falco |
19-7-2007 13:28 |
Posts: 3724 |
ik zou geen afbijt op plastic kappen doen
je kunt misschien ook voorzichtig met een plamuurmes oid het eraf proberen te halen, anders zul je toch moeten schuren
|
|
|
|
Frysk |
19-7-2007 13:29 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
ik zou geen afbijt op plastic kappen doen
je kunt misschien ook voorzichtig met een plamuurmes oid het eraf proberen te halen, anders zul je toch moeten schuren
ja, maargoed aangezien de lak op sommige stukken gewoon afgebarsten is is het erg veel moeite om dat strak te krijgen.. :S...
|
|
giggitybyte |
|
falco |
19-7-2007 13:30 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja, maargoed aangezien de lak op sommige stukken gewoon afgebarsten is is het erg veel moeite om dat strak te krijgen.. :S...
lukt dat niet met zo'n schraap ding?? weetje wel die dingen die je gebruikt om te plamuren??,
|
|
|
|
Royal Club |
19-7-2007 13:32 |
Posts: 60390 |
plamuurmes?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
MTX-speed |
19-7-2007 13:58 |
Posts: 1229 |
"Even snel" zal er niet inzitten.
Ga trouwens eens na of de tank zelf van kunststof is. Zo ja, vergeet dat spuiten maar. Buiten bepaalde verf van het merk "Ebol" is er namelijk géén verf verkrijgbaar die bestand is tegen de benzinedamp die zich door de kunststof wand van de tank worsteld. Oja, en Ebol is duur. Om een tank te spuiten ben je minimaal 60 euro aan verf kwijt.
Is de tank zelf niet van kunststof of bedoel je soms de kappen om de tank heen, dan kan ik je 1 ding aanraden: namelijk gewoon afbijt gebruiken. Ik gebruik zelf ook altijd chemische afbijtmiddelen op plastic en ik heb nog nooit gehoord dat er bij iemand een chemische reactie is opgetreden tussen de afbijt en het kapwerk.
Daarna is het een kwestie van het afbijtmiddel te deactiveren met thinner. Resterende afbijtmiddel kan namelijk je nieuwe verflaag aan gaan freten.
Hierna minstens een uur laten liggen zodat de thinner goed uit je kappen is verdampt, deze kan namelijk ook weer gaan vloeken met je nieuwe verflaag.
Daarna lekker eventjes de boel opruwen met schuurpapier met tenmiste korreldichtheid van 400. En het liefst dan wel waterproof .
Daarna kun je gaan spuiten!
Oja, en geen verfkrabber gebruiken om de oude verflaag eraf te halen. Gewoon met poetslappen of een rol plee/keuken-papier. Scheelt je weer heel wat schuurwerk.
Wees ook vooral niet te zuinig met het afbijtmiddel.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
19-7-2007 14:04 |
Posts: 10835 |
deze week gaat je echt niet lukken
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Erik 39 |
19-7-2007 16:06 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja, maargoed aangezien de lak op sommige stukken gewoon afgebarsten is is het erg veel moeite om dat strak te krijgen.. :S...
Schuur dan 'grof' met schuurmachine, 80 oid, de verf strak, en schuur het dan steeeeeeeeds fijner met de hand. Zo zal het toch moeten.. Plamuurmes wordt 1 en al kras.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
kawasaki racer |
19-7-2007 16:28 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
"Even snel" zal er niet inzitten.
Ga trouwens eens na of de tank zelf van kunststof is. Zo ja, vergeet dat spuiten maar. Buiten bepaalde verf van het merk "Ebol" is er namelijk géén verf verkrijgbaar die bestand is tegen de benzinedamp die zich door de kunststof wand van de tank worsteld. Oja, en Ebol is duur. Om een tank te spuiten ben je minimaal 60 euro aan verf kwijt.
Is de tank zelf niet van kunststof of bedoel je soms de kappen om de tank heen, dan kan ik je 1 ding aanraden: namelijk gewoon afbijt gebruiken. Ik gebruik zelf ook altijd chemische afbijtmiddelen op plastic en ik heb nog nooit gehoord dat er bij iemand een chemische reactie is opgetreden tussen de afbijt en het kapwerk.
Daarna is het een kwestie van het afbijtmiddel te deactiveren met thinner. Resterende afbijtmiddel kan namelijk je nieuwe verflaag aan gaan freten.
Hierna minstens een uur laten liggen zodat de thinner goed uit je kappen is verdampt, deze kan namelijk ook weer gaan vloeken met je nieuwe verflaag.
Daarna lekker eventjes de boel opruwen met schuurpapier met tenmiste korreldichtheid van 400. En het liefst dan wel waterproof .
als je spuit met 2 componenten moet je je verf toch mengen met verharder en verdunnen met thinner, Hoe kan die thinner dan je verf aantasten als er thinner in de verf zelf zit ?
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:29 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:30 uur.
|
|
|
|
Tombrom |
19-7-2007 16:46 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
"Even snel" zal er niet inzitten.
Ga trouwens eens na of de tank zelf van kunststof is. Zo ja, vergeet dat spuiten maar. Buiten bepaalde verf van het merk "Ebol" is er namelijk géén verf verkrijgbaar die bestand is tegen de benzinedamp die zich door de kunststof wand van de tank worsteld. Oja, en Ebol is duur. Om een tank te spuiten ben je minimaal 60 euro aan verf kwijt.
Is de tank zelf niet van kunststof of bedoel je soms de kappen om de tank heen, dan kan ik je 1 ding aanraden: namelijk gewoon afbijt gebruiken. Ik gebruik zelf ook altijd chemische afbijtmiddelen op plastic en ik heb nog nooit gehoord dat er bij iemand een chemische reactie is opgetreden tussen de afbijt en het kapwerk.
Daarna is het een kwestie van het afbijtmiddel te deactiveren met thinner. Resterende afbijtmiddel kan namelijk je nieuwe verflaag aan gaan freten.
Hierna minstens een uur laten liggen zodat de thinner goed uit je kappen is verdampt, deze kan namelijk ook weer gaan vloeken met je nieuwe verflaag.
Daarna lekker eventjes de boel opruwen met schuurpapier met tenmiste korreldichtheid van 400. En het liefst dan wel waterproof .
Daarna kun je gaan spuiten!
Oja, en geen verfkrabber gebruiken om de oude verflaag eraf te halen. Gewoon met poetslappen of een rol plee/keuken-papier. Scheelt je weer heel wat schuurwerk.
Wees ook vooral niet te zuinig met het afbijtmiddel.
zover ik weet heb je een tank en daaromheen wat binne wilt spuiten is gewoon ene kap over de tank heen
dus is gewoon spuitbaar
|
|
|
|
Frysk |
19-7-2007 16:49 |
Posts: 34930 |
origineel zijn die schrale bakken ook gespoten dus moet toch wel kunnen ?
|
|
giggitybyte |
|
erwin fs1 |
19-7-2007 18:18 |
Posts: 897 |
haal alle losse verf er af en spuit hem in met spuitplamuur, dan weer mooi schuren zodat hij weer mooi vlak is. primmer en lak er op en gaan
|
|
vake bej te bange.... |
|
benellifan |
19-7-2007 18:22 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kawasaki racer
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
"Even snel" zal er niet inzitten.
Ga trouwens eens na of de tank zelf van kunststof is. Zo ja, vergeet dat spuiten maar. Buiten bepaalde verf van het merk "Ebol" is er namelijk géén verf verkrijgbaar die bestand is tegen de benzinedamp die zich door de kunststof wand van de tank worsteld. Oja, en Ebol is duur. Om een tank te spuiten ben je minimaal 60 euro aan verf kwijt.
Is de tank zelf niet van kunststof of bedoel je soms de kappen om de tank heen, dan kan ik je 1 ding aanraden: namelijk gewoon afbijt gebruiken. Ik gebruik zelf ook altijd chemische afbijtmiddelen op plastic en ik heb nog nooit gehoord dat er bij iemand een chemische reactie is opgetreden tussen de afbijt en het kapwerk.
Daarna is het een kwestie van het afbijtmiddel te deactiveren met thinner. Resterende afbijtmiddel kan namelijk je nieuwe verflaag aan gaan freten.
Hierna minstens een uur laten liggen zodat de thinner goed uit je kappen is verdampt, deze kan namelijk ook weer gaan vloeken met je nieuwe verflaag.
Daarna lekker eventjes de boel opruwen met schuurpapier met tenmiste korreldichtheid van 400. En het liefst dan wel waterproof .
als je spuit met 2 componenten moet je je verf toch mengen met verharder en verdunnen met thinner, Hoe kan die thinner dan je verf aantasten als er thinner in de verf zelf zit ?
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:29 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:30 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kawasaki racer op 19-7-2007 om 16:30 uur.
ik weet niet wat voor 2 componenten lak jij gebruikt maar bij goede lak is het echt geen thinner
edit:
en wat binne betreft gewoon schuren luie hoer je hebt tijd zat met die dikke bast van je
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 19-7-2007 om 18:23 uur.
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Harold |
19-7-2007 19:09 |
Posts: 1052 |
2k lak verdun je wel met thinner, alleen niet met de huis tuin en keuken thinner(wat overigens wel kan), maar met speciale thinner daarvoor.
Afbeit gebruiken wil wel, maar het plastic van de kap wordt week(zachter) dus als je dan met een plamuurmes gaat zitten krabben dan steek je er zo in en maak je diepe krassen. Maar als je het gewoon insmeert met afbeit en je spuit het daarna weer af met de hogedrukspuit(paar keer herhalen),kan het weinig kwaad, want als je het op laat drogen dan wordt het plastic ook gewoon weer hard.
Ik zou voor de zekerheid wel eerst een klein stukje proberen dat niet in het zicht is.
@ MTX speed:
Zou je misschien wat meer over dat "Ebol" voor benzinetanken kunnen vertellen(hoe werkt het, waar te krijgen, linkje?)
|
|
|
|
benellifan |
19-7-2007 20:00 |
Posts: 1553 |
ik krijg van mijn verfleverancier (sikkens) verdunner meegeleverd en dit ruikt niet naar thinner hoor
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Erik 39 |
19-7-2007 20:21 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik krijg van mijn verfleverancier (sikkens) verdunner meegeleverd en dit ruikt niet naar thinner hoor
Is dat 2k lak dan?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|