Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - lc koelstysteem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44223 - lc koelstysteem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

black pitbull 19-7-2007 14:10 Print topicpost
Posts: 181
moi, moet je persee een koelstofrecevoir hebben op je koelsysteem of is dat niet nodig?
 

steven-o 19-7-2007 14:12 Print reply

Posts: 953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
moi, moet je persee een koelstofrecevoir hebben op je koelsysteem of is dat niet nodig?


je hebt ook radiateurs waar het reservoir zegmaar in is verwerkt

weetniet of je dat bedoelde?

 
gpr tekoop! inbox voor foto's
black pitbull 19-7-2007 14:14 Print reply
Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven-o
[...]


je hebt ook radiateurs waar het reservoir zegmaar in is verwerkt

weetniet of je dat bedoelde?




ja maar is dat ook zo met een ns-1 radiator?
 
Vuile Beunkoe 19-7-2007 14:29 Print reply

Posts: 6114
juist
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
nix 19-7-2007 14:52 Print reply
Posts: 253
Bij een ns1 heb je ook een extern reservoir bij je radiator. dit is altijd nodig, omdat water uitzet als het warm wordt. Moest dit niet aanwezig zijn zou ofwel je radiator barsten, ofwel je slangen.

DUS: ja het is nodig een extern resrvoir te hebben
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Blukaap2 19-7-2007 14:53 Print reply

Posts: 9953
Het is helemaal niet nodig, alleen wat ie er dan uitperst als ie te warm wordt ben je kwijt en zuigt ie niet meer terug.
Ofwel: iets vaker je koelvloeistof controleren.
 
Stoere brommers
nix 19-7-2007 14:56 Print reply
Posts: 253
ooit al eens goed naar je reservoir gekeken voor en na je gereden hebt. Het loost het overtollige kvs wanneer de temp stijgt en zuigt kvs terug aan als de temp terug daalt.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 19-7-2007 om 14:56 uur.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Blukaap2 19-7-2007 14:59 Print reply

Posts: 9953
Jah.
En als je m weglaat gooit ie dat op straat en zuigt ie het niet meer aan.
Meer niet.
 
Stoere brommers
nix 19-7-2007 15:02 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Jah.
En als je m weglaat gooit ie dat op straat en zuigt ie het niet meer aan.
Meer niet.


idd, dus als je terug koud start je radiator niet vol, dus minder koelings rendement, dus meer kans op te warmworden van cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 19-7-2007 om 15:03 uur.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Vuile Beunkoe 19-7-2007 15:04 Print reply

Posts: 6114
terug zuigen, volgens mij gebeurd het nauwelijks.

dop is drukveer bediend, dus als het water afkoelt , sluit de dop en is terugweg geblokkeerd?

btw, mijn nsr rad op mbx80 blok koelt ook nog goed zelfs als de helft leeg is... Pas toen het echt op was ging het fout

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 19-7-2007 om 15:12 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Makrolon 19-7-2007 15:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Bij een ns1 heb je ook een extern reservoir bij je radiator. dit is altijd nodig, omdat water uitzet als het warm wordt. Moest dit niet aanwezig zijn zou ofwel je radiator barsten, ofwel je slangen.

DUS: ja het is nodig een extern resrvoir te hebben


water zet helemaal niet uit als het warm word.
 
KTM 525 EXC Supermoto
nix 19-7-2007 15:14 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
terug zuigen, volgens mij gebeurd het nauwelijks.

dop is drukveer bediend, dus als het water afkoelt , sluit de dop en is terugweg geblokkeerd?


Kijk maar eens goed naar je kvs pijl in je reservoir. Die dop dient als een soort klep. De druk in je radiator moet groot genoeg zijn om de kvs te lozen. Anders heb je geen optimale vulling, moest het zonder enige druk kunnen overlopen. idem bij terug aanzuigen van je kvs. De onderdruk in de radiator zorgt ervoor dat de veer in je dop weerstand krijgt tot op een moment dat deze kracht groter wordt dan die van de veer; kvs vloeit terug. Met kleine radiators zal dit uiteraard minder opvallen.
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Vuile Beunkoe 19-7-2007 15:15 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


water zet helemaal niet uit als het warm word.


water word heet = stoom als het te ver gaat = overdruk.

edit, trouwens, ik rijd al tijden zonder reservoir. Als ik na 1 maand kijk, hoef ik em niet eens bij te vullen. Overloop is alleen nodig mocht de druk te hoog worden.



Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 19-7-2007 om 15:17 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
nix 19-7-2007 15:15 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


water zet helemaal niet uit als het warm word.


zeg pipo, waar hebt gij fysica gestudeerd?
 
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie
Tombrom 19-7-2007 15:16 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Bij een ns1 heb je ook een extern reservoir bij je radiator. dit is altijd nodig, omdat water uitzet als het warm wordt. Moest dit niet aanwezig zijn zou ofwel je radiator barsten, ofwel je slangen.

DUS: ja het is nodig een extern resrvoir te hebben


water zet uit alst koud word hoor weet niet hoe en wat jij zit te zegge
 
Makrolon 19-7-2007 15:17 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


water word heet = stoom als het te ver gaat = overdruk.

dus het water zet niet uit, maar het stoom zet uit.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved