deze week een "verbouwde" mtx-sh gekocht puur voor het frame en kenteken om iets nieuws mee te bouwen.
volgens de verkoper verzoop het 80cc blok, liep niet zo hard en sloeg af in de regen...ik thuis dus eens alles rustig uit elkaar gehaald, en wat denk je?
-vlotterpak van de 20 mikuni vol "kauwgom en sneeuw", had dus lang benzine en water in gestaan en was helemaal kleverig geworden
-originele "aanzuigdemper/begrenzer" voor het standaard 50cc blokzat nog boven op de luchtfilterbak, en het filter zelf was pikzwart
-kabelboom overal aan elkaar gedraaid en geoxideerd, zal wel lekker vonken in de regen
-20 millimeter carburateur en een 18mm spruitstuk, wat in feite qua afwerking van de doorlaat vaak net 16mm is. rondom dus een 2mm dikke rand in de inlaat wat werkt als een flinke verkeersdrempel
-cilinderkop door gepingel n.a.v het benzine probleem in een maanlandschap veranderd
-vliegwiel zwabberde een beetje. het spietje lag in 2en, en beide spiegroeven (in kruktap en vliegwiel) waren ongeveer 8mm breed geworden, helemaal uitgeslagen). zelf verstellende ontsteking dus
-uitlaat was een Proma van een MB, onderlangs. op zich niks mis mee, alleen jammer dat het een proma voor een 50cc was...veel te kleine voorbocht, en daardoor dus ook een flens die 1/3 van het uitlaatkanaal afdekte.
bijmekaar dus 100% gepruts. je snapt gewoon niet wat de vorige eigenaren gedacht hebben.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 28-7-2007 om 2:36 uur.
|