
maar bij dit gebeuren wordt de boel loei heet, bovenste kammen van de kop over de 100 graden heen spuug heeft nog geen seconde nodig om weg te dampen en me handen kan ik niet 5 cm voor de uitgang van de demper houden met draaiende moter anders verbrand ik me handjes in een paar tellen
maar nu denk veelste arm, maar nee hoor de bougie komt er donkerbruin tot zwart uit.?????? hij rookt trouwens nu minder als met de andere pogingen
is het dan toch de keerring
Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 5-8-2007 om 17:54 uur.
|
|
|
|
.puch_chopper |
5-8-2007 18:33 |
Posts: 7851 |
rijd je met oliepomp?
anders zou ik eens naar dat kijken
|
|
|
|
Christian-tsx |
5-8-2007 18:58 |
Posts: 856 |
sproeier 120 op een 50cc? niet beetje groot?
kijk eens naar je bougie, kun je zo zien of die te veel of te weinig krijgt. eerst een nieuwe bougie erin. dan zie je het ut beste
|
|
|
|
Teunis |
5-8-2007 19:09 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
rijd je met oliepomp?
anders zou ik eens naar dat kijken
nee ik gebruik geen olie pomp meng zelf 1:50
@crhisnogwat, ik kan echht wel zien aan de bougie wat er aan de hand dat zeg ik zelf ook al de hele tijd.
maar als alles loei heet wordt en je bougie wordt donkerbruin tot zwart dan is er wel wat anders aan de hand , maar wat.
je hoeft niet elke keer een nieuwebougie te pakken gewoon een beetje schoonmaken is al genoeg.
en sproeier 120 is wel groot ja, maar het is ook 50 cc snel met een bewerkte uitlaat poort wat zo0'n 85 liep. hij toen net wat aan de rijke kant maar voor de rest was ie goed, gebruik lange zes kanten van mikunie
|
|
|
|
Teunis |
7-8-2007 19:15 |
Posts: 1073 |
BIGUPDATE
inmiddels heb ik op de brom maar weer de 14 mm mikuni en een std hd kop er weer opgezet.
in de 14 mm mikuni zit een sproeier 84, dit is sproeier voor de std cilinder voor een dt, en dus te klein voor een 50ccsnel met een vergrootte uitlaatpoort.
dus dan zou je dus een een te arme sproeier verwachten en een hete cilinder. slechts een van de symtonen vind plaats en dat is een hete cilinder. en de bougie si vettig en nat. tevens rookt de brommer best wel, niet echt pure rook maar wel dat je ziet waar je hebt gereden.
tevens reageert hij heel slecht op het gas e werkt enige vorm beter met de choke erop, maar dat komt door de te kleine sproeier
wat kan het nu zijn:
ik dacht aan de volgende dingen
- te teveel olie in de benzine, heb voor de zekerheid nieuwe benzine gehaald en zuiver 1:50 gemengd, dus dit is uitgesloten
- de ontsteking te laat, heb m netjes op tijd gezet. volgens de faq van fs1 forum, ontsteking is het zelfde van dt.
- valse lucht, op het carb en spruitstuk is uitgesloten, maar mss op dekrukasholte, zou ik nog kunnen kijken, maar dit veroorzaakt geen rook toch en het lijkt mij een raar. Want nadat ik het spuitwerk heb gedaan en niks echt aan het blok heb gedaan, onstaat er niet spontaan valse lucht.
- rechterkrukas keering lek? ik denk dat het enigste is wat het nog kan wezen, maar dit lijkt mij raar aangezien, de net boven genoemde reden.
wie o wie heeft het verlossende antwoord???????????????????????/
|
|
|
|
Dit topic is 1360 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|