Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dip bij 9.5k (honda)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44372 - Dip bij 9.5k (honda)
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 29-7-2007 12:13 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ja, maar ik heb ook niet dat hij niet meer toeren KAN maken..

als hij door de dip heen is gaat hij gewoon nog door tot 10500/11000 toeren

gister liet ik hem ff overtoeren maken om me ma gek te maken, ff 12.5k door de straat :P

het is echt een dip gewoon..

ook heb ik dat hij tot de 6.5 a 7k bijna niks doet en er dan ineens vandoor schiet

maar dat komt volgens mij gewoon door de 50snel en uitlaat etc. combo


dat heeft zo`n bijna iedere honda mijn mb ook dat bij 6k

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/158

probeer dit eens ofzo

 
Fabio 29-7-2007 12:28 Print reply

Posts: 1737
dat zou ik niet doen
 
- Han - 29-7-2007 12:29 Print reply

Posts: 9667
die link die tom geeft zijn voor honda scooters die nieuwere, dus bij een MT kan dat niet
 
<10.000 posts
erwinko 29-7-2007 12:55 Print reply

Posts: 1012
ik heb even in de schuur gezocht en 3 cdi's gevonden:

cdi 1 : kleur: bruin met rode aansluiting
bovenop: denshigiken
CA13202
onderop: -

cdi 2 : kleur: bruin met zwarte aansluiting
bovenop: shindengen
onderop: CF405C 2.5
291

cdi 3 : kleur: donkerbruin met rode aansluiting
bovenop: shindengen
onderop: CF405A 8.1
262


ik zal ze zometeen wel even gaan testen, eerst de oude eraf zien te krijgen, zit namelijk behoorlijk vast
 
- Han - 29-7-2007 13:12 Print reply

Posts: 9667
donkerbruin met rode aansluiting is origineel
 
<10.000 posts
erwinko 29-7-2007 14:33 Print reply

Posts: 1012
ik heb even getest

de rode aansluitingen zijn begrenst.

de zwarte en de witte aansluiting zijn onbegrenst, maar bij allebei een dip bij 9.5k

die met de rode aansluiting kwam niet eens verder als de 10K


heeft het dus nut om een mps-300 te kopen?
 
BIET 29-7-2007 14:39 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik heb even getest

de rode aansluitingen zijn begrenst.

de zwarte en de witte aansluiting zijn onbegrenst, maar bij allebei een dip bij 9.5k

die met de rode aansluiting kwam niet eens verder als de 10K


heeft het dus nut om een mps-300 te kopen?

die CDI's zijn gewoon gaar. met een ori CDI kan je gewoon de teller uit.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ArvidW 29-7-2007 14:50 Print reply

Posts: 201
Wat kan nog meer een flinke dip veroorzaken?
1. Uitlaat, maar we hebben allebei een andere, zou natuurlijk toevallig wel kunnen zijn dat beide pijpen die dip geven
2. Cilinderkop, ik heb gewoon een GE2 50cc kopje, dat moet toch prima gaan op een 50snel
3. Timingen van 50snel zijn gewoon kut? (Uitlaatpoort zit op 25.0mm, dus poort staat 169.4graden open, Spoelpoort zit op 33.2mm, dus poort staat 117.5graden open. Blowdown is dus 26, best redenlijk )

Iemand nog iedeën wat het nog meer kan zijn?
 
erwinko 29-7-2007 15:19 Print reply

Posts: 1012
bij mij zou het zelfs nog kunnen zijn dat het een 70 kop is.

mijn uitlaatpoort zit ook op 25mm en 169.42°
de inlaat zit op 33mm en 118.93°

blowdown van 25


 
ploe 29-7-2007 16:18 Print reply

Posts: 635
al eens een andere carb geprobeerd
ik heb het eens gehad met een scooter dagen aan het kloten geweest andere pijp tot en met cilinder
ander carb er op en probleem verholpen
mischien deze info onzinig maar het is maar een voorstel
 
www.placeonearth.nl
De Schout 29-7-2007 16:38 Print reply
Posts: 5327
probleem van de topic starter steek ik op de cilinder/pijp combinatie..
 
tune tweak fiddle bang bummer
erwinko 29-7-2007 17:25 Print reply

Posts: 1012
en hoe komt het dan dat arvid precies hetzelfde heeft en een andere cilinder + pijp..

of is dat gewoon stom toeval?
 
christianos 29-7-2007 18:42 Print reply

Posts: 20445
mps-300 cdi's..

overdreven gedoe, zijn bijna exact dezelfde cdi's als normale cdi's, allleen de mps-300 heeft geen dip bij 12,500 toeren. Bij dat toerental beginnen normale cdi's tegen te werken.

Dat mensen opeens sneller gaan rijden heeft vooral te maken met een iets andere vervroegeingscurve en het idee dat hij er opzit (tussen de oren).

Een dip bij 9500? hmm, meestal, een combinatie van cilinder, carb en uitlaat.

En die 50c charmoo meuk is gewoon slecht getimed, een blowdown van 26 is nou niet om een boek over naar huis te scrhijven.

Cilinder laten tunen moet de truuk doen
 
erwinko 29-7-2007 18:50 Print reply

Posts: 1012
ik heb in ieder geval vandaag een 16mm keihin gekocht
dus dan gaat hij weer opnieuw afgesteld worden

teminste, als het goed is is het een 16mm. hij zegt van wel en het klinkt alsof hij er wel verstand van heeft

die gaat morgen op de post denk ik.

dus ik hoop dat dat een beter resultaat geeft

wat moet er allemaal getuned worden?
alleen poort wat breder vijlen?

wantja, het blijft toch mijn schoolbrommer..
maar met zon dip erin valt ook niet te leven :P

en tja, we komen allebei uit de citta/vespa wereld; daar is blowdown van 25 al heel behoorlijk!
 
ArvidW 29-7-2007 20:21 Print reply

Posts: 201
BD van 25 is dus wat laag, waar zal ik dan aan moeten denken voor een 50snelletje + 18mm carb + proma GP (komt nog zelfbouw pijp aan)

Brommer heeft nu de volgende powerband (die van Erwinko eigenlijk ook ongeveer hetzelfde) Begint bij 6000 iets te komen, tussen 7000 en 9000 trekt hij leuk, dan bij 9500 dip, en wil hij daarna nog van 10000 tot 10500 goed rijden.

Mocht ik mijn BD verhogen tot zeg 28-30, is dan mijn proma GP niet veel te laagtoerig voor de cilinder? (of is GP wel goedde pijp?)

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 29-7-2007 om 20:22 uur.
 

Dit topic is 3455 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved