Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvork suzuki

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44331 - Voorvork suzuki
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bromvlieg 26-7-2007 14:56 Print topicpost

Posts: 782
Ben 2 maanden van mijn brommer gereden, en wil m nu toch wel eens gemaakt hebben.
Ik ben van links aangereden en is zo dus tegen de grond geklapt.

Alle optische schade heb ik onderdelen voor kunnen vinden, heb nu wat hulp nodig met de voorvork.

Hij staat namelijk scheef, als je het stuur recht zet, wijst het wiel naar links. Het wiel zelf heeft geen slag, en zit nog goed in de lagers. De vorkpoten staan allebei in een verschillende hoek, wie weet waar het aan kan liggen, zadat ik m op kan lappen.
Als ik eerst iets moet checken of heb je ideen, alles is welkom plz help me

Foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=6JXSC4VK




 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen

Dargor 26-7-2007 14:59 Print reply

Posts: 1771
uhm je moet eerst eens kijken of je voorvork poten krom zijn, lijkt erwel op als ik zo kijk naar de foto,s
als ze niet verbogen zijn
kunnen ze gedraaid zijn in de kroonplaten,

ff je voorvorkpoten losschroeven
dus de schroefjes bij je kroonplaten eruit draaien,
en dan rechtdraaien.

edit : mooie tsx

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 26-7-2007 om 15:00 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Christian-tsx 26-7-2007 15:00 Print reply
Posts: 856
volgens mij is er 1 krom. dat kan het zijn.

kun je het niet terugbuigen? wiel tussen de benen en dan aan het stuur trekken?
 
Dargor 26-7-2007 15:02 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
volgens mij is er 1 krom. dat kan het zijn.

kun je het niet terugbuigen? wiel tussen de benen en dan aan het stuur trekken?


als er een voorvork poot egt verbogen is krijg je die niet recht, zal je helaas nieuwe voorvork pote moeten halen of rechte 2e handse..

maar wat wel kan zoals ik net al zei dat ze gedraad zijn in je kroonplaten en dan kan je het wel rechtbuigen,

 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Bromvlieg 26-7-2007 15:02 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
uhm je moet eerst eens kijken of je voorvork poten krom zijn, lijkt erwel op als ik zo kijk naar de foto,s
als ze niet verbogen zijn
kunnen ze gedraaid zijn in de kroonplaten,

ff je voorvorkpoten losschroeven
dus de schroefjes bij je kroonplaten eruit draaien,
en dan rechtdraaien.

edit : mooie tsx

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 26-7-2007 om 15:00 uur.

Hoe kan ik zien of de poten krom of verbogen zijn, veren ze dan nog in , weet het ben beetje een noob

Als ze gedraaid zijn in de kroonplaten, kan je ze dan gewoon terugdraaien of heb ik dan een nieuwe kroonplaat nodig

Tis trouwens een TS50ER, geen tsx, toch bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Bromvlieg op 26-7-2007 om 15:04 uur.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Dargor 26-7-2007 15:06 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
[...]

Hoe kan ik zien of de poten krom of verbogen zijn, weet het ben beetje een noob

Als ze gedraaid zijn in de kroonplaten, kan je ze dan gewoon terugdraaien of heb ik dan een nieuwe kroonplaat nodig

Tis trouwens een TS50ER, geen tsx, toch bedankt


uhm ff goed kijken en ff je rubbers omhooghalen en kijken of ze nog recht zijn maar dat zie je het beste als ze eruit zijn,

en als ze gedraaid zijn kan je ze zo terug draaien ja
ff de boutjes los, ik weet niet hoe dat bij jou brom zit,
is meestal bij de onderste kroonplaat aan bijde kante 1 of 2 boutjes
en boven op aan ze zijkanten en of op de bovenkant 1 grote schroef op de voorvork poot dus op elke voorvork poot 1 grote schroef
maar zoals ik al zei dat verschilt nog eens per brommer.

edit : als ik jouw was zou ik eerst proberen ze recht te draaien, als ze eenmaal redelijk recht staan kan je ook beter zien of je voorvork wel of niet krom is.

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 26-7-2007 om 15:07 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Bromvlieg 26-7-2007 15:12 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]


uhm ff goed kijken en ff je rubbers omhooghalen en kijken of ze nog recht zijn maar dat zie je het beste als ze eruit zijn,

en als ze gedraaid zijn kan je ze zo terug draaien ja
ff de boutjes los, ik weet niet hoe dat bij jou brom zit,
is meestal bij de onderste kroonplaat aan bijde kante 1 of 2 boutjes
en boven op aan ze zijkanten en of op de bovenkant 1 grote schroef op de voorvork poot dus op elke voorvork poot 1 grote schroef
maar zoals ik al zei dat verschilt nog eens per brommer.

edit : als ik jouw was zou ik eerst proberen ze recht te draaien, als ze eenmaal redelijk recht staan kan je ook beter zien of je voorvork wel of niet krom is.

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 26-7-2007 om 15:07 uur.

Oke, alvast erg bedank, zal eens gaan kijken en hou jullie op de hoogte
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Bromvlieg 26-7-2007 16:47 Print reply

Posts: 782
Ik heb de poten eens bij de kroonplaten losgeschroefd en eens rechtgezet, is al een stuk beter.
Denk dus dat ze verschoven zijn, laat de bromboer er nog even naar kijken zodat ie niet losschiet ofzo tijdens het rijden
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Dargor 26-7-2007 16:49 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bromvlieg
Ik heb de poten eens bij de kroonplaten losgeschroefd en eens rechtgezet, is al een stuk beter.
Denk dus dat ze verschoven zijn, laat de bromboer er nog even naar kijken zodat ie niet losschiet ofzo tijdens het rijden


na als je alles goed vast heb gedraaid moet het geen probleem zijn,
bromboer kost aleen maar geld :P maar dat is jouw keuze
maar zijn de voorvork poten niet krom?

want op die ene foto lijkt de linker (van voren gezien) voorvork poot wel krom te zijn


 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Master 1.0 26-7-2007 17:36 Print reply

Posts: 152
je had ook gewoon je voorwiel tussen je benen kunnen klemmen en dan aan het stuur draaien totdat het wiel weer recht staat. veel makkelijker en heeft het zelfde effectals wanneer je ze los haalt.

om te controleren of je voorvork krom is moet je em uit elkaar halen en op een vlakke ondergrond laten rollen, dan zie je snel genoeg of ie krom is of nie.

je zou ook gewoon kunnen kijken of je zonder handen kan rijden, ja?dan is je voorvork nog recht. als je niet tijdens het rijden je stuur los kan laten dan is je voorvork meestal wel krom.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Dargor 26-7-2007 18:28 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
je had ook gewoon je voorwiel tussen je benen kunnen klemmen en dan aan het stuur draaien totdat het wiel weer recht staat. veel makkelijker en heeft het zelfde effectals wanneer je ze los haalt.

om te controleren of je voorvork krom is moet je em uit elkaar halen en op een vlakke ondergrond laten rollen, dan zie je snel genoeg of ie krom is of nie.

je zou ook gewoon kunnen kijken of je zonder handen kan rijden, ja?dan is je voorvork nog recht. als je niet tijdens het rijden je stuur los kan laten dan is je voorvork meestal wel krom.


mja maar zoals jij het zegt, lukt vaak niet bij mij niet iig toen ik klapper had gemaakt met me madass, of je moet bruut geweld gebruiken maar kan het naar mijn idee beter met losdraaien..

en dat kijken of die krom is wel een goed idee ja
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
honda_freak 26-7-2007 18:35 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
je had ook gewoon je voorwiel tussen je benen kunnen klemmen en dan aan het stuur draaien totdat het wiel weer recht staat. veel makkelijker en heeft het zelfde effectals wanneer je ze los haalt.

lul geen poep, tenzij je een bodybuilder bent krijg je je poten echt niet zomaar recht gedraaid, werkt misschien bij een fiets, maar bij een brommer niet, gewoon zoals eerder gezegd ff alles los draaien, de bouten hoeven er niet eens uit, zolang je maar een beetje speling hebt zodat je poten kunnen draaien zonder te beschadigen

om te controleren of je voorvork krom is moet je em uit elkaar halen en op een vlakke ondergrond laten rollen, dan zie je snel genoeg of ie krom is of nie.

dat is dan wel weer een goeie, als je de boel niet helemaal uit elkaar wilt halen, kun je er ook iets waarvan je zeker bent dat het recht is tegen aanhouden, als het overal netjes aansluit is je poot ook recht

je zou ook gewoon kunnen kijken of je zonder handen kan rijden, ja?dan is je voorvork nog recht. als je niet tijdens het rijden je stuur los kan laten dan is je voorvork meestal wel krom.

kan ook een krom frame betekenen, een achterwiel dat niet helemaal recht in zn brug staat, dat de berijder niet recht op de brommer zit, etc, etc.




Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 26-7-2007 om 18:36 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Bromvlieg 26-7-2007 20:03 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
je had ook gewoon je voorwiel tussen je benen kunnen klemmen en dan aan het stuur draaien totdat het wiel weer recht staat. veel makkelijker en heeft het zelfde effectals wanneer je ze los haalt.

om te controleren of je voorvork krom is moet je em uit elkaar halen en op een vlakke ondergrond laten rollen, dan zie je snel genoeg of ie krom is of nie.

je zou ook gewoon kunnen kijken of je zonder handen kan rijden, ja?dan is je voorvork nog recht. als je niet tijdens het rijden je stuur los kan laten dan is je voorvork meestal wel krom.

Heb het zo ook gedaan, bouten losser gedraaid en met stuur rechtgezet, en is weer zo goed als nieuw
Denk niet dat ie krom is, als dat zo is kan hij toch ook niet meer inveren of niet
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
Master 1.0 26-7-2007 20:09 Print reply

Posts: 152
als je voorvork krom is kan ie meestal nog wel inveren. Alleen rijdt ie niet zo lekker
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Bromvlieg 26-7-2007 20:18 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
als je voorvork krom is kan ie meestal nog wel inveren. Alleen rijdt ie niet zo lekker

Ja, vond hem niet echt lekker rijden, maar stuur staat nog altijd een paar graden scheef dus daar kan het ook aan liggen.

Maar hij is zegmaar van links geramd en zat er dus zijwaartse kracht op de benen, en is nooit echt op de vork gevallen, gashendel is wat bijgeslepen en heeft zo samen met knippers en voetrem alles opgevangen.
Maar bromboer heeft er wel verstand van, ziet denkk zo of ze krom zijn, wil het wel veilig houden.
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
btmnl2000 26-7-2007 20:21 Print reply
Posts: 53
als ik naar foto 2 kijken,lijkt wel krom, jij zal ook kunnen goed zien als jij jou voor wiel uitnemen,alle bouten los draaien en die binnevork rond draai.als hij krom is zal jij dit duidelijk kunnen zien op die buitenbuis.die voorvork kan wel nog veren als hij iets krom is, maar het is niet verstandig om zo te rijden.
 

Dit topic is 3742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved