Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - moeilijk vrij krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44454 - moeilijk vrij krijgen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

50cc crosser 4-8-2007 16:14 Print topicpost

Posts: 1866
het am6 blok onder mijn aprilia rx 2004 krijg ik moeilijk vrij als de brom loopt die in tegen stelling tot een mh furia die hier ook in de schuur staat die krijg ik makkelijk vrij.

als de brommer nog rolt dan gaat hij makkelijker als dat je helemaal stil staat. hoe kan dit kom niet met van dan leg je het furia blok onder je rx want zo ver was ik zelf ook al wel maar dat ben ik niet van plan
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is

rubbert 4-8-2007 16:15 Print reply

Posts: 8825
blijft je koppeling wat hangen? denk dat het daaraan licht
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Evo 4-8-2007 16:16 Print reply

Posts: 1239
heb ik ook zo vaak.. als je dan een stuk rolt doet hij het wel weer.. komt gewoon hoe de versnellingen op elkaar staan
 
50cc crosser 4-8-2007 16:30 Print reply

Posts: 1866
met koppeling in en als je hem dan in de 1 zet gaat stationeer op laag maar ik kan mijn kabel niet verder op stellen
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Mopar 4-8-2007 18:02 Print reply

Posts: 4772
Dat heb ik zelf -wel eens- met me CBR.

Niks om je zorgen over te maken, het kan zelfs dat je koppeling iets te strak staat, bij me DT luisterde dat best nauwkeurig, stond hij te strak wou die niet netjes in zijn vrij, te los...
Met me CB50 heb ik het ook wel eens...

Als hij niet in zijn vrij wil, gewoon ff met je andere poot een klein zetje naar voren of achteren geven, terwijl je met je schakelvoet ligt druk houd op het pedaal, zodat hij vanzelf hij zijn vrij klikt

Is gewoon normaal, en komt naar mijn weten voor op iedere brommer en/of motor

edit : overigens, het is mij ook opgevallen dat hij makkelijker van 2 naar neutraal gaat, dan van 1 naar neutraal, op iedere brommer/motor behalve op een DT, want dat is -alles omhoog, alles omlaag- schakelen

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 4-8-2007 om 18:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 4-8-2007 om 18:04 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-8-2007 18:17 Print reply

Posts: 10835
je moet zegmaar een tikje geven ipv duwen. Dan gaat het altijd goed.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
50cc crosser 5-8-2007 0:30 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Dat heb ik zelf -wel eens- met me CBR.

Niks om je zorgen over te maken, het kan zelfs dat je koppeling iets te strak staat, bij me DT luisterde dat best nauwkeurig, stond hij te strak wou die niet netjes in zijn vrij, te los...
Met me CB50 heb ik het ook wel eens...

Als hij niet in zijn vrij wil, gewoon ff met je andere poot een klein zetje naar voren of achteren geven, terwijl je met je schakelvoet ligt druk houd op het pedaal, zodat hij vanzelf hij zijn vrij klikt

Is gewoon normaal, en komt naar mijn weten voor op iedere brommer en/of motor

edit : overigens, het is mij ook opgevallen dat hij makkelijker van 2 naar neutraal gaat, dan van 1 naar neutraal, op iedere brommer/motor behalve op een DT, want dat is -alles omhoog, alles omlaag- schakelen

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 4-8-2007 om 18:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 4-8-2007 om 18:04 uur.


dit valt mij ook op en dat van die dt bakken ook maar dat is best logisch
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
50cc crosser 5-8-2007 11:50 Print reply

Posts: 1866
soms kan ik met mijn volle gewicht op het pedaal gaan staan en dan gebeurt er niks
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-8-2007 12:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
soms kan ik met mijn volle gewicht op het pedaal gaan staan en dan gebeurt er niks


jij snapt dus niet hoe een bak werkt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
erwinko 5-8-2007 12:05 Print reply

Posts: 1012
en je hebt dan binnenkort een keer je schakelas dol
 
50cc crosser 5-8-2007 12:09 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jij snapt dus niet hoe een bak werkt


dan gaat hij niet vrij staan of van 2 naar 1 maar ik was net aan het denken en toen dacht ik dat misschien dan de tanden van de tandwielen op el kaar staan ?
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
benellifan 5-8-2007 12:13 Print reply
Posts: 1553
zoals net al gezegd je moet met je voet even een zetje geven zodat je versnellingsbak beweegt en dan naar zijn vrij schakelen
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
50cc crosser 5-8-2007 12:15 Print reply

Posts: 1866
owke ga ik dat straks eens proberen
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
derbi-tuner 5-8-2007 12:21 Print reply

Posts: 2605
wat ik altijd doe is bijv als ik van 3 naar vrij wil schakel terwijl ik stil sta, is iets wat de koppeling loslaten, en dan kan ik goed schakelen
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
50cc crosser 5-8-2007 12:32 Print reply

Posts: 1866
als ik mijnene 2 mm los laat rijd hij al weg
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-8-2007 12:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
als ik mijnene 2 mm los laat rijd hij al weg

dan staat je kabel dus gewoon veel te los ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved