Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslagers +kering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44256 - krukaslagers +kering
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 21-7-2007 17:41 Print topicpost

Posts: 2464
Heeys

ik ben met mun blok bezig van mun honda mb en nu had ik een paar vraagjes..

ik heb de lagers pas vervangen en keringen ook alleen nu wilde ik mun brommer afstellen enzo maar hij rookte heel veel..

nu bleek de rechterkrukaslager niet goed te zijn..

nu heb ik mun kruk eruit en de lagers zitten er nog op..


mag ik mun kruk+lagers in de vriezer gooien en daarna een gasbranden op de lager zetten zodat hij er makkelijk af gaat ???

of is dit slegt voor de lagers want ik heb ze nog nodig..



en 2 hoe voorkom ik dat mun krukaslager er weer scheef in gaat??



mvg raymond

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 21-7-2007 om 17:41 uur.
 

Viertakt 21-7-2007 17:44 Print reply

Posts: 3586
Het in de diepvries leggen van een krukas om daarna de de lagers er op te zetten is er zo omdat bij lage tempraturen je krukas ietsje krimpt zodat de lager er makkelijker omheen gaat, het in de diepvries leggen van je krukas met de lager er omheen zal weinig nut hebben omdat ze dan allebij krimpen.
 
Viertakt uber alles.
MTRudolf 21-7-2007 17:46 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Het in de diepvries leggen van een krukas om daarna de de lagers er op te zetten is er zo omdat bij lage tempraturen je krukas ietsje krimpt zodat de lager er makkelijker omheen gaat, het in de diepvries leggen van je krukas met de lager er omheen zal weinig nut hebben omdat ze dan allebij krimpen.



jaa MAAR ik stook daarna de lager weer warm (dus alleen het lager) en de krukas is dan altijd nog kouder dan het lager


maar het is niet slegt voor de lagers dan ??? omdat ze zo snel warm en koud worden..
 
khpoppema 21-7-2007 17:46 Print reply

Posts: 3199
ja dit zou wel kunnen, maar je lager mag echt niet te heet worden, als ie verkleurd is ofzo ben je al te ver.


iig t is niet beter voor je lagers.
ik zou ff newe halen, kost 10 e ofzo.
ook geen gezeik

en dan lagers in de vriezer en bende goed warm stoken, hij moet erin glijden


Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 21-7-2007 om 17:47 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MTRudolf 21-7-2007 17:48 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
ja dit zou wel kunnen, maar je lager mag echt niet te heet worden, als ie verkleurd is ofzo ben je al te ver.


iig t is niet beter voor je lagers.
ik zou ff newe halen, kost 10 e ofzo.
ook geen gezeik

en dan lagers in de vriezer en bende goed warm stoken, hij moet erin glijden


Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 21-7-2007 om 17:47 uur.




oow want er is dus al 1 lager verkleurd van de vorige keer.... waarom is hij dan niet meer goed ??
 
BlackHonda 21-7-2007 17:48 Print reply

Posts: 1115
Denk ook, dat als jij je krukas koud uit de vriezer haalt, en hem lichtelijk verwarmt (dus alleen het lager) deze krom gaat trekken.
 
Pistash 21-7-2007 17:48 Print reply

Posts: 715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Het in de diepvries leggen van een krukas om daarna de de lagers er op te zetten is er zo omdat bij lage tempraturen je krukas ietsje krimpt zodat de lager er makkelijker omheen gaat, het in de diepvries leggen van je krukas met de lager er omheen zal weinig nut hebben omdat ze dan allebij krimpen.


Doet men wel vaak, maar heeft weinig nut, krimpcoefficient is zo klein, dat je er nauwlijks wat mee op schiet.

Dit bericht is gewijzigd door Pistash op 21-7-2007 om 17:49 uur.
 
khpoppema 21-7-2007 18:01 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]




oow want er is dus al 1 lager verkleurd van de vorige keer.... waarom is hij dan niet meer goed ??



dan is de bende krom genoeg


10 e vaak ben je klaar voor new lagertje

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MTRudolf 21-7-2007 18:11 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]



dan is de bende krom genoeg


10 e vaak ben je klaar voor new lagertje




oke bedankt !!

ik haal wel nieuwe lagers en stook deze er gewoon af...

mun krukas kan dit toch wel hopelijk aan he ???



maar nu ga ik dus nieuwe lagers halen nu is mun vraag HOE krijgi k deze in godsnaam om de kruk zonder dat ze eraan gaan
 
mtx-r50 21-7-2007 18:35 Print reply

Posts: 264
lagers mag je nooit op stoken, als ze verkleuren zijn ze kapot
je mag enkel je carterhelften warmmaken
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
MTRudolf 21-7-2007 19:00 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
lagers mag je nooit op stoken, als ze verkleuren zijn ze kapot
je mag enkel je carterhelften warmmaken



oke bedankt voor de tip !!


maar hoe krijg ik mun nieuwe lagers dan om de krukas

met grofgeweldig en un hamer ofzo ??

hoe doen jullie het dan allemaal op dit forum...

want in de FAQ staat ook niet egt hoe je de krukas er makkelijk in krijgt.. alleen dat je de carterhelften moet verwarmen dan de lagers erin en dan de krukas er tussen..


maar hoe doet iedereen dit dan zo makkelijk ??
 
khpoppema 21-7-2007 19:04 Print reply

Posts: 3199
klein beetje opstoken mag tot hooguit de bedrijfstemperatuur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Knaapje 21-7-2007 19:07 Print reply
Posts: 56
De makkelijke manier is de binnenste ring van het lager verwarmen en deze op de krukas proberen te krijgen. Je hebt hierbij de kans dat je het lager beschadigd.

Een andere manier is het lager koken in olie, kans op schade is kleiner al is het wel wat meer werk.

Ook kan het lager erop geperst worden, dit is zelf niet echt te doen als je de juiste apparatuur niet hebt.

Ik ben ook een voorstander van eerst de lagers in de carters, rechter keerring erin en dan krukas. Zelf koos ik altijd voor de makkelijke manier (binnenste ring verwarmen) en heb er nooit problemen mee gehad.

Omdat je zegt dat het de vorige keer niet helemaal goed gegaan is zou ik je krukas even controleren op schade. Is het loopvlak op de krukas van de keerring nog helemaal netjes? Is de krukas ook niet krom?

Succes ermee.

Gr a3
 
MaartenGerlo 21-7-2007 19:18 Print reply
Posts: 556
dit is toch allemaal niet nodig warmstoken en al die shit

gewoon een beetje erop, en dan zachtjes tikken en dan gaan ze er toch zo in
 
2tall4race 21-7-2007 19:19 Print reply

Posts: 64
Je kunt je lagers op je krukas slaan. Dan moet je een pijp zoeken die om je krukas past en op de binnenste ring van je lager. Dan druk je je lager zo ver mogelijk op je krukas en tikt met een hamer op de pijp die je op de binnenste ring van het lager zet. Zo kun je je lagers er goed en vrij makkelijk op krijgen.
 
freak-out 21-7-2007 19:32 Print reply

Posts: 419
Ik heb hem er gewoon ingetikt zonder hem eerst warm te stoke.
Zo stond het in de FAQ en ze hebben 0,0 speling dus zal wel goed zijn
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!

Dit topic is 5402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved