Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dip bij 9.5k (honda)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44372 - Dip bij 9.5k (honda)
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 28-7-2007 22:43 Print topicpost

Posts: 1012
Heey,

ik(en andere) blijf maar last hebben van een dip bij de 9.5k

ik krijg hem er maar niet uit afgesteld

heb al diverse sproeiermaten groter en kleiner geprobeert, maar geen resultaat..
gasnaald, luchtschroef maakt ook allemaal niks uit..
behalve dat bij teveel luchtschroef verstellen hij gewoon beroerd loopt

ontsteking op zn vroegst en org. gehad, org. lijk ietsie pietsie beter. maar zal wel bedrog zijn

mijn setup:
12mm keihin (orgineel filter)
50cc charmo (immi 50 snel)
techno uitlaat

lichtere vertanding helpt ook niet..
rij ondertussen met 6bak en 12 - 47 vertanding

Waar kan dit aan liggen??

ik heb geen flauw idee meer
hij heeft voor mn gevoel net ff teveel of te weinig lucht op dat moment..

bij voorbaad dank, Erwin
 

ArvidW 28-7-2007 22:49 Print reply

Posts: 201
Erwin en ik hebben het er net al over gehad en ik heb precies hetzelfde probleem:S

Het vreemde is dat we een vrij verschillende setup hebben:

- 50cc Fast arrow (poorterij op inlaatpoort na bijna gelijk aan de charmo, timingen zijn wel anders, mijne heeft lagere BD)
- 18mm Keihin
- Twinairfilterelement
- Proma GP


Sproeiers heb ik al mee gespeeld (30maten verschil tussen kleinste en grootste die ik heb gebruikt) ook heb ik gasnaald van hoogte veranderd

Kwestie van slechte timingen van 50cc snel?

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 28-7-2007 om 22:50 uur.
 
VluggeJaapie 28-7-2007 22:55 Print reply
Posts: 1087
Ontsteking/cdi ?
 
Auto RBW :)
Spark 28-7-2007 22:58 Print reply

Posts: 77
idd volgensmij ligt het aan de cdi. ik had eerst een immitatie ding op mn mtx-sh, heb er nu een mps-300 opzitten en dat merk je echt. alle kleine dipjes zijn verdwenen (hij is te koop op motoimport)
 
mtx-sh for the win!
erwinko 28-7-2007 23:01 Print reply

Posts: 1012
stiekem zat ik daar al in mijn achterhoofd aan te denken..

maar ik hoor het eerst liever van meerdere mensen



 
Supermotania 28-7-2007 23:40 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
stiekem zat ik daar al in mijn achterhoofd aan te denken..

maar ik hoor het eerst liever van meerdere mensen




dit is al vaak genoeg gezegd/besproken in topics..
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
erwinko 29-7-2007 0:17 Print reply

Posts: 1012
ik heb ff heel wat topic afgelezen, maar nergens zie ik staan dat hij ook mn dip bij 9500 weghaalt..

en ook heeel verschillende reacties over wel/geen verschil

maarja, ik zal morgen wel even kijken wat voor cdi er nu op zit en wat ik heb liggen


 
erwinko 29-7-2007 11:09 Print reply

Posts: 1012
ik heb net even gekeken en er zit gewoon een shindengen cdi op

alleen heb ik dus nog steeds die dip

zal het dan toch aan mijn afstel kunsten liggen?

ik kan nu ook niet verder proberen, want mn carburateur is gebroken bij de bevestiging...


 
- Han - 29-7-2007 11:13 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik heb net even gekeken en er zit gewoon een shindengen cdi op

alleen heb ik dus nog steeds die dip

zal het dan toch aan mijn afstel kunsten liggen?

ik kan nu ook niet verder proberen, want mn carburateur is gebroken bij de bevestiging...




shindengen ofiets is dacht ik origineel. Die is zeker bruin?

Zeker een keihin die afgebroken is? heb ik ook wel ens gehad, kut carbs.

Maar zit het ook neit in je gasnaaldafstelling?
 
<10.000 posts
erwinko 29-7-2007 11:22 Print reply

Posts: 1012
ik had alle topic's gelezen van mps-300 en daarin las ik ook af en toe dat shindengen de oude versie van mps-300 is.

idd. keihin die gebroken is

gasnaald afstelling kan niet, want bij die toeren rij ik al vol gas
en ik heb ook alle standjes al geprobeerd, zonder effect

luchtschroef stel ik af op de manier zoals ik geloof hier ergens in een faq beschreven werd.

stationair laten draaien en dan zoeken op welke positie hij het hoogst stationair loopt
 
- Han - 29-7-2007 11:25 Print reply

Posts: 9667
zo laag mogelijk stationair (ongeveer)
luchtschroef 1.5 slag open
mar welke kleur is die chengdingdongkong?
 
<10.000 posts
erwinko 29-7-2007 11:26 Print reply

Posts: 1012
hij is zwart met witte aansluiting
 
- Han - 29-7-2007 11:28 Print reply

Posts: 9667
ori is bruin met rode aansluiting. Maar of het dan een mps300 is weet ik niet.
 
<10.000 posts
honda_freak 29-7-2007 11:30 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ori is bruin met rode aansluiting. Maar of het dan een mps300 is weet ik niet.


mps 300 staat mps 300 op

en is zo snel uit mn hoofd rood, kleur aansluiting weet ik niet en k ben te lui om te gaan zoeken naar t ding

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 29-7-2007 om 11:31 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Maximilliano 29-7-2007 11:56 Print reply
Posts: 666
Ja ik heb op topspeed ook altijd dat ik bij de 9k niet verder ga in toeren. Maar ik heb een originele CDI, dus dan is het nog wel begrijpelijk. Het is ook best raar, ik heb nog gewoon vermogen over en toch stopt ie in een keer met accelereren.
 
erwinko 29-7-2007 12:08 Print reply

Posts: 1012
ja, maar ik heb ook niet dat hij niet meer toeren KAN maken..

als hij door de dip heen is gaat hij gewoon nog door tot 10500/11000 toeren

gister liet ik hem ff overtoeren maken om me ma gek te maken, ff 12.5k door de straat :P

het is echt een dip gewoon..

ook heb ik dat hij tot de 6.5 a 7k bijna niks doet en er dan ineens vandoor schiet

maar dat komt volgens mij gewoon door de 50snel en uitlaat etc. combo
 

Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved