Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok gesplits nu de lagers...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4423 - Blok gesplits nu de lagers...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 24-6-2002?21:55 Print topicpost

Posts: 2339
hoi ik heb mn MT blok eindelijk van elkaar nadat ik goed gereedschap had gekocht was het zo gefixt....

alleen nadat ik de onsteking had verwijdert en die bouten die daaronder zitten kreeg ik die carter helften nog niet van elkaar af omdat die smalend lager de zooi bij elkaar houd (das toch de smalend?) en heb er toen de schroevendraaier tussen gewrikt oke hij was los maar wel beschadegingen in de carter helften hoe doen jullie dit zodat ik het de volgende keer heel kan laten

en toen ik ze van elkaar had zeg ik een halve as dit idee ][) en daarop zat een lager vast is die halve as ervoor om de olie door je blok te laten stromen? en die lager zit er dus muurvast op hoe krijg je die eraf? lomp meppen? en nog belangrijker hoe erweer op?

en is het normaal dat je niet kan schakelen als je blok gesplitst is? dit wou namelijk niet

en als ik de spulletjes wil overzetten MBX 6 bak in mn eigen NSR 4bak wat moet ik dan presies overzetten?
 

-Michiel RS- 24-6-2002?22:37 Print reply
Posts: 2803
jah vooral Lomp gaan meppe

Je mag eigenlijk alleen maar een rubber hamer of zoiets gebruiken bij het reviseren.

En die halve as is je balansas.
Lager moet je altijd LOS en weer VAST zetten door het carter of het lager te verhitten zodat het uitzet.
 
Racekarel 25-6-2002?07:56 Print reply
Posts: 32
Die carter helften moet je gewoon effe met de hete luchtfeun verwarmen bij de krukas lagers in de buurt en dan rustig met een rubber hamer op je krukas as meppen aan de kopplings kant. Bij het splijten moet je wel effe alle assen in het linker carterhelft houden anders word et een zooitje en sodemieteren alle assen en tandwielen eruit.
Die halve as is waarschijnlijk je balansas die zorgt dat je blok minder trilt dacht ik.

Je kan niet schakelen als je blok gesplitst is omdat dan alles scheef zit.

Van die 6bak moe je gewoon alles omzetten van de versnellingsbak. Dus die twee assen met die tandwielen erop en de schakelwals(ding met al die gleuven) en dat asje waar die 3 vorken op zitten. Dat was het denk ik, je moet gewoon zo veel mogelijk omzetten als het past, dan zit het wel goed.


 
Hier_ben_ik - Administrator 25-6-2002?08:04 Print reply

Posts: 8499
en toen ik ze van elkaar had zeg ik een halve as dit idee ][) en daarop zat een lager vast is die halve as ervoor om de olie door je blok te laten stromen? en die lager zit er dus muurvast op hoe krijg je die eraf? lomp meppen? en nog belangrijker hoe erweer op?

halve as dit idee ][) en daarop zat een lager vast is die halve as ervoor om de olie door je blok te laten stromen?
Is voor balans, zoals al eerder gezegt

en die lager zit er dus muurvast op hoe krijg je die eraf?
Zit er niet muurvast op. Je moet een 3poots pullitrekker op dat lager zetten, dat pennetje in het gaatje (bovenin, midden in as) en dan draaien, trek je het tandwiel en het lagertje eraf. heel simpel, duurt nog geen minuut.

lomp meppen?
Nee nooit lomp meppen als je aan het sleutelen bent, het gaat ook rustig, anders mol je alleen maar alles

nog belangrijker, hoe erweer op?
Koop een nieuw lager (dhuh), schuif dat op de as met misschien wat lagerlocktide eronder (tegen slippen) en dan pak je dat tandwieletje weer, zorg je dat het streepje op tijd staat met het streepje op de as, dan tussen de bankschroef zetten en aandraaien tot het weer helemaal vlak is aan de bovenkant.




 
Members zijn vervelend :-|
NSR JunK 25-6-2002?12:28 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Zit er niet muurvast op. Je moet een 3poots pullitrekker op dat lager zetten, dat pennetje in het gaatje (bovenin, midden in as) en dan draaien, trek je het tandwiel en het lagertje eraf. heel simpel, duurt nog geen minuut.


ik kan gewoon in de winkel vragen naar een 3poots poulytrekker?

en ik wou ook mn koppeling demoteren alleen moet je dan die 4 veertjes eraf halen staat hier veel druk op? zoveel dat ze er bijna niet meer op te krijgen zijn als je hem losgemaakt hebt?

nou tot nu toe is alles me duidelijk zo moeilijk is het allemaal niet naja zonder jullie hulp zat ik nu nog bij het eerste boutje dus bedankt allemaal

owja iemand zij dat je de assen enzo in het linker carter helft moest houden anders zou alles eruit vallen maar bedoel je niet de rechter want ik heb de linkerkant losgemaakt en alles blijft erin zitten vanwege dat de koppeling en alles nog vast zit (nouja alleen 2 tandwielen pleueren eruit maat das niet zo moeilijk)
 
Blukaap 25-6-2002?13:03 Print reply

Posts: 10006
Koppelingsveertjes kun je d'r kruislings zo afdraaien en gaan d'r ook makkelijk weer op, maak je daar maar geen zorgen over .
 
Bastila is lief
speedymark 25-6-2002?16:25 Print reply
Posts: 605
ik ben ook mn blok aan t splitsen, en ik heb de koppeling, balansas en kickstarter er al af, volgens t boek moet ik nu die bout op de krukas eraf draaien, en die krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf, als ik er nog meer kracht op zet dan ga ik dingen mollen, hoe doen jullie dit?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
SpeedYveS 29-6-2002?14:27 Print reply
Posts: 1644
waarom mark? zal ik een middaggie komen helpen? ik heb al 100 keer die blokken gesplitst
 
Martijn 29-6-2002?23:09 Print reply
Posts: 10000
goeie poelietrekkers zijn duur...brommerboer had voor 7 gulden een jappentrekker voor honda enzo...maar ik wist niet zeker of het paste...

ik naar auto zaak...ja..zoek een vliegwieltrekker.....met van die pootjes....

ja die hebben we hier.....kostie?? 250 gulde...ok haal ik dat ding van de brommerboer wel....afzetters..

maja...misschien hebbie ze ook voor 15 gulden...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
dick1 29-6-2002?23:16 Print reply
Posts: 971
sym:
ik denk dat 250 gulden een normale prijs is hoor
 
Martijn 29-6-2002?23:37 Print reply
Posts: 10000
in een brommersituatie beetje duur...beeter alles afzagen en nieuw kopen is goedkoper...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 29-6-2002?23:44 Print reply
Posts: 7079
je moet het wel goed doen zoals het hoort anders ga je misschien achteruit rijden
 
Martijn 30-6-2002?00:05 Print reply
Posts: 10000
zolang je geen yamaha motorolie gebruikt

eey siwwn...misschien moeten we effe niet het forum als chatbox gebruiken....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved