Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Chopperbrommers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44420 - Chopperbrommers
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 17560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 1-8-2007 18:48 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
[...]


Ik snap je punt. Hoe dan ook het gaat wat kosten, dat klopt. Maar ik vind de Kinroad er mooier uitzien en na dit alles gehoord te hebben wordt het toch die over een tijdje. Dat is ook gelijk wat makkelijker voor een groter 4takt blok. Als ik maar goede kwaliteit vervangingsmiddelen heb dan komt dat wel goed. Mij lijkt namelijk dat [...]

dit wel aardig verkrijgbaar is

Dus bedankt iedereen!

Gelijk heb je, gewoon voor het mooiste gaan. 4takt-spul is volop verkrijgbaar.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Maximilliano 2-8-2007 2:02 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Gelijk heb je, gewoon voor het mooiste gaan. 4takt-spul is volop verkrijgbaar.


Ja maar ik bedoel ook die lagers en vering en dat soort dingen. Dat zijn de slijtdelen. Zijn die ook redelijk verkrijgbaar voor een kinroad?
 
Sampers 2-8-2007 10:01 Print reply

Posts: 1231
een kinroad ken ik eigenlijk niet, maar
Ik denk persoonlijk dat een aprilia langer mee zal gaan.
toch vooral kwa rijwielgedeelte ed...
het blok zou ik niet kunnen zeggen, ik heb zowel met honda viertaktblok als AM6blokken problemen.alles gaat kapot. al heb ik wel meest vertrouwen in een honda blok.
Ik heb op mijn aprilia AF1 een honda viertaktblok passend gemaakt (momenteel zijn de krukaslagers aan vervanging toe) en je hebt 2soorten hondablokken, die van de jaren 60 met 6Volt en contactpunten en nieuwere met 12volt CDI ontsteking. ik heb een Oud hondablokje maar dan met een jincheng 12volt CDi ontsteking die me 39Euro heeft gekost (en gratis kabelboom heb bijgekregen). Dus niet elk honda blok is zomaar plug en play. Daarbij komt dan nog eens kijken dat je verschillende soorten versnellingsbak hebt. 1-N-2-3-4 of N-1-2-3-4-N of 1-N-2-3 of zelfs 5bakken, .. en dan heb je nog semi-automatische blokken of handgekoppelde.

je vind zowel voor de viertaktblokken als voor de AM blokken veel onderdelen (ook om op te voeren).

mijn persoonlijke voorkeur gaat naar aprilia, die brommers moet je ook gewoon goed onderhouden, en daar hebben veelen problemen mee.
(mijn mening kan wel wat subjectief zijn door het aantal aprilia's dat wij hebben)
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Maximilliano 2-8-2007 11:18 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sampers
een kinroad ken ik eigenlijk niet, maar
Ik denk persoonlijk dat een aprilia langer mee zal gaan.
toch vooral kwa rijwielgedeelte ed...
het blok zou ik niet kunnen zeggen, ik heb zowel met honda viertaktblok als AM6blokken problemen.alles gaat kapot. al heb ik wel meest vertrouwen in een honda blok.
Ik heb op mijn aprilia AF1 een honda viertaktblok passend gemaakt (momenteel zijn de krukaslagers aan vervanging toe) en je hebt 2soorten hondablokken, die van de jaren 60 met 6Volt en contactpunten en nieuwere met 12volt CDI ontsteking. ik heb een Oud hondablokje maar dan met een jincheng 12volt CDi ontsteking die me 39Euro heeft gekost (en gratis kabelboom heb bijgekregen). Dus niet elk honda blok is zomaar plug en play. Daarbij komt dan nog eens kijken dat je verschillende soorten versnellingsbak hebt. 1-N-2-3-4 of N-1-2-3-4-N of 1-N-2-3 of zelfs 5bakken, .. en dan heb je nog semi-automatische blokken of handgekoppelde.

je vind zowel voor de viertaktblokken als voor de AM blokken veel onderdelen (ook om op te voeren).

mijn persoonlijke voorkeur gaat naar aprilia, die brommers moet je ook gewoon goed onderhouden, en daar hebben veelen problemen mee.
(mijn mening kan wel wat subjectief zijn door het aantal aprilia's dat wij hebben)



Ja, het begint steeds meer 50/50 te lijken met Aprilia/Kinroad. Maar ik kies nog steeds voor de Kinroad, die vind ik wat mooier eruit zien, meer een echte chopperlook.
Plus dat het blok makkelijker erop kan (verticaal). Het blok was me niet het probleem bij de Kinroad, maar bij aprilia wel. Ik wil op het moment eens een 4takt rijden in plaats van een 2takt.
Dat er onderdelen te vinden zijn voor 4takt blokken dat geloof ik wel, ik ben eerder bezorgd om de andere onderdelen (rijwielonderdelen) voor een kinroad. Ik vraag me af of die wel veel te verkrijgen is.
 
Vehikel 2-8-2007 13:54 Print reply

Posts: 2903
Misschien kan je eens een mailtje naar Rovaza.nl sturen, en vragen wat er voor verkrijgbaar is.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
christianos 2-8-2007 16:55 Print reply

Posts: 20445
kies voor kwaliteit en neem een apprilia, met een Kinroad weet je tenminste zeker dat je na 100 km alle boutjes mag gaan vastdraaien die vervolgens doldraaien. of afbreken.

En dan is je frame ook niet na een jaar weggeroest.

Kinroad is echt troep vergeleken met aprilia.

Ken genoeg van die chinese meuk waar de remmen er accuut mee ophielden enzo..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 2-8-2007 om 16:56 uur.
 
RS_70_power 2-8-2007 17:03 Print reply

Posts: 1990
Custombike Renegade


Gilera Eaglet 50


Honda Jazz 50


Honda Magna 50


Midwest Knight 50


Suzuki ZR 50


Yamaha RX 50


Aprilia Classic 50


http://www.50cc-motorcycles.com/

Leef je uit

Dit bericht is gewijzigd door RS_70_power op 2-8-2007 om 17:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RS_70_power op 2-8-2007 om 17:04 uur.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Maximilliano 2-8-2007 18:47 Print reply
Posts: 666
Zitten idd wel mooie tussen. Die honda jazz is ook niet te verkrijgen of wel? of de Honda magna, gilera eaglet weet ik ook niet te vinden. Die custombike renegade ziet er ook vet uit. Ik ga even marktplaatsen

De renegade is 2takt?

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 2-8-2007 om 18:48 uur.
 
Dargor 2-8-2007 20:23 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Zitten idd wel mooie tussen. Die honda jazz is ook niet te verkrijgen of wel? of de Honda magna, gilera eaglet weet ik ook niet te vinden. Die custombike renegade ziet er ook vet uit. Ik ga even marktplaatsen

De renegade is 2takt?

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 2-8-2007 om 18:48 uur.


lijkt me wel aan de expansie pijp en de cilinder kop te zien..
wel jammer onder een chopper hoort gewoon 4takt vind ik
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
mcdronkz 10-8-2007 1:55 Print reply

Posts: 32777
Och, zo moeilijk is het allemaal niet. Als je een beetje handig bent en beschikking hebt over voldoende gereedschap, tijd en geld is er niks aan de hand.

Gewoon een Aprilia Classic kopen bij Nico Grondhuis in Westerbork. Dit zeg ik niet om reclame voor 'm te maken ofzo, maar hij weet gewoon waar 'ie over praat en verkoopt alleen dingen die voor 200% goed zijn. Bij hem zou ik blind een brommer durven kopen als hij zegt dat 'ie goed is !!

Wat je dan kunt gaan doen is heel simpel. Of je blijft rijden met een tweetakt blokje wat het IMHO toch niet helemaal is, of je hangt er een viertakt blok onder. Ga dan gewoon voor een blok met rechtopstaande cilinder, hoeft niet persé van Honda te zijn natuurlijk zolang je maar iets gangbaars neemt en hoeft natuurlijk ook geen 50cc te zijn.

Het is natuurlijk niet even een kwestie van een paar beugeltjes maken en op je frame lassen, je moet ook nog electronica en dergelijke in orde krijgen. Wel iets om serieus overna te denken dus, maar als je het zelf niet kunt (okay, een paar busjes kun je wel laten draaien ofzo) moet je daar gewoon niet aan beginnen.

Een Kinroad ken ik niet, maar ik zou zoiets écht niet kopen, van de kwaliteit ga je echt spijt krijgen en al helemaal van de onderdelenvoorziening. Als er dingen beschadigen ofzo ga je echt janken terwijl je voor een Aprilia Classic alles nog redelijk eenvoudig kunt kopen.

Nou, denk er maar eens goed overna, ik heb 2 jaar met veel plezier op een standaard Classic rondgereden, en als ik nu ooit nog 's zo'n ding zou kopen komt er gewoon een 125cc viertaktje onder denk ik.
 
Dtje 10-8-2007 2:19 Print reply
Posts: 1107
Honda Magna 50

Die ziet er echt mooi uit
 
je mama
Maximilliano 11-8-2007 1:13 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Och, zo moeilijk is het allemaal niet. Als je een beetje handig bent en beschikking hebt over voldoende gereedschap, tijd en geld is er niks aan de hand.

Gewoon een Aprilia Classic kopen bij Nico Grondhuis in Westerbork. Dit zeg ik niet om reclame voor 'm te maken ofzo, maar hij weet gewoon waar 'ie over praat en verkoopt alleen dingen die voor 200% goed zijn. Bij hem zou ik blind een brommer durven kopen als hij zegt dat 'ie goed is !!

Wat je dan kunt gaan doen is heel simpel. Of je blijft rijden met een tweetakt blokje wat het IMHO toch niet helemaal is, of je hangt er een viertakt blok onder. Ga dan gewoon voor een blok met rechtopstaande cilinder, hoeft niet persé van Honda te zijn natuurlijk zolang je maar iets gangbaars neemt en hoeft natuurlijk ook geen 50cc te zijn.

Het is natuurlijk niet even een kwestie van een paar beugeltjes maken en op je frame lassen, je moet ook nog electronica en dergelijke in orde krijgen. Wel iets om serieus overna te denken dus, maar als je het zelf niet kunt (okay, een paar busjes kun je wel laten draaien ofzo) moet je daar gewoon niet aan beginnen.

Een Kinroad ken ik niet, maar ik zou zoiets écht niet kopen, van de kwaliteit ga je echt spijt krijgen en al helemaal van de onderdelenvoorziening. Als er dingen beschadigen ofzo ga je echt janken terwijl je voor een Aprilia Classic alles nog redelijk eenvoudig kunt kopen.

Nou, denk er maar eens goed overna, ik heb 2 jaar met veel plezier op een standaard Classic rondgereden, en als ik nu ooit nog 's zo'n ding zou kopen komt er gewoon een 125cc viertaktje onder denk ik.



Ik heb nog eens gekeken naar de aprilia's maar die dingen zijn uit zichzelf al vrij prijzig. Aangezien ik geen laservaring heb en/of andere ijzeraanpassingsmethoden zal ik toch iemand nodig moeten hebben voor deze dingen (om het 4takt blok erop te zetten). Dit lijkt me zelf ook geen goedkoop grapje. Ik heb nu net genoeg geld om een Classic te kopen, maar gelijk aanpassingen erop brengen betekend voor mij dat ik weer zou moeten sparen - wie weet hoe veel. Het is natuurlijk heel leuk om het zo te doen, maar ik wil er niet gelijk mijn hele spaarpot er voor leeg halen.

Jammer trouwens dat die Honda Magna/Jazz niet makkelijk te vinden zijn. Of ik moet enorme mazzel hebben met marktplaats e.d.

Ik denk dat ik dus toch maar spaar voor een choppermotor als ik 18 ben of als ik een Honda Magna/Jazz vind, dat ik die dan neem.
 
Hells Hobbit 11-8-2007 2:02 Print reply

Posts: 1793
of je wacht een half jaartje en koopt mijn chopper als hij af is,
heb je 4takt en zware (letterlijk) qualiteit, en je krijgt niet bij de eerste straat hoek kramp omdat je zo opgevouwen zit.




is alleen 100% handwerk kost je dus iets meer als chinese massa choppertje...
 
Maximilliano 11-8-2007 13:51 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
of je wacht een half jaartje en koopt mijn chopper als hij af is,
heb je 4takt en zware (letterlijk) qualiteit, en je krijgt niet bij de eerste straat hoek kramp omdat je zo opgevouwen zit.

afbeelding


is alleen 100% handwerk kost je dus iets meer als chinese massa choppertje...


Dat vind ik ook zeker een heel mooi ding!
Ik zoek het ook wel iets dat flink stevig is. Hoef je ook niet voor elke drempel uit te kijken. Hoewel die kinroads ook wel mooi zijn, hoor ik er toch geen goede dingen over.

check je inbox
 

Dit topic is 17560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved