Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT8 cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44187 - Honda MT8 cilinders
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 17-7-2007 13:59 Print topicpost

Posts: 8086
Rij momenteel met een Malossi 110 cc cilinder. Zat te kijken naar andere cilinders (niet dat ik ontevreden ben met mijn Malossi). Heeft er iemand ervaring met een athena (eurocilindro) 125 cc? Wat zijn daar de prestaties van. En met een parmakit 125 cc, wat zijn daar de prestaties van? Als het me tegenvalt koop ik nieuwe 110 cc Malossi en ga ik die bewerken, danwel laten bewerken, samen met HPI en 28 PWK keihin vlakschuif (met serienummer) en nieuwe proma bovenlangs etc etc Ik wacht de reacties wel af.




 

Rens 17-7-2007 14:04 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
Rij momenteel met een Malossi 110 cc cilinder. Zat te kijken naar andere cilinders (niet dat ik ontevreden ben met mijn Malossi). Heeft er iemand ervaring met een athena (eurocilindro) 125 cc? Wat zijn daar de prestaties van. En met een parmakit 125 cc, wat zijn daar de prestaties van? Als het me tegenvalt koop ik nieuwe 110 cc Malossi en ga ik die bewerken, danwel laten bewerken, samen met HPI en 28 PWK keihin vlakschuif (met serienummer) en nieuwe proma bovenlangs etc etc Ik wacht de reacties wel af.


afbeelding





Ik denk dat je beter geld kan investeren in een goede uitlaat, ik heb een tijd met een athena 125cc gereden op een mtx, was goed voor een top van 130 met proma en 24mm mikuni. Het koppel is vooral heel fijn, je kan er lekker lui mee rijden.
Ik had een cr125 pijp liggen uit 1980 oid, maar helaas nooit op m`n mtx gezet. De proma is een 80cc uitlaat, die zorgt voor mindere prestaties.
 
achter de maan is alles beter
- Kevin - 17-7-2007 14:08 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
[...]




Ik denk dat je beter geld kan investeren in een goede uitlaat, ik heb een tijd met een athena 125cc gereden op een mtx, was goed voor een top van 130 met proma en 24mm mikuni. Het koppel is vooral heel fijn, je kan er lekker lui mee rijden.
Ik had een cr125 pijp liggen uit 1980 oid, maar helaas nooit op m`n mtx gezet. De proma is een 80cc uitlaat, die zorgt voor mindere prestaties.



Hmm, die proma is ook prima op 110 cc of 125 cc. Daar heb ik nog nooit mensen over horen klagen. Proma is voor vanaf 80 cc. Ik heb nu een top van 135 km/h en als ik tandwiel verhouding naar 17 / 36 verander zal de top nog hoger liggen. Dus dat zegt denk wel dat die 125 cc athena niet zo heel super is, of heb ik het nu mis?
 
BIET 17-7-2007 14:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Hmm, die proma is ook prima op 110 cc of 125 cc. Daar heb ik nog nooit mensen over horen klagen. Proma is voor vanaf 80 cc. Ik heb nu een top van 135 km/h en als ik tandwiel verhouding naar 17 / 36 verander zal de top nog hoger liggen. Dus dat zegt denk wel dat die 125 cc athena niet zo heel super is, of heb ik het nu mis?

top zegt niet zo heel veel. Hangt van je vertanding af, van de rest van je setup, en een dcilinder kan ook gemaakt zijn om juist meer koppel te hebben
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
- Kevin - 17-7-2007 14:14 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

top zegt niet zo heel veel. Hangt van je vertanding af, van de rest van je setup, en een dcilinder kan ook gemaakt zijn om juist meer koppel te hebben



Nee dat zei ik al, als ik mijn tandwiel verhouding verander zal me top nog hoger liggen. Ik bedoelde meer te zeggen dat hij vond dat die athena niet zo super was. Alleen wat meer koppel (meer trekkracht) maar verder zijn de prestaties niet veel hoger dan een Malossi 110 cc. Ik had het iets anders moeten verwoorden dan stond het er ook zoals ik bedoel.

Ik denk namelijk dat de Malossi toch wel beste cilinder is om mee te rijden, tenzij iemand mij de wijsheid kan vertellen dat het niet zo is
 
BIET 17-7-2007 14:16 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Nee dat zei ik al, als ik mijn tandwiel verhouding verander zal me top nog hoger liggen. Ik bedoelde meer te zeggen dat hij vond dat die athena niet zo super was. Alleen wat meer koppel (meer trekkracht) maar verder zijn de prestaties niet veel hoger dan een Malossi 110 cc. Ik had het iets anders moeten verwoorden dan stond het er ook zoals ik bedoel.

Ik denk namelijk dat de Malossi toch wel beste cilinder is om mee te rijden, tenzij iemand mij de wijsheid kan vertellen dat het niet zo is

is die malossi eig een gietijzer? Die euro iig niet dacht ik.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
- Kevin - 17-7-2007 14:19 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

is die malossi eig een gietijzer? Die euro iig niet dacht ik.



Zowel de Malossi als de euro (athena) zijn aluminium cilinders met chrome wand

zie hieronder, Malossi wel iets duurder, maar geld speelt geen rol


Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 17-7-2007 om 14:39 uur.
 
BIET 17-7-2007 14:21 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]



Zowel de Malossi als de euro (athena) zijn aluminium cilinders met chrome wand

hm ok, in de war dan
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
THOMASJEUHHH 17-7-2007 14:28 Print reply

Posts: 4159
euhm hier was een mooi topic over laatst
kwam dr op neer dat 125 athena koppel cilinders waren en malossi gewoon de beste en snelste
 
bwoaahhppp,,..
- Kevin - 17-7-2007 14:31 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm hier was een mooi topic over laatst
kwam dr op neer dat 125 athena koppel cilinders waren en malossi gewoon de beste en snelste



Hmm dus eigenlijk al wat ik in gedachten had
 
- Kevin - 17-7-2007 15:00 Print reply

Posts: 8086
Dan wordt de nieuwe setup waarschijnlijk:

- Zelfde aangepaste / bewerkte cilinderkop
- Nieuwe bewerkte Malossi 110 cc cilinder
- Nieuwe Keihin D-slide PWK 28 mm met serienummer!
- Nieuw Twinair luchtfilter
- Hpi ontsteking (met lichtspoel)
- Nieuwe Proma bovenlangs uitlaatbocht
- Nieuwe Proma einddemper
- 5 versnellinsbak
- Tandwiel verhouding 17 / 36 (uiteraard nieuwe ketting en tandwielen)

dat wordt wel leuk rijden denk
 
stoeptegel 17-7-2007 15:03 Print reply

Posts: 3085
hmmz, je malossie bewerken is niet heeel erg slim.
Kan is heel groot dat je `over-tuned` bovendien kan je beter ff een homoet 110 pakken.Die uitlaat past veel beter bij die hoogtoerige cilinder.
Dus ff ander uitlaatje scoren en je bent klaar
 
80 cc ownatsj
- Kevin - 17-7-2007 15:13 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
hmmz, je malossie bewerken is niet heeel erg slim.
Kan is heel groot dat je `over-tuned` bovendien kan je beter ff een homoet 110 pakken.Die uitlaat past veel beter bij die hoogtoerige cilinder.
Dus ff ander uitlaatje scoren en je bent klaar



Nee over-tuned maken doen we niet, ik weet wel wat ik doe, met behulp van wat proffesionele lui. En die homoet 110 presteerd aanzienlijk minder dan de proma. Heb ik al ervaring mee.
 
- Kevin - 17-7-2007 15:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm hier was een mooi topic over laatst
kwam dr op neer dat 125 athena koppel cilinders waren en malossi gewoon de beste en snelste



Denkt iemand hier nog anders over?
 
John Huijben 17-7-2007 16:16 Print reply

Posts: 2433
jup, ikke
als je die eurocilindro goed tuned issie sneller dan de malossi.
zorgen voor een goede bijpassende kop scheelt ook btw
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
- Kevin - 17-7-2007 17:13 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
jup, ikke
als je die eurocilindro goed tuned issie sneller dan de malossi.
zorgen voor een goede bijpassende kop scheelt ook btw


Hmm me kop is al aangepast voor de 110 cc Malossi, dus ik ga waarschijnlijk voor een nieuwe 110 cc Malossi. Ik prefereer zelf ook de Malossi cilinder. Jij bent ook aardig bezig geweest met je MT8 zie ik, goed bezig man!
 

Dit topic is 8009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved