Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT8 cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44187 - Honda MT8 cilinders
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefanB 17-7-2007 18:15 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Ok, dat kan. Maar heb je er foto dan. Hoe dat eruit zou moeten zien. De foto's die ik gezien had leken op me Proma vandaar dat ik dat zei, is niet uit de lucht gegrepen. En vertel hoeveel vermogen meer zat je aan te denken dan? Puur alleen door een bovenlangs opmaat uitlaat stijgt het vermogen met hoeveel pk?


dat is niet te zeggen, maar reken maar op meerdere pk's.. proma is gewoon een prutpijp. tiss niet voor niks een knaken ding.

uitlaat is het belangerijkste ding op een 2takt als je serieus vermogen wilt gaan maken.

 
E24 M30b35@GT3576
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-7-2007 18:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Ok, dat kan. Maar heb je er foto dan. Hoe dat eruit zou moeten zien. De foto's die ik gezien had leken op me Proma vandaar dat ik dat zei, is niet uit de lucht gegrepen. En vertel hoeveel vermogen meer zat je aan te denken dan? Puur alleen door een bovenlangs opmaat uitlaat stijgt het vermogen met hoeveel pk?


opmaat kun in principe in een bocht laten lopen zoals jij dit wil

dit is een abt opmaat voor een zelfbouwminibike
http://www.freewebs....t%20abt%20achter.JPG

http://www.freewebs....et%20abt%20bocht.JPG

in deze minibike is de mogelijkheid van uitlaat maken heel beperkt omdat je maar 1 weg kunt maken , op mtx heb je heel veel vrijheid zodat je imo zelf grotendeels kunt bepalen waar je bocht loop.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
- Kevin - 17-7-2007 18:22 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


dat is niet te zeggen, maar reken maar op meerdere pk's.. proma is gewoon een prutpijp. tiss niet voor niks een knaken ding.

uitlaat is het belangerijkste ding op een 2takt als je serieus vermogen wilt gaan maken.



Prutpijp ben ik niet mee eens. Presteerd goed met mijn huidige setup en dat het belangrijk is... tell me something I don't know, het bepaald 60 procent van je vermogen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-7-2007 18:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Prutpijp ben ik niet mee eens. Presteerd goed met mijn huidige setup en dat het belangrijk is... tell me something I don't know, het bepaald 60 procent van je vermogen


60 procent waar haal je dat vandaan ?

kan hele andere situatie's bedenken eigenlijk
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
- Kevin - 17-7-2007 18:27 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


60 procent waar haal je dat vandaan ?

kan hele andere situatie's bedenken eigenlijk


Zoals?
 
- Kevin - 17-7-2007 18:28 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


lekker nutteloze opmerking

een getjoende golf is toch ook niet sneller dan een ferarri f430? ook al fok je hem goed op, dan is ie nog niet sneller.

Nou Stefan, dat is helemaal niet waar hoor, check dit filmpje. Die F430 houdt deze Golf toch mooi niet bij!

http://www.youtube.com/watch?v=qZgzYJLtnXg


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-7-2007 18:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Zoals?


naja een brommer met een gigantisch kleine uitlaatpoort zo veel minder behoefte hebben als een brommer met een "maximale" uitlaatpoort. bijvoorbeeld
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
- Kevin - 17-7-2007 18:36 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


60 procent waar haal je dat vandaan ?

kan hele andere situatie's bedenken eigenlijk



Zijn meer mensen die er zo over denken:

Saknet 17-7-2007 13:54

haha ja een uitlaat zorgt bij 2takt voor hoeveel ist ook weer 60% van het vermogen oid



 
John Huijben 17-7-2007 18:45 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Lees me eerder geplaatste post, ik vond er niks vaags aan


khad t nie tege jou maar tege diene shifty
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
- Kevin - 17-7-2007 18:53 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


khad t nie tege jou maar tege diene shifty


Ok, never mind. Jij trouwens ervaring met Parmakit 125 cc, werd verteld dat het de snellere cilinder zou zijn.
 
- Kevin - 17-7-2007 19:52 Print reply

Posts: 8086
Iemand ervaring met de Parmakit 125 cc. Ik heb geen idee hoe deze presteerd tegenover een 110 cc Malossi (oud-type)
 
StefanB 17-7-2007 21:43 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Prutpijp ben ik niet mee eens. Presteerd goed met mijn huidige setup en dat het belangrijk is... tell me something I don't know, het bepaald 60 procent van je vermogen


Als je het zo goed weet, waarom vraag je het nog? meneertje bijdehand. blijf jij lekker met je proma meuk rijden, maar je word hoe dan ook gevlamt door een nieuwere schakel brommer met een beetje leuke setup en de bijna de helft van het aantal cc'tjes (tja daar zijn echt goeie uitlaten voor te krijgen, bekijk het zo maar eens.)
 
E24 M30b35@GT3576
- Kevin - 17-7-2007 21:52 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Als je het zo goed weet, waarom vraag je het nog? meneertje bijdehand. blijf jij lekker met je proma meuk rijden, maar je word hoe dan ook gevlamt door een nieuwere schakel brommer met een beetje leuke setup en de bijna de helft van het aantal cc'tjes (tja daar zijn echt goeie uitlaten voor te krijgen, bekijk het zo maar eens.)


Ben niet bijdehand ik antwoord gewoon. En jajajaj daar gaat het me niet om, wil beetje leuk rijden dat er mensen zijn die sneller zijn kan ik echt niet om wakker liggen, het leven is geen wedstrijd. Ik geniet liever van het leven en zo ook van me Honda. En die nieuwere schakelbrommers hebben geen ziel, mijn mooie oude Honda is alweer 21 jaartjes oud en presteert nog prima, dat mogen ze eerst eens nadoen wil ik ze gaan waarderen.

En blijf inderdaad nog even met me Proma rijden ja, mister meuk
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-7-2007 21:59 Print reply

Posts: 5996
zet maar eens een standaard uitlaat op je MHR cross cilinder. krijg je leuke effecten.

weet je meteen hoe veel een uitlaat uitmaakt.

van het feit dat de diameter...

een uitlaat maak je voor een bep toerengebied optimaal. als dat bij 8000 toeren is en het midden van je max vermogen zit bij 12000...doet je uitlaat ongeveer niks, dan zit je nog met je uitlaat temperatuur en nog wat andere variabele factoren.

Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 17-7-2007 om 21:59 uur.
 
ik haat mensen
StefanB 17-7-2007 22:46 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Ben niet bijdehand ik antwoord gewoon. En jajajaj daar gaat het me niet om, wil beetje leuk rijden dat er mensen zijn die sneller zijn kan ik echt niet om wakker liggen, het leven is geen wedstrijd. Ik geniet liever van het leven en zo ook van me Honda. En die nieuwere schakelbrommers hebben geen ziel, mijn mooie oude Honda is alweer 21 jaartjes oud en presteert nog prima, dat mogen ze eerst eens nadoen wil ik ze gaan waarderen.

En blijf inderdaad nog even met me Proma rijden ja, mister meuk


Ben je nou zo achterlijk dat je m'n punt niet eens snapt?

de reden dat ze het zelfde vermogen uit een 70cc cilinder halen, als jij uit een 125cc ligt niet alleen aan de cilinder, maar ook groten deels aan de uitlaten, hier zijn zoveel verschillende, echt snelle uitlaten voor te krijgen...

nieuwe brommers hebben geen ziel, omg lul niet zon onzin man, die honda van je wsch ook zon rammelende hoop schroot zoals de meeste honda's. wat de fuck heeft dat met ziel te maken.
als je genoeg centen had, had je wsch wel wat nieuwers gekocht.

en als het je toch niet zoveel uitmaakt of je nou sneller gaat of niet, waarom doe je uberhaupt nog moeite om harder te gaan?
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 8010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved