Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger van GE3 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44375 - zuiger van GE3 cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5MB5 29-7-2007 3:32 Print topicpost

Posts: 878
ff 2 vraagjes

is het "normaal" dat een standaard zuiger in een GE3 cilinder in bdp de bovenste 3 a 4 mm van de 2 inlaat kanalen blokkeert?



Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-7-2007 om 3:37 uur.
 

Ariej 29-7-2007 3:34 Print reply

Posts: 3685
je bedoeld de onderste? heb ik ook wel eens last van. probeer eens een extra voetpakking.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
5MB5 29-7-2007 3:37 Print reply

Posts: 878
haalt niks uit denk ik, dan zou ik de cilinder 3mm hoger moeten zetten, en vervolgens het deck weer 3mm moeten vlakken. waarbij de timing van spoel en uitlaat ook meteen weer veranderd.


 
John Huijben 29-7-2007 10:55 Print reply

Posts: 2433
ik zou me er niet zon zorgen overmaken.
dat je spoelpoorten, boostpoort en uitlaatpoort goed opent, das veel belangrijker.
je zou evt. wat van je zuiger af kunnen halen bij de inlaatpoortkant, dat word wel vaker gedaan.
zuigertje gaat dan wel wat sneller kantelen dan normaal, dus zaltie iets harder slijten.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
5MB5 29-7-2007 15:15 Print reply

Posts: 878
heb ff zitten passen en meten. als ik het zuigerhemd passend maak aan de bovenkant van de inlaatpoort, zal het effect zijn dat ie ongeveer 17 graden eerder opent, en 17 graden later sluit...zo'n 35 graden "winst" ...scheelt best wel

verder nog gezien dat ze standaard zuiger vorm verre van ideaal is, bijv. de breedte van het zuigerhemd aan de inlaatkant, d'r zou zo'n 3mm per kant af moeten om de flow van carterruimte naar de voorste spoelkanalen enigzins mogelijk te maken.

kantelen is ook wel gedeeltelijk op te lossen, ik kort de onderkant niet over de gehele breedte in, ik vijl/frees er enkel het stukje ter breedte van de inlaatkanalen uit. dan blijven er links en rechts nog een lipje aan zitten van originele lengte.
 

Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved