Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - te zwaar klote met mijn nsr~!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44235 - te zwaar klote met mijn nsr~!!!
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

o-G melvino 20-7-2007 14:11 Print topicpost
Posts: 383

jullie weten dat ik de honda nsr van tim had gekocht.

hij vertelde dat er voorderest niks aan de hand was dan de kapotte cilinder,

nu is dus ook me krukas naar de ^&*^&*^&()^^!!!

en alles gaat zo'n 700 , a 800 euro kosten om um te laten maken...:(

weet nu dus echt niet wat ik er mee aan moet ....

dus ik ben er wel iig met de meeting(achterop bij iemand)

maar dit is wat er moet gebeuren:

-kappen+uitlaat erop (had ik erbij gegeven)
-nieuwe cilinder
-nieuwe krukas
-accu erin bouwen
-verlichting corrigeren
-achterrem fixxe + remlicht
-nieuwe binnenband achter
-...

dit was het wel ongeveer...
en dan rijdt ie iig wel goed ...
maar iemand een optie om zo'm min mogelijke kosten te kunnen krijgen?
 

Royal Club 20-7-2007 14:15 Print reply

Posts: 60390
zelf doen, of iemand om hulp vragen
je bent gek om het een bromboer te laten doen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
falco 20-7-2007 14:16 Print reply

Posts: 3724
2e hands, maar dat moet je gewoon niet doen,

koop alles gewoon nieuw, gewoon ff helemaal reviceren als het blok toch open gaat, ff nieuwe keerringen, krukasje en lagers erin en dan een leuk cilindertje uitzoeken. wat dat betreft moet je echt niet moeilijk gaan doen over geld, anders is je blok na een dag weer verneukt. en doe het gewoon zelf desnoods met je vader iod, brommerboer naait je zo met 700 €



Dit bericht is gewijzigd door falco op 20-7-2007 om 14:17 uur.
 
vanwalsum 20-7-2007 14:16 Print reply

Posts: 692
Alles is vrij simpel te doen op je kruk en cilinder na. Kijk eens of het misschien verstandig is een nieuwe blokje ergens weg te halen ex carb, want dat heb je al. Bij motoimport heb je een kaal blok gereviseerd voor 230 euro. Vraag er een nieuwe cilinder met zuiger bij en laat deze erop zetten, lever vervolgens je ouwe blok in, en voor 200 a 250 heb jij een compleet nieuw blok eronder. Of je moet het zelf kunnen reviseren.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 20-7-2007 om 14:17 uur.
 
o-G melvino 20-7-2007 14:18 Print reply
Posts: 383
maar al is de krukas , en cilinder kapuut hoef ik tocjh niet een geheel nieuw blok te regelen?


en ik heb btw nog nooit aan een brommer gesleuteld


Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 20-7-2007 om 14:19 uur.
 
Makrolon 20-7-2007 14:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
maar al is de krukas , en cilinder kapuut hoef ik tocjh niet een geheel nieuw blok te regelen?


dat zijn de balngrijkste delen van een blok, als je een gereviceert blok terug koopt heb je een zo goed als nieuw blok er op, ik weet niet of je ervaring hebt met reviceren maar anders zou ik er gewoon een kopen als ik jou was.
 
KTM 525 EXC Supermoto
falco 20-7-2007 14:19 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
maar al is de krukas , en cilinder kapuut hoef ik tocjh niet een geheel nieuw blok te regelen?



nee, maar dat scheelt jou weer tijd en geld,


 
o-G melvino 20-7-2007 14:20 Print reply
Posts: 383
tjah , ik denk dat dat het dan maar word ...
maar ik moet dan wel een duidelijk beeld ervan hebben wat het nou precies het beste is om te doen en hoe...
iemand ?
 
Vuile Beunkoe 20-7-2007 14:22 Print reply

Posts: 6114
Je kent vast wel iemand die eeen beetje verstand heeft van brommers en of sleutelen.

Zoniet, print een FAQ uit en ga er mee aan de slag. Je weet vast wel hoe je een bout los of vast draait, en hoe een tang werkt. Veel meer heb je niet nodig voor de spoedcursus blokrevisie.

Het lijkt allemaal eng en moeilijk, maar eigenlijk valt het achteraf best wel mee, en heb je een hoop geld bespaard.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
falco 20-7-2007 14:23 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
tjah , ik denk dat dat het dan maar word ...
maar ik moet dan wel een duidelijk beeld ervan hebben wat het nou precies het beste is om te doen en hoe...
iemand ?


2 manieren dus

1 je haalt zelf het blok open en vervangt alles. is het goedkoopste
maar je moet wel wat verstand hebben
2 je koopt een nieuw blok, is het makkelijktste maar ook een stuk duurder
 
-simon- 20-7-2007 14:24 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
tjah , ik denk dat dat het dan maar word ...
maar ik moet dan wel een duidelijk beeld ervan hebben wat het nou precies het beste is om te doen en hoe...
iemand ?


ik weet nie of je 70cc oid wil gaan rijden.
maar dan is het mishcien ook een goede optie om bij motoimport een gereviseerd 80cc blok te kopen. heb je leuke snelheid en orgineel dus het gaat niet zo gouw kapot.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
o-G melvino 20-7-2007 14:25 Print reply
Posts: 383
ja idd , ik heb er weinig verstand van vergeleken met jullie , theoretisch weet ik het wel ongveer , maar in de praktijk heb ik toch wel 2 linkerhanden om zomaar te zeggen...
maar het maakt niet zoveel extreem uit of het iets duurder is al koop ik een geheel nieuw blok.

p.s.

hij staat iig nu bij de bromboer , dus hoe zou ik het dan moeten doen?
zelf blok en alles regelen en vervolgens door hem laten maken?
ik denk dat ik dan wel ongeveer hetzelfde kwijt ben...

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 20-7-2007 om 14:26 uur.
 
Vuile Beunkoe 20-7-2007 14:27 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
ja idd , ik heb er weinig verstand van vergeleken met jullie , theoretisch weet ik het wel ongveer , maar in de praktijk heb ik toch wel 2 linkerhanden om zomaar te zeggen...
maar het maakt niet zoveel extreem uit of het iets duurder is al koop ik een geheel nieuw blok.

p.s.

hij staat iig nu bij de bromboer , dus hoe zou ik het dan moeten doen?
zelf blok en alles regelen en vervolgens door hem laten maken?
ik denk dat ik dan wel ongeveer hetzelfde kwijt ben...

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 20-7-2007 om 14:26 uur.


tsja, nieuwe krukas heb heb je voor een paar tientjes, cilinder ook wel. Nieuwe lagers keerringen en pakkingen, ik denk dat je totaal op 200 euro ofzo uitkomt. Maar dan heb je wel een heel hoop geleerd, en een blok wat theoretisch gewoon jaren mee moet gaan.

edit, haal em weg bij de bromboer, anders gaat het je zeker 800 euro kosten... Tegenwoordig willen ze alles nieuw en speciaal bestellen via een route door Antartica ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 20-7-2007 om 14:29 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
o-G melvino 20-7-2007 14:29 Print reply
Posts: 383
ik denk wel dat dat dan nogal tijdje gaat dure...
 
brommergast 20-7-2007 14:30 Print reply
Posts: 103
zoek een 2e hands gereviseerd blokje?
 
Tombrom 20-7-2007 14:35 Print reply

Posts: 15925
http://www.motoimpor...orisch/motorblok.htm

kijk eens aan voor 230 heb je een gereviceerd blok met cylinder etc
 

Dit topic is 3852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved