Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - race krukas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 796 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4445 - race krukas?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?12:03 Print topicpost

Posts: 5996
hallo allemaal, ik had een vraagie, heb 1 van jullie ervaring met een racekrukas? ik heb gehoord dat als je laag toeren rijd dat dan je krukas mol gaat, maar dat kan toch niet want hij is toch juist steviger omdat het een race krukas is?? :S en weet iemand waar je zo'n ding kan kopen? nieuw?
 
ik haat mensen

NSR RULEZZ 26-6-2002?12:55 Print reply

Posts: 4934
nou volgens mij is i niet steviger maar veel lichter en daarom kan i meer toeren maken d8 ik maar dat weet ik niet zeker
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?12:57 Print reply

Posts: 5996
ow maar je weet niet waar zo'n ding te koop is??
 
ik haat mensen
NSR RULEZZ 26-6-2002?13:09 Print reply

Posts: 4934
[URL[t]]http://www.50cc.nl[/t]hier[/URL] [URL[t]]http://www.josdijkman.nl/bromfiets.htm[/t]en hier[/URL] [URL[t]]http://www.vdhparts.nl[/t]en hier [/URL]
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
e van kalsbeek 26-6-2002?13:32 Print reply
Posts: 354
zo'n ding is ook van ander(sterk) en lichter metaal dan normaal, langere drijfstang, maar verslijt wel veel sneller, je kan het best gewoon krukas houden
 
RS VAN AF 99 GEZOCHT MAIL ME ALS JE ER 1 TEKOOP HEBT
Rudy 26-6-2002?14:10 Print reply

Posts: 3471


is er eentje van een aprilia rs50
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 26-6-2002?14:28 Print reply

Posts: 13825
haha rudy, je hebt het niet helemaal goed gedaan volgens mij want een scooter heeft toch echt niet de kruk van een rs.... kijk maar naar het artikelnummer
 
Rudy 26-6-2002?14:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

haha rudy, je hebt het niet helemaal goed gedaan volgens mij want een scooter heeft toch echt niet de kruk van een rs.... kijk maar naar het artikelnummer


klopt ik had wat fout gedaan (heb 2x gepost+ik d8 dat het een sr krukas was maar hij is van een rs))
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?15:27 Print reply

Posts: 5996
hoezo slijt hij sneller dan? ja oke hij maakt meer toeren. maar waar kan ik zo'n ding nieuw kopen? (racekrukas) bestaan die wel eigenlijk voor een mtx sh?? ik moet toch een andere krukas want de mijne is kut...klote ghehe
 
ik haat mensen
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?15:34 Print reply

Posts: 5996
ik heb nog iets info gevonden dankzei nsr rulez

krukas MTX-SH Top-Racing 60369 74,75
krukas NSR 50 Top-Racing 60370 74,75

maar een nsr en mtx sh zijn toch dezelfde blokken?? of zit er toch verschil in? ik heb gehoord dat een nsr blok harder loopt dan een mtx sh dat hoorde ik van een tuner maar voor hoever is dat waar??
 
ik haat mensen
Blukaap 26-6-2002?16:33 Print reply

Posts: 10006
MTX-SH heeft luchtgekoeld blok, NSR watergekoeld.
Das het grote verschil, verder zijn ze ong hetzelfde, maar aangezien watergekoelde blokken beter snel te maken zijn (betere koeling blabla) is een NSR blok sneller (te maken).
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?17:02 Print reply

Posts: 5996
mja maar alleen daarom is de krukas nog niet anders of wel? het enige verschil is dat je bij een nsr blok een andere carter heb,...das alles,
volgens mij
 
ik haat mensen
ardan 26-6-2002?17:10 Print reply
Posts: 595
is de kruk niet iets langer aan koppelingskant,want bij watergekoeld moet er toch een schoep op de kruk die dan dient als pomp,die is er toch niet bij luchtgekoelde
 
have a blast,go fast
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-6-2002?17:19 Print reply

Posts: 5996
ik zal gelijk ff kijken, dat blokkie licht toch open, maar eerst eten
 
ik haat mensen
dick1 26-6-2002?17:48 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: ardan?labrie

is de kruk niet iets langer aan koppelingskant,want bij watergekoeld moet er toch een schoep op de kruk die dan dient als pomp,die is er toch niet bij luchtgekoelde


sym:
nee, zit met tandwiel en asje.. die op krukas tandwiel zit.

en zover ik weet zijn er geen race krukassen voor nsr/mb enz, ik heb wel eens een top performances kruk besteld, maar daar kon ik nix snellers aan ontdekken, carter volume wordt er niet kleiner van enz. drijfstang is zelfde lengte.

en wie zei er ook alweer dat race krukas langere drijfstang hadden? dat is natuurlijk bijna nooit zo, dat is volgens mij alleen bij een pia of mina MHR speed cil. daar moet je een MHR kruk bij hebben, die hebben langere drijfstang d8 ik.

maar door langere drijfstang hoeft echt niet sneller te zijn. je spoelpoorten staan korter open, en je timing verandert daardoor ook erg. met langere drijfstang heeft je zuiger wel een langzamere topsnelheid (sinus beweging). das wel voordelig, en de glijbaan krachten zijn kleiner (ook voordelig omdat je minder weerstand hebt en dus slijt het minder en gaat het harder)

[This message is edited by dick kalsbeek on 26-6-2002 17:55]
 
Siepie Wokkel 26-6-2002?18:00 Print reply
Posts: 3888
je hebt volle krukassen, vor meer carterdruk, en iets meer kracht onderin dus, en je hebt ook lichteren, zodat je meer toeren kunt maken inderdaad, en als je een mhr team hebt moet je inderdaad een mhr rukas nemen die iets langere drijfstang heeft. Ik heb gewoon een standaart pia krukas in mn scoot, das stevig genoeg
 
-=[Feel the power of Derbi]=-

Dit topic is 2961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved