Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wat Te Doen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44213 - Wat Te Doen?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 19-7-2007 12:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nunszrulez
[...]


Monteur hier in de buurt zegt dat die cilinder veel toeren gaat draaien en dat t olietankje dat niet gaat bijhouden!


mhr draait geen fuck

max 12k

gewoon 1:40 smeren

10liter benzine is 250ml olie
8liter 200ml
6liter 150ml
4liter 100
etc
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 19-7-2007 12:36 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steyn123
[...]


Ik meng altijd zelf, Castrol TTS Extreme Protection. Ik reed in het begin 1:35 maar nu ongeveer 1:40.. hij wordt idd wel wat warm :P

Als ik nog 90 km extra heb ingereden stap ik weer over op 1:45 á 1:50


als je extra smeert met inrijden duurt het inrijden toch veel langer. omdat inrijden niks anders is als alles op elkaar in laten slijten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
steyn123 19-7-2007 12:38 Print reply
Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je extra smeert met inrijden duurt het inrijden toch veel langer. omdat inrijden niks anders is als alles op elkaar in laten slijten.


Ah ok, weet ik dat ook weer
 
MTX-speed 19-7-2007 14:13 Print reply

Posts: 1229
Ik zit alweer jaren op dit forum en ik snap nog steeds niet waarom hier mensen zijn die zeggen dat je teveel kan smeren.

Heb allerlei brommers gereden. 't opgevoerde spul smeerde ik altijd 1 op 25 en een originele cilinder met een ander uitlaatje zo'n 1 op 40.

Ga je zwaar opgevoerd rijden dan moet je veel smeren.

Veel mensen hier beweren dat wanneer je hem rijker gaat smeren, dat hij gaat stotteren. Daarvoor moet je hem dus AFSTELLEN! Kleinere sproeier dus. Wanneer je een zuiger + zuigerveren het minimaal 13000km in een Malossi-cilinder uit wil laten houden, lukt dat echt niet met 1 op 40 of 1 op 45, laat staan dat italiaans spul.

Je smeert je brommer pas ECHT teveel wanneer hij goed loopt, maar de bougie vetslaat bij het starten en je dit echt niet verholpen krijgt of wanneer je uitlaat keer op keer helemaal vol olie staat.


Crossers en andere motoren zijn niet te vergelijken met brommers. Kijk bijvoorbeeld naar buitenboordmotoren: een beetje buitenboordmotor moet je tussen de 1 op 50/100 smeren. Dit komt echter omdat deze motoren vele malen beter gekoeld zijn. Daarbij gaan buiteboordmotoren verhoudingsgewijs minder lang mee dan een gemiddelde brommer.
Crossmotoren rijden continu op top, en daarbij houdt de zuiger het hooguit 2 wedstrijden vol. Hier gaat alles om vermogen, de olie haalt de verbrandingstemperatuur omlaag waardoor het vermogen heel lichtelijk vermindert. Voordat ze ingereden hebben is de boel allang versleten.
Nee, deze motoren zijn niet te vergelijken met brommers.


Oja en inrijden betekent eigenlijk: een warmloper vermijden.
Omdat de onderdelen in de motor nieuw zijn hebben ze een ruw oppervlak. Wanneer deze over elkaar schuren komt er warmte vrij. Wanneer de boel op elkaar ingelopen is zijn de oppervlakken op elkaar ingesleten en worden ze dus gladder. Dit wil zeggen dat er dus minder wrijving optreedt en er dus minder warmteontwikkeling plaatsvindt.
Door bij het inrijden extra olie te gebruiken wordt deze wrijving verminderd en vermijd je dus een warmloper.
In theorie zou je dus kunnen concluderen dat wanneer je hem maar genoeg smeert, je niet in zou hoeven te rijden. En dat klopt (gedeeltelijk).

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 19-7-2007 om 14:17 uur.
 
Matthijsar50 19-7-2007 17:14 Print reply

Posts: 1029
lijkt me sterk omdat olie wel aardig dikke drap is.. maarja klopt wel dat het dan beter afsluit, gaat in de hoonkrassen zitten en dicht beter af.. maar dat hij hierdoor harder loopt, ik denk et niet!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
G33RT 19-7-2007 18:39 Print reply
Posts: 376
Ik ben het helemaal met MTX-speed eens, wie er gelooft dan een cilinder zoals deze gewoon met 1:50 gesmeerd kan worden heeft echt een heel verkeerd beeld van de cilinder, en het doel van smeren...
Het loopt echt wel, en mischien ook wel goed maar wie zn cilinder lang heel wil houden moet toch veel meer smeren.
Ik zelf rijd met mn 110cc malossi op mn mbx 1:25, en het verhaal van dat je brommer slechter gaat lopen naarmate je me meer gaat smeren slaat echt nergens op, dat is weer 1 van de vele smoesjes...
Goed afstellen is saai werk, en neemt heel veel tijd in beslag maar is echt de moeite waard!!

Dus gewoon goed smeren met elke cilinder, dat werpt echt wel zn vruchten af...
 
ARWIN_honda 19-7-2007 18:45 Print reply

Posts: 3534
ik zou mooi de oliepomp er op houden..
 
Suzuki GSX-R600 K4
G33RT 19-7-2007 18:46 Print reply
Posts: 376
Dan smeer je dus nogsteeds gewoon 1:50...
Wat is er nou zo moeilijk aan je eigen benziene mengen?:P
 
fietsie 19-7-2007 18:47 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Dan smeer je dus nogsteeds gewoon 1:50...
Wat is er nou zo moeilijk aan je eigen benziene mengen?:P



is een romslomp
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
ARWIN_honda 19-7-2007 18:49 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Dan smeer je dus nogsteeds gewoon 1:50...
Wat is er nou zo moeilijk aan je eigen benziene mengen?:P

nou dan gooi je er paar doppies olie bij in, klaar
 
Suzuki GSX-R600 K4
G33RT 19-7-2007 18:50 Print reply
Posts: 376
Bij mn mbx flesje olie onder de budie, gewoon schone benziene tanken en de juiste hoeveelheid olie er bij gooien, luie varkens hier allemaal
 
Henk-88 19-7-2007 19:11 Print reply

Posts: 26703
Aarghm wéér die discussie over wel of geen oliepompje

Als je geen risico wilt nemen (het ding kan stuk of slecht gaan functioneren) dan gebruik je de oliepomp niet en meng je zelf.

Als je het risico op schade door een slecht- danwel niet functionerende oliepomp voor lief neemt dan gebruik je gewoon je oliepompje.

C'est simple comme bonjour.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ik zou mooi de oliepomp er op houden..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Dan smeer je dus nogsteeds gewoon 1:50...


Bestaan er oliepompjes die constant 1:50 smeren?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-7-2007 om 19:13 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ARWIN_honda 19-7-2007 19:16 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Aarghm wéér die discussie over wel of geen oliepompje

Als je geen risico wilt nemen (het ding kan stuk of slecht gaan functioneren) dan gebruik je de oliepomp niet en meng je zelf.

Als je het risico op schade door een slecht- danwel niet functionerende oliepomp voor lief neemt dan gebruik je gewoon je oliepompje.

C'est simple comme bonjour.




[...]


[...]
opzich zijn de olie pompjes van tegenwoordig best betrouwbaar

Bestaan er oliepompjes die constant 1:50 smeren?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-7-2007 om 19:13 uur.


 
Suzuki GSX-R600 K4

Dit topic is 2454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved