- 3 a 4 mm van inlaatkant zuiger afvijlen
- grote tussentandwiel uit blok halen, in draaibank inspannen, en vervolgens het ruwe gietgedeelte glad draaien tot die overal glad is, dit om een hoop onbalans weg te halen. dan blijft de boel langer heel
- als er nog een 2 klauws koppeling inzit, vervangen voor een 3 klauws
-vliegwiel dmv een oude kruktap in draaibank inspannen, en de hele buitenring waar de magneten vast zitten er af draaien. vervolgens je ontstekingsspoel wegkieperen en een accuutje gebruiken voor de ontstekings spanning, fatsoenlijke bobine zoals op een mtx of nsr zit, of van een scooter. dan kan ie eindelijk toeren maken
- als je van je standaard cilinder af wil en geen goede snelle puch cilinder kan vinden, dan kun je dmv m8 tapeinden van een mt, en het uitvijlen van je carteropening de cilinder van een Kreidler monteren inclusief kop. de standaard kreidler 50 cilinder loopt al stukken beter dan die van een puch. ideaal is een 70 breitwand
-de gaten in de krukwangen dichtmaken met massief nylon bussen (perspassing, bussen in de vriezen leggen, en krukas opwarmen, dan vallen ze er later nooit uit.)
d'r is genoeg te doen aan een puch blokje, en zelfs met bv een ouder type gietijzeren 50 cilinder, of de 50cc alu cilinder zonder compleet open spoelpoorten kun je met bovenstaande ideeen en goed bewerken van de cilinder een blok opbouwen dat ruim boven de 80 km/h loopt...zonder ook maar 1 duur tuning onderdeel te hoeven kopen.
mocht je dit allemaal te moeilijk vinden dan gewoon een 50 snel of 70 cilinder, 15 mm bing, en een proma pijp monteren.
|