Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #44441 - Aangehouden met wat probleempjes
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 3986 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Florry |
3-8-2007 10:52 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Het schouwen kost je €120,-?
Een flinke prijs inderdaad en ook lastig om doorheente komen.
Zoals BlackHonda al zij, is het misschien handig om een heel nieuw frame MET kenteken aan te schaffen.
Dan kun je alles overzetten en ben je 'Misschien' wel goedkoper uit.
Je zou het frame wat je nu hebt dan kunnen laten schorsen en de verzekering overzetten naar het nieuwe frame. Als dit wil lukken? Verbeter me als ik het fout heb.
ik hoef hem niet te schouwen, ik heb hem al lang geschouwd en op kenteken en verzekerd,
er stond een TUV-inspectie, dus me hele brommer werd bekeken, en gezegt dit en dit is kapot, laat het mahen, binnen 4 weken keuren/ laten zien dat het goed is + 60 euro inspectie kosten betalen en dat is het, ze hebben btw ook me kentekenbewijs ingepikt, dus een anderframe.... met een ander kenteken gaat niet lukken :P
Dit bericht is gewijzigd door Florry op 3-8-2007 om 10:52 uur.
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
- Kevin - |
3-8-2007 11:11 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]
ik hoef hem niet te schouwen, ik heb hem al lang geschouwd en op kenteken en verzekerd,
er stond een TUV-inspectie, dus me hele brommer werd bekeken, en gezegt dit en dit is kapot, laat het mahen, binnen 4 weken keuren/ laten zien dat het goed is + 60 euro inspectie kosten betalen en dat is het, ze hebben btw ook me kentekenbewijs ingepikt, dus een anderframe.... met een ander kenteken gaat niet lukken :P
Dit is inderdaad een uitgebreidde inspectie door de TUV-Nord, je woont vast in A'dam! (je moet zeker naar de Eenhoorn toe?) Het kan nooit zijn dat de Politie je kentekenbewijs inneemt en je hem opnieuw moet laten schouwen, want laten schouwen is zeker geen keuring!! Maar je brommer moet voldoen aan de eisen genoemd in het voertuigregelement die verbonden staan aan de wegenverkeerswet 1994. Deze kan je terug vinden op internet. Je MT moet weldegelijk remlicht hebben. Dit heeft er vanaf fabriekswegen opgezeten. Zowel voor zit een schakelaar bij je remhevel als bij je achterrem. Dit is niet zo moeilijk in orde te maken. Kwestie van die kabels bestellen en op je kabelboom aan te sluiten. Er is hier nogal een discussie over of het wel of niet verplicht is. Maar neem van mij aan ik heb er verstand van. Mensen die nooit gezeur hebben gehad toen ze het niet hadden, hebben te maken gehad met dienders die dat over het hoofd zagen of niet erg vonden. Het is gewoon verplicht op je MT en de TUV-Nord keurt hem niet goed zonder remlicht dat weet ik ook zeker.
|
|
|
|
Florry |
4-8-2007 1:20 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]
ik hoef hem niet te schouwen, ik heb hem al lang geschouwd en op kenteken en verzekerd,
er stond een TUV-inspectie, dus me hele brommer werd bekeken, en gezegt dit en dit is kapot, laat het mahen, binnen 4 weken keuren/ laten zien dat het goed is + 60 euro inspectie kosten betalen en dat is het, ze hebben btw ook me kentekenbewijs ingepikt, dus een anderframe.... met een ander kenteken gaat niet lukken :P
Dit is inderdaad een uitgebreidde inspectie door de TUV-Nord, je woont vast in A'dam! (je moet zeker naar de Eenhoorn toe?) Het kan nooit zijn dat de Politie je kentekenbewijs inneemt en je hem opnieuw moet laten schouwen, want laten schouwen is zeker geen keuring!! Maar je brommer moet voldoen aan de eisen genoemd in het voertuigregelement die verbonden staan aan de wegenverkeerswet 1994. Deze kan je terug vinden op internet. Je MT moet weldegelijk remlicht hebben. Dit heeft er vanaf fabriekswegen opgezeten. Zowel voor zit een schakelaar bij je remhevel als bij je achterrem. Dit is niet zo moeilijk in orde te maken. Kwestie van die kabels bestellen en op je kabelboom aan te sluiten. Er is hier nogal een discussie over of het wel of niet verplicht is. Maar neem van mij aan ik heb er verstand van. Mensen die nooit gezeur hebben gehad toen ze het niet hadden, hebben te maken gehad met dienders die dat over het hoofd zagen of niet erg vonden. Het is gewoon verplicht op je MT en de TUV-Nord keurt hem niet goed zonder remlicht dat weet ik ook zeker.
oke dankjewel
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
zwarte-beuner |
4-8-2007 22:43 |
Posts: 2651 |
|
|
brommerloos |
|
Florry |
4-8-2007 23:22 |
Posts: 1755 |
Artikel 5.6.57 Voertuigreglement
1. Bromfietsen op twee wielen mogen zijn voorzien van:
a. een of twee grote lichten;
b. een of twee stadslichten;
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde en waarschuwingsknipperlichten;
d. een of twee remlichten;
e. ambergele retroreflectoren aan de zijkanten van het voertuig;
f. vier ambergele retroreflectoren aan de trappers voor zover de bromfiets is voorzien van niet-intrekbare trappers;
g. een installatie ter verlichting van de aan achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;
h. een naar voren gerichte witte retroreflector.
ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden
remlicht is niet verplicht
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
Dit topic is 3986 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|