Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aangehouden met wat probleempjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44441 - Aangehouden met wat probleempjes
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Florry 2-8-2007 22:01 Print topicpost

Posts: 1755
Zoals het topictitel al zegt,
ik werd dus aan gehouden van middag met wat mankementen aan me brommert.

me uitlaat was 108 db(A) dus te hard
ik had geen vliegwielkapje op '' scherp uitsteeksel''
geen licht voor en achter
en kenteken zat verkeerd gemonteerd.

nu zijn hier me vraagjes,

kijk kenteken verplaatsen kan ik ook wel
licht aansluiten ook, alleen hoe moet ik remlicht er op monteren?

hoe kan ik er voor zorgen dat me uitlaat weer gewoon netjes 93 db (A)gaat

want voor dit alles heb ik geen boete gekregen, neen, ik kreeg een briefje dat ik hem opnieuw moest laten keuren...

dus ze hebben me kenteken bewijs in genomen,
en ik moet een afspraak maken,

dus even op een rijtje mijn vragen

- wie heeft dit ook meegemaakt?
- hoe maak ik me uitlaat ( homoet special racing onderlangs) weer 93 db (A)
- en hoe maak ik remlicht op me mt


 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)

Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-8-2007 22:04 Print reply

Posts: 10835
heb het niet meegemaakt.

maar 93dB ga je denk ik niet redden met homoet. Zet er ori uitlaat op, dan is hij wel stil.

remlicht is volgens mij niet verplicht, maar als je dat toch wilt:
boven je achterrempedaal zit ergens een lipje aan je frame. Daar hoort een schakelaar in te zitten die met een trekveertje verbonden is met je rempedaal.
Aan die schakelaar zitten ook 2 draden, eentje knoop je aan de plus van je accu en de andere aan je remlicht. (je moet een duplolamp achter hebben)
Als je geen accu hebt kun je ipv aan de plus te maken ook je verlichtingsdraad pakken. pak hem dan wel voor de lichtschakelaar dan doet je remlicht het ook als je lampen niet aan staan.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Dargor 2-8-2007 22:05 Print reply

Posts: 1771
voor remlicht ga je een remlicht schakelaar ondig hebben die kan je op je achterrem aansluiten
dan heb je wel aleen remlicht op je achterrem.. miss zit er nog een stekkertje bij je voorkant
maar geloof me dit is nog een aardig rottig karwijtje met mt van me neef ook gehad remlicht monteren
en voor je uitlaat
tsja ik zou er ff snel een standaart uitlaat op monteren wat homoet is niet egt stil te krijgen naar mijn idee

en nee ik heb dit zelf niet gehad
maar denk dat je em beter ook ff kan begrenzen dmv prop in uitlaat oid want ze zullen em naar mijn idee wel op de roller willen zette..
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-8-2007 22:06 Print reply

Posts: 10835
mt heeft ori geen remlichtschakelaar op het stuur, mb wel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Florry 2-8-2007 22:07 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
voor remlicht ga je een remlicht schakelaar ondig hebben die kan je op je achterrem aansluiten
dan heb je wel aleen remlicht op je achterrem.. miss zit er nog een stekkertje bij je voorkant
maar geloof me dit is nog een aardig rottig karwijtje met mt van me neef ook gehad remlicht monteren
en voor je uitlaat
tsja ik zou er ff snel een standaart uitlaat op monteren wat homoet is niet egt stil te krijgen naar mijn idee

en nee ik heb dit zelf niet gehad
maar denk dat je em beter ook ff kan begrenzen dmv prop in uitlaat oid want ze zullen em naar mijn idee wel op de roller willen zette..

hij loopt gewoon 50 55 en ik heb geen ori uitlaat, dus deze moet ik even online goedkoop scoren?

en ze deden hem vandaag ook op de roller, maar me tandwielen zijn versleten dus ging hij er steeds van af me ketting, dus dat ging niet door

en ik deed alsof me neus bloedde, dat dit de eerste keer was etc

maar remlicht is niet verplicht op mt....

want dan is het helemaal gemakkelijk

Dit bericht is gewijzigd door Florry op 2-8-2007 om 22:10 uur.
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Tommyofzo 2-8-2007 22:12 Print reply

Posts: 6934
remlicht is toch helemaal niet verplicht?
 
Senda Paul 2-8-2007 22:13 Print reply
Posts: 60
Remlicht is verplicht op elk gemotoriseerd voertuig op de openbare weg, dus ook op die ouwe gare mt'tjes
 
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Tommyofzo 2-8-2007 22:14 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda Paul
Remlicht is verplicht op elk gemotoriseerd voertuig op de openbare weg, dus ook op die ouwe gare mt'tjes

en puchjes dan? hebben die ook remlicht?
 
fietsie 2-8-2007 22:15 Print reply

Posts: 1438
remlicht niet verplicht maar als het erop zit moet het wel werken...
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
gerwin88 2-8-2007 22:16 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda Paul
Remlicht is verplicht op elk gemotoriseerd voertuig op de openbare weg, dus ook op die ouwe gare mt'tjes


dit klopt dus ff niet he...
er zijn zat brommers zonder remlicht.
 
VW rider for live
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-8-2007 22:59 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
remlicht niet verplicht maar als het erop zit moet het wel werken...


net of je kan zien dat je remlicht hebt

niet verplicht dus
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Suzuki-SLK Rijder 2-8-2007 23:00 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


net of je kan zien dat je remlicht hebt

niet verplicht dus


Als meneer/mevrouw agent een schakelaar bij je remhendel ziet zitten zal hij/ze toch wat gaan vermoeden. Als hij/ze er dan nog een ziet zitten bij je rempedaal zullen haar vermoedens groter worden.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-8-2007 23:03 Print reply

Posts: 10835
daar gaat het helemaal niet om.

bij knipperlichten is die regel er omdat de mede weggebruikers knipperlichten op je brommer zien zitten en er dan automatisch vanuit gaan dat ze het doen (en terecht)

bij een remlicht kan je dat echt niet zien van een afstand. en of en waarom die schakelaar daar zit daar heeft niemand iets mee te maken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BlackHonda 3-8-2007 10:14 Print reply

Posts: 1115
Misschien een idee om ergens een ander frame vandaar te halen met kenteken, hoef je je mt ook helemaal niet aan te passen.
 
TubeLess-90 3-8-2007 10:21 Print reply

Posts: 629
Het schouwen kost je €120,-?
Een flinke prijs inderdaad en ook lastig om doorheente komen.
Zoals BlackHonda al zij, is het misschien handig om een heel nieuw frame MET kenteken aan te schaffen.
Dan kun je alles overzetten en ben je 'Misschien' wel goedkoper uit.

Je zou het frame wat je nu hebt dan kunnen laten schorsen en de verzekering overzetten naar het nieuwe frame. Als dit wil lukken? Verbeter me als ik het fout heb.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
MTRudolf 3-8-2007 10:26 Print reply

Posts: 2464
HEEL veel demper wol in je homoet stoppen en een prop erin laten schieten..

vriend van mun had ook een mt en ding maakte een pokke geluid..


prop erin laten schieten en het was net een stofzuiger

kost iets van 10 euro bij de bromboer


en remlicht op mt verplicht is bullshit heb ik noooit gehad op mun mt en nooit gezeik mee gehad
 

Dit topic is 3948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved