Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur probleem yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44309 - carburateur probleem yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jazooka 24-7-2007 19:00 Print topicpost
Posts: 55

ik heb een probleem met de carb (volgens mij dan) van mn dt..
het is een standaard 12 geloof ik (omdat dat in de luchtinlaat staat)..
Ik heb afgelopen weekend dus het blok gereviseerd.. nieuwe zuiger erin etc.
maar nu wil ik hem starten, maar hij krijgt opeens geen benzine meer (: de bougie word niet nat).
ik denk dat het probleem ergens bij de vlotternaald ligt, aangezien die nogal irritand doet:
als ik de benzinekraan normaal open zet (dus gewoon 'on')
dan krijgt de vlotterkamer geen benzine.. maar als ik de benzinekraan op reserve zet ('rest') dan stroomt de vlotterbak ineens over.. maar ook al start ik hem dan.. nog steeds krijgt de bougie geen benzine
oh jah, en hoe strak moeten de koppelingsveren van een dt ingedraaid worden? (helemaal of 2 slagen los ofzo?)
Thanks,
 

Teunis 24-7-2007 19:57 Print reply

Posts: 1073
vereb gewoon helemaal strak draaien.

of je carb, zit je vlotter wel goed e.d kijkeens goed naar de naal en alle onderdeeltjes het moet daar wel in zitten denk ik zo

ik had je geinbox over je vorige topic, is dit nu nog nodig of nie???
reageer eens of zo

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 24-7-2007 om 20:09 uur.
 
jazooka 25-7-2007 11:12 Print reply
Posts: 55
oke, dan hoef ik dus neit meer de carterkap eraf te halen om de veren losser te doen ofzo (ze waren al op z'n strakst, alleen ontkoppelen ging een beetje zwaar..)

maareh ik zal vanmiddag ff mn carb helemaal uit elkaar halen en schoon maken.. desnoods een andere carb

wtf bedoel je met dat laatste teunis?
 
Teunis 25-7-2007 13:43 Print reply

Posts: 1073
nou als je onderdelen hebt dan heb je geen andere carburateur nodig.
en si het gewoon een qwestie van goedafstellen. je filter van je benzine kraan die zit niet verstopt?

men ik bedoelde op je nog moet weten over je condensator en contactpuntjes hoe je wat aan moet sluiten. sloeg op dit topic, maar weetje het al?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/44282

want als ik eind van de week mijn onderdelen binnen heb dan wil ik wel kijken hoe je alles aan moet sluiten in welke volgorde.
 
jazooka 26-7-2007 12:46 Print reply
Posts: 55
heey jah!
idd dat moet ik nog weten.. mijn bobine ontving eerst inductiestroom van de lichtspoel, maar de schok was niet sterk genoeg.. dus ik zet er ook ff een ontstekingsspoel op ipv een lichtspoel!
thanks,
 
jazooka 26-7-2007 19:14 Print reply
Posts: 55
hey, ik zat ff te denken.. hij krijgt nog steeds geen benzine (althans niet voldoende), zou dat niet aan de sproeier kunnen liggen?
Ik hoorde van zo'n dude hier ook op het forum, dat hij een dt helemaal standaard (dus ook ongetuned in tegenstelling tot die van mij, en ook een 12 takei carb), maar hij had een 120 (ofzo, zat in die buurt) sproeier, terwijl ik er een 85 in heb zitten..

en dat hij overstroomde dat komt denk ik omdat hij schuin hangt (de carb dus), en hij lekt dus, dus dat betekend dat er telkens net niet genoeg benzine in zit om de vlotternaald het ding af te laten dichten ofzo..

 
Teunis 26-7-2007 19:20 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jazooka
hey, ik zat ff te denken.. hij krijgt nog steeds geen benzine (althans niet voldoende), zou dat niet aan de sproeier kunnen liggen?
Ik hoorde van zo'n dude hier ook op het forum, dat hij een dt helemaal standaard (dus ook ongetuned in tegenstelling tot die van mij, en ook een 12 takei carb), maar hij had een 120 (ofzo, zat in die buurt) sproeier, terwijl ik er een 85 in heb zitten..

en dat hij overstroomde dat komt denk ik omdat hij schuin hangt (de carb dus), en hij lekt dus, dus dat betekend dat er telkens net niet genoeg benzine in zit om de vlotternaald het ding af te laten dichten ofzo..



sproeier 82 is orgineel voor een standaard dt....


qua vlotter theorie van jouw het zou kunnen, op twee vorwaarden dat je pakking niet lekt en dat lipje van je vlotter mag niet verbogen zijn...

en ik denk dat het lipje waar de naald op rust te laag staat maar dat moet jezelf maar ff bekijken, en met de punt omhoog he de naald
 
jazooka 26-7-2007 20:32 Print reply
Posts: 55
dude.. dat lipje is wel verbogen!!!
(dat klonk heel overdreven )
 

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved