Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44221 - Welke uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaartenGerlo 19-7-2007 12:35 Print topicpost
Posts: 556
Hallo

1. welke is de beste-snelste-liefst laagtoerige uitlaat voor een yamaha tzr?? prijs speelt geen rol !!
-----> de bedoeling is dus, om nu nog ff rond te rijden met die uitlaat op mijn ori 50cc met 19mm, en later mss 50 of 70cc hebo manston erop.

2. Krijg ik mijn brommer nog aan de praat met een elektrische starter op een 70cc?? ivm de compressie??

Mvg
 

Royal Club 19-7-2007 12:37 Print reply

Posts: 60390
snelle laagtoerige uitlaat bestaat niet voor 2takt

snelste is yasuni r1 oid


2: ja lukt zekerwel

met mn manston was het 1x drukken en starten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 19-7-2007 12:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
Hallo

1. welke is de beste-snelste-liefst laagtoerige uitlaat voor een yamaha tzr?? prijs speelt geen rol !!
-----> de bedoeling is dus, om nu nog ff rond te rijden met die uitlaat op mijn ori 50cc met 19mm, en later mss 50 of 70cc hebo manston erop.

2. Krijg ik mijn brommer nog aan de praat met een elektrische starter op een 70cc?? ivm de compressie??

Mvg


je wilt een snelle maar laagtoerige uitlaat en je wilt later ook nog is een hoog toerige cilinder gaan rijden.
de snelste uitlaat is een hoogtoerige.
r1 of r2 zal voor jou denk ik wel een goede uitlaat zijn als je later ook nog sneller wil.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 19-7-2007 om 12:39 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Biggetjuh 19-7-2007 12:39 Print reply
Posts: 61
kun je beter een orginele uitlaat houden als je laagtoerig wil en orginele tzr pijp is niet zo slecht

en ja je brommer start nog met elek start maar je moet dan wel orginele onsteking houden, maar als je met manston wilt gaan rijden neem ik aan dat je een hpi koopt? dan kan je je brommer dus niet elek meer starten
 
MaartenGerlo 19-7-2007 12:52 Print reply
Posts: 556
ik heb onderin echt geen kracht , maar echt geen, is niets overdreven hoor, met deze uitlaat dan.
weet niet of het mss kan komen omdat de ori carb eropstaat??

ik denk niet dat ik een hpi ga kopen, de ori onsteking is toch goed ofniet?
en er zijn hpi's met vliegwielen voor een elek starter toch ook of ben ik mis?


thx mvg
 
Royal Club 19-7-2007 12:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
ik heb onderin echt geen kracht , maar echt geen, is niets overdreven hoor, met deze uitlaat dan.
weet niet of het mss kan komen omdat de ori carb eropstaat??

ik denk niet dat ik een hpi ga kopen, de ori onsteking is toch goed ofniet?
en er zijn hpi's met vliegwielen voor een elek starter toch ook of ben ik mis?


thx mvg


bestaat geen hpi met startmotor functie

dan zou het geen hpi zijn

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Biggetjuh
kun je beter een orginele uitlaat houden als je laagtoerig wil en orginele tzr pijp is niet zo slecht

en ja je brommer start nog met elek start maar je moet dan wel orginele onsteking houden, maar als je met manston wilt gaan rijden neem ik aan dat je een hpi koopt? dan kan je je brommer dus niet elek meer starten



manston zonder hpi gaat ook hard zat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MaartenGerlo 19-7-2007 13:02 Print reply
Posts: 556
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


bestaat geen hpi met startmotor functie

dan zou het geen hpi zijn


ok maar ik dacht dat ik eens ergens een hpi gezien had met een tandwiel-vliegwiel, maar zal wrs wel een ori geweest zijn die ik met mijn domme kop gezien had

dus dat word dan draaiende lopen ofwat?
 
Royal Club 19-7-2007 13:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]


ok maar ik dacht dat ik eens ergens een hpi gezien had met een tandwiel-vliegwiel, maar zal wrs wel een ori geweest zijn die ik met mijn domme kop gezien had

dus dat word dan draaiende lopen ofwat?


gewoon geen hpi nemen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tzr Madness 19-7-2007 13:04 Print reply

Posts: 4656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
[...]


ok maar ik dacht dat ik eens ergens een hpi gezien had met een tandwiel-vliegwiel, maar zal wrs wel een ori geweest zijn die ik met mijn domme kop gezien had

dus dat word dan draaiende lopen ofwat?



aanlopen heet dat.
 
MaartenGerlo 19-7-2007 13:11 Print reply
Posts: 556
ok , nu ff terug ontopic

dus best neem ik yasuni r1??
maar werkt deze ook goed op 70cc?

en de leovinci v6?? heeft die goede prestaties??

nog aanbevelingen ofzo?

Mvg
 
Royal Club 19-7-2007 13:14 Print reply

Posts: 60390
nou,
als je strax manston 50 wil gaan rijden
kan je beter nu een r2 of een hmr2 nemen

wil je later manston 70 gaan rijden moet je minimaal hmr2 of r3 nemen

leo is prut prestaties

en btw

als je 70cc gaat rijden is een andere sterkere krukas icm c3 lagers een verplicht iets

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 19-7-2007 om 13:14 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi Joris 19-7-2007 14:53 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou,
als je strax manston 50 wil gaan rijden
kan je beter nu een r2 of een hmr2 nemen

wil je later manston 70 gaan rijden moet je minimaal hmr2 of r3 nemen

leo is prut prestaties

en btw

als je 70cc gaat rijden is een andere sterkere krukas icm c3 lagers een verplicht iets

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 19-7-2007 om 13:14 uur.

Metrakit SP klinkt ook wel leuk als ie nu voor een 50cc gaat en later voor een 70cc. Alleen zal ie het op een manston niet zo goed dan als een R3, in vergelijking met de HMR/2 zal het niet veel schelen. Maar wanneer je zo een uitlaat loopt heb je weer wel keuze uit andere cilinders, zoals: Metrakit SP, Malossi reeks, polini, gilardoni, etc... Niet de snelste maar wel leuke cilinders... En over dat je een "race ontsteking" had gezien met starterkrans is een MVT race ontsteking, zijn redelijk maar niks vergeleken bij een hpi.
 
MaartenGerlo 19-7-2007 15:08 Print reply
Posts: 556
ok, ik ben weer wat wijzer geworden.

En ivm et die krukas, ik heb hier al een doppler'tje liggen, die zal het wel houden zeker?

Ivm de metrakit SP, die kan ik tot hier toe nog nergens vinden

over mijn cilinder ben ik het nog niet eens, ik denk wel dat het een manston zal worden omdat ik hier nieuw voor 150eur aangeraak

dus, volgens jullie r2 of hmr2?

Mvg
 
Derbi Joris 19-7-2007 15:21 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaartenGerlo
ok, ik ben weer wat wijzer geworden.

En ivm et die krukas, ik heb hier al een doppler'tje liggen, die zal het wel houden zeker?

Ivm de metrakit SP, die kan ik tot hier toe nog nergens vinden

over mijn cilinder ben ik het nog niet eens, ik denk wel dat het een manston zal worden omdat ik hier nieuw voor 150eur aangeraak

dus, volgens jullie r2 of hmr2?

Mvg

R2 is een kut pijp hoor ik van iedereen dus kan je beter voor hmr/2 gaan heeft zijn eigen al bewezen en verschilt niet zo veel van een metrakit SP... en hij is goedkoop 2dehands te vinden.
 

Dit topic is 794 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved