Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #44185 - Hoe slecht is het zonder uitlaat te...
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 7313 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik 39 |
18-7-2007 22:00 |
Posts: 15088 |
Danku, danku
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
honda_freak |
18-7-2007 22:02 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
zinnig verhaal
precies.. 1 ding, er ontploft niets in een cilinder.. het is nog steeds een snelle verbranding (sorry, studie-deformatie).
En de vorm van de uitlaat is er om de juiste hoeveelheid tegendruk bij het juiste toerental te creeeren.
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 18-7-2007 om 22:02 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Frysk |
18-7-2007 22:03 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Er staat wel druk op de uitlaat ?
koude lucht ontploft, zet uit ?
= druk ?
Hoewel het minimaal is.
Denk dat je niet meer als 2,5bar hebt als je aan het einde van de uitlaat zou gaan meten maargoed..
Als je je vinger er licht tegenaan houd, word die toch ook steeds weg geblazen ? = dus druk.
Lijkt me simpel.
Deel van die druk gaat uit de uitlaat, deel daarvan gaat weer terug.
Lijkt me gewoon een logische gedachte, de druk wil weg, en dus gaat het naar beide uiteinde van de uitlaat/ruimte.
Dus een deel weg, en een deel terug.
De vorm is er alleen maar om een goeie en optimale ''flow'' te creeren.
Nu heet dat officieel vast geen flow, en heeft dat een andere benaming, maar je weet precies wat ik bedoel..
Bovendien...
Die zogemaande tegendruk is wel degenlijk BETER voor de motor.
Want zoals iedere 2takt fanaat weet (zelf ik weet dat, hoewel ik 2takt haat) weet dat er bij de inlaat slag ook een deel van het mengsel/smering er direct weer uit de uitlaat poort gaat.
De ''tegendruk'' is er ook om dit te verminderen, en als dit verminderd word, heb je dus - meer smering, meer cilinder vulling - meer explosie, en uiteindelijk zal het motortje dus langer meegaan.
Dus een uitlaat is ook een 2 takt wel degenlijk BETER, als zonder.
( en zoals gezegt, er komt niet zo snel vuil en water naar binnen )
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 18-7-2007 om 22:00 uur.
er staat wel druk op inderdaad, maar geen prestatiegerichte druk waar de anderen op doelen , de golven die zorgen voor prestaties..
|
|
giggitybyte |
|
honda_freak |
18-7-2007 22:07 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
er staat wel druk op inderdaad, maar geen prestatiegerichte druk waar de anderen op doelen , de golven die zorgen voor prestaties..
deze discussie begint mij te lang te duren, voorzover ik heb gezien zijn hier meerdere mensen die wel degelijk verstand hebben van motoren (dit is te zien aan de onderbouwing van hun posts) en jij komt alleen maar met een vage verwijzing naar een site.
Wat de TS hier verder mee doet moet hij weten, maar ik zou het niet zo heel moeilijk vinden.
Discussie is klaar tenzij jij met tastbaar bewijs aankomt
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Mopar |
18-7-2007 22:10 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
er staat wel druk op inderdaad, maar geen prestatiegerichte druk waar de anderen op doelen , de golven die zorgen voor prestaties..
ach ''waar de anderen op doelen''
No offense hoor
Maar jij snapt ook wel dat iedereen het principe snapt, of het nou tegendruk of golven ~~~~ genoemd word..
Iedereen bedoelt hetzelfde...
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-7-2007 12:13 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Danku, danku
En jij was nog zo duidelijk aanwezig in dat topic van Alwin laatst, dit is nou typisch een voorbeeldje van een totaal onzinnige post. Vooral omdat dit topic weer eens van een beetje normaal niveau is kom jij er ineens tussendoor met dit soort infantiele reacties.
Nu gaan we fijn dit soort reacties achterwege laten.
|
|
Honda RC-33 |
|
Dit topic is 7313 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|