Tombrom |
29-7-2007 12:13 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ja, maar ik heb ook niet dat hij niet meer toeren KAN maken..
als hij door de dip heen is gaat hij gewoon nog door tot 10500/11000 toeren
gister liet ik hem ff overtoeren maken om me ma gek te maken, ff 12.5k door de straat :P
het is echt een dip gewoon..
ook heb ik dat hij tot de 6.5 a 7k bijna niks doet en er dan ineens vandoor schiet
maar dat komt volgens mij gewoon door de 50snel en uitlaat etc. combo
dat heeft zo`n bijna iedere honda mijn mb ook dat bij 6k
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/158
probeer dit eens ofzo
|
|
|
|
Fabio |
29-7-2007 12:28 |
Posts: 1737 |
dat zou ik niet doen
|
|
|
|
- Han - |
29-7-2007 12:29 |
Posts: 9667 |
die link die tom geeft zijn voor honda scooters die nieuwere, dus bij een MT kan dat niet
|
|
<10.000 posts |
|
erwinko |
29-7-2007 12:55 |
Posts: 1012 |
ik heb even in de schuur gezocht en 3 cdi's gevonden:
cdi 1 : kleur: bruin met rode aansluiting
bovenop: denshigiken
CA13202
onderop: -
cdi 2 : kleur: bruin met zwarte aansluiting
bovenop: shindengen
onderop: CF405C 2.5
291
cdi 3 : kleur: donkerbruin met rode aansluiting
bovenop: shindengen
onderop: CF405A 8.1
262
ik zal ze zometeen wel even gaan testen, eerst de oude eraf zien te krijgen, zit namelijk behoorlijk vast
|
|
|
|
- Han - |
29-7-2007 13:12 |
Posts: 9667 |
donkerbruin met rode aansluiting is origineel
|
|
<10.000 posts |
|
erwinko |
29-7-2007 14:33 |
Posts: 1012 |
ik heb even getest
de rode aansluitingen zijn begrenst.
de zwarte en de witte aansluiting zijn onbegrenst, maar bij allebei een dip bij 9.5k
die met de rode aansluiting kwam niet eens verder als de 10K
heeft het dus nut om een mps-300 te kopen?
|
|
|
|
BIET |
29-7-2007 14:39 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik heb even getest
de rode aansluitingen zijn begrenst.
de zwarte en de witte aansluiting zijn onbegrenst, maar bij allebei een dip bij 9.5k
die met de rode aansluiting kwam niet eens verder als de 10K
heeft het dus nut om een mps-300 te kopen?
die CDI's zijn gewoon gaar. met een ori CDI kan je gewoon de teller uit.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
ArvidW |
29-7-2007 14:50 |
Posts: 201 |
Wat kan nog meer een flinke dip veroorzaken?
1. Uitlaat, maar we hebben allebei een andere, zou natuurlijk toevallig wel kunnen zijn dat beide pijpen die dip geven
2. Cilinderkop, ik heb gewoon een GE2 50cc kopje, dat moet toch prima gaan op een 50snel
3. Timingen van 50snel zijn gewoon kut? (Uitlaatpoort zit op 25.0mm, dus poort staat 169.4graden open, Spoelpoort zit op 33.2mm, dus poort staat 117.5graden open. Blowdown is dus 26, best redenlijk )
Iemand nog iedeën wat het nog meer kan zijn?
|
|
|
|
erwinko |
29-7-2007 15:19 |
Posts: 1012 |
bij mij zou het zelfs nog kunnen zijn dat het een 70 kop is.
mijn uitlaatpoort zit ook op 25mm en 169.42°
de inlaat zit op 33mm en 118.93°
blowdown van 25
|
|
|
|
ploe |
29-7-2007 16:18 |
Posts: 635 |
al eens een andere carb geprobeerd
ik heb het eens gehad met een scooter dagen aan het kloten geweest andere pijp tot en met cilinder
ander carb er op en probleem verholpen
mischien deze info onzinig maar het is maar een voorstel
|
|
www.placeonearth.nl |
|
De Schout |
29-7-2007 16:38 |
Posts: 5327 |
probleem van de topic starter steek ik op de cilinder/pijp combinatie..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
erwinko |
29-7-2007 17:25 |
Posts: 1012 |
en hoe komt het dan dat arvid precies hetzelfde heeft en een andere cilinder + pijp..
of is dat gewoon stom toeval?
|
|
|
|
christianos |
29-7-2007 18:42 |
Posts: 20445 |
mps-300 cdi's..
overdreven gedoe, zijn bijna exact dezelfde cdi's als normale cdi's, allleen de mps-300 heeft geen dip bij 12,500 toeren. Bij dat toerental beginnen normale cdi's tegen te werken.
Dat mensen opeens sneller gaan rijden heeft vooral te maken met een iets andere vervroegeingscurve en het idee dat hij er opzit (tussen de oren).
Een dip bij 9500? hmm, meestal, een combinatie van cilinder, carb en uitlaat.
En die 50c charmoo meuk is gewoon slecht getimed, een blowdown van 26 is nou niet om een boek over naar huis te scrhijven.
Cilinder laten tunen moet de truuk doen
|
|
|
|
erwinko |
29-7-2007 18:50 |
Posts: 1012 |
ik heb in ieder geval vandaag een 16mm keihin gekocht
dus dan gaat hij weer opnieuw afgesteld worden
teminste, als het goed is is het een 16mm. hij zegt van wel en het klinkt alsof hij er wel verstand van heeft
die gaat morgen op de post denk ik.
dus ik hoop dat dat een beter resultaat geeft
wat moet er allemaal getuned worden?
alleen poort wat breder vijlen?
wantja, het blijft toch mijn schoolbrommer..
maar met zon dip erin valt ook niet te leven :P
en tja, we komen allebei uit de citta/vespa wereld; daar is blowdown van 25 al heel behoorlijk!
|
|
|
|
ArvidW |
29-7-2007 20:21 |
Posts: 201 |
BD van 25 is dus wat laag, waar zal ik dan aan moeten denken voor een 50snelletje + 18mm carb + proma GP (komt nog zelfbouw pijp aan)
Brommer heeft nu de volgende powerband (die van Erwinko eigenlijk ook ongeveer hetzelfde) Begint bij 6000 iets te komen, tussen 7000 en 9000 trekt hij leuk, dan bij 9500 dip, en wil hij daarna nog van 10000 tot 10500 goed rijden.
Mocht ik mijn BD verhogen tot zeg 28-30, is dan mijn proma GP niet veel te laagtoerig voor de cilinder? (of is GP wel goedde pijp?)
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 29-7-2007 om 20:22 uur.
|
|
|
|