Quote:Oorspronkelijk gepost door: nunszrulez
Sorry voor het hier hier plaatsen maar ik kon het kvt niet vinden omdat ik hier nieuw ben!
Maar wat ik wilde weten is hoelang ik mijn Malossi MHR 80 voor mijn derbi maximaal hoef in te rijden!
Ik zit nu al op de 200 is dit zat.
volgens mij zit er niksalwand in.. die hoef je niet in te rijden.. maar ik heb mhr50 en mun maat mhr80.. en hebben alle bij gewoon goed warm laten worden voor het rijden... en gewoon niet zelfde toeren en snelheid steeds aan houden... en niet vol open getrokken..
ik heb een gietijzeren. ik heb m eerst 5 min laten draaien en heel klein beetje met gas spelen. niet boven de 4000tpm uit. toen laten afkoelen. Vervolgens beetje stationair 100 meter gereden. toen weer even naar de 4000. dat een paar keer. toen weer af laten koelen. na 5 kilometer gereden te hebben even naar de 5000 toeren. Dat heb ik een tijdje volgehouden. dus constant wisselen in toerental. nu zit ik op 50. toen trekte ik m vaak door tot 7000/8000. en na 100km heb ik m een keer doorgetrokken tot in de powerband. en nu doe ik dat nog steeds af en toe. doe ik dit dan een beetje goed? of kan ik het beter anders doen?
en hoe lang moet ik mn gietijzeren cilinder inrijden. de dealer zegt dat 200km meer dan zat is. in het boekje staat het ook. En hier op bf zitten ze allemaal te hameren op die 500km. is dat nou echt nodig? vindt het trouwens ook wel veel; 500km.