Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - org. cillinder tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44266 - org. cillinder tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 22-7-2007 13:41 Print topicpost
Posts: 856
hee, ik ga een nieuwe orginele suzuki cilinder kopen.
zit geen zuiger bij. is er 1 zonder membraam.

nu wil ik de inlaatpoort iets bijwerken, zodat een 16mm erachter kan.

nu is mijn vraag: in hoeverre kan ik mijn nieuwe zuiger aanpassen/tunen, zodat ie op de orginele cilinder goed loopt? en wat moet ik er dan aan doen?

en hoe hard gaat ie dan lopen?
setup dan: orginele cilinder, inlaat groter
16mm mikuni carb.
orginele uitlaat + demper.

zou er 65-70 km/h uit te halen zijn? loopt met orginele zuiger al 55 km/h.


en wie weet of het framenummer van tsx zelfde is als het bloknummer.

alvast bedankt. gr christian
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-7-2007 13:43 Print reply

Posts: 7728
origineel membraamloze cilinder is niet vooruit te branden.. beter een (belgische) met membraan. ik denk dat je niet harder kan gaan halen dan 55
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Christian-tsx 22-7-2007 13:46 Print reply
Posts: 856
dat is het probleem, probeer maar eens een zo goed als nieuwe orgineel belgische te vinden.

heb er nu ook een versleten belg. onder zitten.

misschien iemand die verstand heeft van zuigers aanpassen.
miss kan die mij vertellen hoe en wat
 
MTRudolf 22-7-2007 13:49 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
dat is het probleem, probeer maar eens een zo goed als nieuwe orgineel belgische te vinden.

heb er nu ook een versleten belg. onder zitten.

misschien iemand die verstand heeft van zuigers aanpassen.
miss kan die mij vertellen hoe en wat



valt die belgische niet te honen??

anders zou ik die cilinder laten honen en overmaat zuiger erin en daarmee verder rijden
 
Christian-tsx 22-7-2007 13:53 Print reply
Posts: 856
nee wil het liefste gewoon een nieuwe, en hoeft niet te snel te gaan. ivm rollerbank en politie.

als het beetje snel te maken is wil ik die nieuwe erop hebben. maar dan is ie zo sloom
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-7-2007 14:11 Print reply

Posts: 7728
als ik dit topic even doorkijk blijkt het veel te schelen als je wat van de inlaatzijde vd zuiger afhaalt. maja de een zegt paar mm, de ander zegt 1,5 cm..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 22-7-2007 om 14:11 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Henk-88 22-7-2007 17:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
nee wil het liefste gewoon een nieuwe, en hoeft niet te snel te gaan. ivm rollerbank en politie.

als het beetje snel te maken is wil ik die nieuwe erop hebben. maar dan is ie zo sloom



Ik heb er 62 mee gehaald @ digiteller. Was met 16mm en draaide tegen de 8000 rpm op top in de 5; wind tegen haalde 'ie meestal de 54 nog wel. Best bruikbaar en was nèt rollerbank safe, twv was 12-52. Zuiger bijwerken idd, houdt de timingen un de gaten en ga niet over de grenzen van de overlap.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 22-7-2007 18:25 Print reply
Posts: 856
ok het kan dus wel wat schelen. en heeft iemand een tekening/schets van wat er aan een zuiger veranderd moet worden? alvast bedankt

65 zal mooi zijn als ik dat haal.

en henk88, had je de inlaatpoort ook vergroot voor de 16mm? die is orgineel 12mm

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 22-7-2007 om 18:30 uur.
 
Christian-tsx 22-7-2007 18:37 Print reply
Posts: 856
en toevallig een idee of het bloknummer en het framenummer overeen komen bij tsx?
 
Henk-88 23-7-2007 2:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
en henk88, had je de inlaatpoort ook vergroot voor de 16mm? die is orgineel 12mm



Ja.
Later zelfs eenzelfde vorm als charmo-50 gemaakt en een membraan geplaatst. Dat maakt niet veel uit qua snelheid maar had wss een tikje meer koppel. Was bij mij niet echt de moeite waard achteraf bezien.

De hele cilinder was uiteindelijk nogal veranderd..




 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 23-7-2007 12:45 Print reply
Posts: 856
ok dat is al aardig wat veranderd. maar ik wil het liefst niet te veel aan de cilinder doen. hij is namelijk splinternieuw

wat kan ik allemaal aan de zuiger doen?
 
Henk-88 23-7-2007 15:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
wat kan ik allemaal aan de zuiger doen?



Inbox Uncle BLAM ff, hij heeft dat een aantal keren gedaan.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved