Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukaskering vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44327 - krukaskering vervangen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 25-7-2007 21:39 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
ik wil mijn krukaskering vervangen. nou heb ik het krukastandwiel er al af, maar toen kwam ik dit tegen. Hoe krijg ik dit eraf? en weet iemand wat het is? ik bedoel dus dat metalen randje wat voor de kering zit, je ziet alleen het buitenste randje van de kering.




 

skilder 25-7-2007 22:30 Print reply
Posts: 116
gewoon even aan beide kanten van de kering een schroefjer erin draaien. en dan op allebei een tang erop en dan er uit trekken.

 
Sj_dt 25-7-2007 23:00 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
gewoon even aan beide kanten van de kering een schroefjer erin draaien. en dan op allebei een tang erop en dan er uit trekken.



dat metalren ding/randje hoeft er niet uit? Hoe doen jullie dat met een mtx/nsr/mbx blok? is dit afwijkend
 
Vuile Beunkoe 25-7-2007 23:14 Print reply

Posts: 6114
"normaal" is de keerring geheel van rubber, en ja, soms kom je van die achterlijke dingen als dit tegen?

Met een beetje pecht moet je blok open alleen voor die keerring :?
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Fabio 26-7-2007 1:24 Print reply

Posts: 1737
Ligt het nou aan mij of lees ik nergens wat voor blok dit is? In je profiel staat een dt, maar het lijkt wel op een honda blok. Nsr?


Het is niet helemaal duidelijk op de foto wat je nou precies bedoelt. Ik zie ook geen keerring zitten. Het klinkt misschien dom, maar als dat een nsr blok is, dan is die metalen rand gewoon een deel van je lager. En je kan die keerring niet veranderen aan de buitenkant. Je moet het hele blok splitsen wil je bij honda blokken de rechter keerring vervangen.
 
THOMASJEUHHH 26-7-2007 10:49 Print reply

Posts: 4159
dat is een metalen bus met daar de keering overheen, die moet je er zo afkunne wippen,, ff met schroevendraaier dr onder ofzo,
tik er een nieuwe op en klaar ben je.

tis iid een nsr blok.
 
bwoaahhppp,,..
Sj_dt 26-7-2007 11:38 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
dat is een metalen bus met daar de keering overheen, die moet je er zo afkunne wippen,, ff met schroevendraaier dr onder ofzo,
tik er een nieuwe op en klaar ben je.

tis iid een nsr blok.


mar da is dus geen deel van mijn lager?, dat zei fabio namelijk? dus ik kan hem er gewoon afhalen, kering erin en alles er weer op zetten?
 
Sj_dt 26-7-2007 11:39 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
"normaal" is de keerring geheel van rubber, en ja, soms kom je van die achterlijke dingen als dit tegen?

Met een beetje pecht moet je blok open alleen voor die keerring :?


da metalen randje is de kering niet he, de kering is altijd helemaal van rubber
 
MaartenGerlo 26-7-2007 12:04 Print reply
Posts: 556
is gewoon een metalen busje dat door de keerring zit, moet je er normaal zo uitkrijgen !!
de lager zit achter de keerring dus geen schrik hebben
 
Fabio 26-7-2007 12:04 Print reply

Posts: 1737
ja, maar de krukas aan de kant van de koppeling is als volgt.

1st: moer
2de: ringetje
3de: tandwiel
4de: stalen bus
5de: lager
6de: keerring

In die volgorde haal je alles los. Beginnen bij 1 en eindigen bij 6. Als je 1 t/m 5 er af hebt gehaald, zit er niks meer in de weg om de keerring er uit te halen. Maar voordat je het lager er uit kan halen moet je je blok splitsen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-7-2007 12:10 Print reply

Posts: 10835
bij een watergekoelde kan je de keerring van buiten aan toch?
wordt lager gesmeerd door mengsmering en niet door blokolie
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Sj_dt 26-7-2007 12:15 Print reply
Posts: 886
ja ik heb er nu alles af, behalve de kering. hoe krijg ik die eruit zonder dingen te vernielen? met spijker erin slaan heb ik geprobeerd, maar wil niet echt lukken
 
MaartenGerlo 26-7-2007 12:26 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
ja, maar de krukas aan de kant van de koppeling is als volgt.

1st: moer
2de: ringetje
3de: tandwiel
4de: stalen bus
5de: lager
6de: keerring

In die volgorde haal je alles los. Beginnen bij 1 en eindigen bij 6. Als je 1 t/m 5 er af hebt gehaald, zit er niks meer in de weg om de keerring er uit te halen. Maar voordat je het lager er uit kan halen moet je je blok splitsen.



dit is bij luchtgekoeld zo.
bij watergekoeld zit de keerring en dan pas de lager, dus 5 en 6 omwisselen

@ ts, je zult ze toch moeten vernielen denk ik
gewoon wat proberen met scherpe voorwerpen etc, moet er normaal wel uitkomen

Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 26-7-2007 om 12:26 uur.
 
Sj_dt 26-7-2007 12:35 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]



@ ts, je zult ze toch moeten vernielen denk ik


Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 26-7-2007 om 12:26 uur.


wat zal ik moeten vernielen?
 
Makrolon 26-7-2007 12:47 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]



dit is bij luchtgekoeld zo.
bij watergekoeld zit de keerring en dan pas de lager, dus 5 en 6 omwisselen

@ ts, je zult ze toch moeten vernielen denk ik
gewoon wat proberen met scherpe voorwerpen etc, moet er normaal wel uitkomen

Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 26-7-2007 om 12:26 uur.

water gekoelt en lucht gekoelt blok is precies het zelfde, op de koppelingscarter na. dus dan is de volgorde van kering/lager ook niet opeens anders.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Fabio 26-7-2007 13:03 Print reply

Posts: 1737
iig bij mb/mt blok is het zoals ik zei. Ik weet dat bij honda het linkerlager altijd het hardst slijt doordat het niet in een bad van olie zit en het rechter lager wel. Dit is niet mogelijk wanneer er een keerring voor het lager zit. Ik kan me vergissen, maar meen dat eerst het lager komt en dan de keerring. Als de topicstarter een duidelijke foto kan plaatsten, dan weet ik het met zekerheid.
 

Dit topic is 1776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved