skilder |
25-7-2007 22:30 |
Posts: 116 |
gewoon even aan beide kanten van de kering een schroefjer erin draaien. en dan op allebei een tang erop en dan er uit trekken.
|
|
|
|
Sj_dt |
25-7-2007 23:00 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skilder
gewoon even aan beide kanten van de kering een schroefjer erin draaien. en dan op allebei een tang erop en dan er uit trekken.
dat metalren ding/randje hoeft er niet uit? Hoe doen jullie dat met een mtx/nsr/mbx blok? is dit afwijkend
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
25-7-2007 23:14 |
Posts: 6114 |
"normaal" is de keerring geheel van rubber, en ja, soms kom je van die achterlijke dingen als dit tegen?
Met een beetje pecht moet je blok open alleen voor die keerring :?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Fabio |
26-7-2007 1:24 |
Posts: 1737 |
Ligt het nou aan mij of lees ik nergens wat voor blok dit is? In je profiel staat een dt, maar het lijkt wel op een honda blok. Nsr?
Het is niet helemaal duidelijk op de foto wat je nou precies bedoelt. Ik zie ook geen keerring zitten. Het klinkt misschien dom, maar als dat een nsr blok is, dan is die metalen rand gewoon een deel van je lager. En je kan die keerring niet veranderen aan de buitenkant. Je moet het hele blok splitsen wil je bij honda blokken de rechter keerring vervangen.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
26-7-2007 10:49 |
Posts: 4159 |
dat is een metalen bus met daar de keering overheen, die moet je er zo afkunne wippen,, ff met schroevendraaier dr onder ofzo,
tik er een nieuwe op en klaar ben je.
tis iid een nsr blok.
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Sj_dt |
26-7-2007 11:38 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
dat is een metalen bus met daar de keering overheen, die moet je er zo afkunne wippen,, ff met schroevendraaier dr onder ofzo,
tik er een nieuwe op en klaar ben je.
tis iid een nsr blok.
mar da is dus geen deel van mijn lager?, dat zei fabio namelijk? dus ik kan hem er gewoon afhalen, kering erin en alles er weer op zetten?
|
|
|
|
Sj_dt |
26-7-2007 11:39 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
"normaal" is de keerring geheel van rubber, en ja, soms kom je van die achterlijke dingen als dit tegen?
Met een beetje pecht moet je blok open alleen voor die keerring :?
da metalen randje is de kering niet he, de kering is altijd helemaal van rubber
|
|
|
|
MaartenGerlo |
26-7-2007 12:04 |
Posts: 556 |
is gewoon een metalen busje dat door de keerring zit, moet je er normaal zo uitkrijgen !!
de lager zit achter de keerring dus geen schrik hebben
|
|
|
|
Fabio |
26-7-2007 12:04 |
Posts: 1737 |
ja, maar de krukas aan de kant van de koppeling is als volgt.
1st: moer
2de: ringetje
3de: tandwiel
4de: stalen bus
5de: lager
6de: keerring
In die volgorde haal je alles los. Beginnen bij 1 en eindigen bij 6. Als je 1 t/m 5 er af hebt gehaald, zit er niks meer in de weg om de keerring er uit te halen. Maar voordat je het lager er uit kan halen moet je je blok splitsen.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
26-7-2007 12:10 |
Posts: 10835 |
bij een watergekoelde kan je de keerring van buiten aan toch?
wordt lager gesmeerd door mengsmering en niet door blokolie
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Sj_dt |
26-7-2007 12:15 |
Posts: 886 |
ja ik heb er nu alles af, behalve de kering. hoe krijg ik die eruit zonder dingen te vernielen? met spijker erin slaan heb ik geprobeerd, maar wil niet echt lukken
|
|
|
|
MaartenGerlo |
26-7-2007 12:26 |
Posts: 556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
ja, maar de krukas aan de kant van de koppeling is als volgt.
1st: moer
2de: ringetje
3de: tandwiel
4de: stalen bus
5de: lager
6de: keerring
In die volgorde haal je alles los. Beginnen bij 1 en eindigen bij 6. Als je 1 t/m 5 er af hebt gehaald, zit er niks meer in de weg om de keerring er uit te halen. Maar voordat je het lager er uit kan halen moet je je blok splitsen.
dit is bij luchtgekoeld zo.
bij watergekoeld zit de keerring en dan pas de lager, dus 5 en 6 omwisselen
@ ts, je zult ze toch moeten vernielen denk ik
gewoon wat proberen met scherpe voorwerpen etc, moet er normaal wel uitkomen
Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 26-7-2007 om 12:26 uur.
|
|
|
|
Sj_dt |
26-7-2007 12:35 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]
@ ts, je zult ze toch moeten vernielen denk ik
Dit bericht is gewijzigd door MaartenGerlo op 26-7-2007 om 12:26 uur.
wat zal ik moeten vernielen?
|
|
|
|
Makrolon |
26-7-2007 12:47 |
|
Fabio |
26-7-2007 13:03 |
Posts: 1737 |
iig bij mb/mt blok is het zoals ik zei. Ik weet dat bij honda het linkerlager altijd het hardst slijt doordat het niet in een bad van olie zit en het rechter lager wel. Dit is niet mogelijk wanneer er een keerring voor het lager zit. Ik kan me vergissen, maar meen dat eerst het lager komt en dan de keerring. Als de topicstarter een duidelijke foto kan plaatsten, dan weet ik het met zekerheid.
|
|
|
|