Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukaskering lek?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44183 - krukaskering lek?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 17-7-2007 11:18 Print topicpost
Posts: 886
ik heb pas een mtx gekocht en hij rookt vrij veel. Ik denk dat de krukaskering lek is. Ik heb even alles los gehaald, maar hij lijkt gewoon netjes te zitten.
1. Als hij lek is, hoe krijg ik da ding eruit en hoe zet ik er weer goed een nieuwe erin?
2. Zou bijv. de ontsteking ook een oorzaak kunnen zijn van die rook?

toen ik er bij de aankoop op reed zag ik dat al, toen vroeg ik of hij even de dop van het blok eraf wilde halen om even te kijken hoeveel olie er nog in zat. Er zat nog zo'n 0,6 liter in, maar hij zat iig niet helemaal meer tot de dop vol. En die vent had hem een jaar geleden wel helemaal tot de dop vol gedaan. Ik weet niet hoeveel olie er dus uit is gegaan in een jaar, Of is het miss zo dat het blok sowieso wat olie verliest?
mvg,
sjoerd
 

ikkejw 17-7-2007 11:20 Print reply

Posts: 9886
na een jaar mag je je olie zowieso wel eens verversen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sj_dt 17-7-2007 11:22 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
na een jaar mag je je olie zowieso wel eens verversen


ja ga ik ook doen, ik heb da ding net gekocht, maar da vraag ik toch ook helemaal niet
 
MTRudolf 17-7-2007 11:25 Print reply

Posts: 2464
is de rook wit en constant een dikke witte walm??

dan is het je krukaskering idd..

dan moet heel je blok open als hij blauwe rook geeft miss ff kijken naar de afstelling en je ontsteking afstellen
 
Royal Club 17-7-2007 11:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


ja ga ik ook doen, ik heb da ding net gekocht, maar da vraag ik toch ook helemaal niet


een blok hoort toch niet tot de dop vol met olie te zitten, maar een bepaalde voorgeschreven hoeveelheid?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda_freak 17-7-2007 12:01 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


een blok hoort toch niet tot de dop vol met olie te zitten, maar een bepaalde voorgeschreven hoeveelheid?


ligt er aan welke dop bedoelt wordt.. je hebt vaak ook een overloop(dop)

ik neem aan dat de ts de dop aan de bovenkant bedoelt, de bijvuldop.. en als je tot daar je olie er ingooit.. dan komt er uit alle gaten weer uitzetten...
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Sj_dt 17-7-2007 12:08 Print reply
Posts: 886
Ik dacht dat je een krukaskering ook van de kant van je koppeling kon vervangen, of is dat wel bij een dt, maar niet bij een mtx?

Hoeveel olie moet er in een honda mtx?

Ook lekt hij een heel klein beetje olie uit de uitlaat, dus het zal de krukaskering wel zijn, ofnie?

 
Blukaap2 17-7-2007 12:11 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
1. Als hij lek is, hoe krijg ik da ding eruit en hoe zet ik er weer goed een nieuwe erin?


MTX-sh ?
Dan kun je aan de linkerkant het vliegwiel en de ontsteking dr af schroeven, kun je m dr uit trekken door dr bv een schroefje in te draaien.
Rechterkant moet je de koppeling en het krukastandwiel loshalen, dan kun je hetzelfde doen.

Bij een MTX-ot moet voor de rechter krukaskeerring het blok wel uit elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 17-7-2007 om 12:12 uur.
 
Stoere brommers
honda_freak 17-7-2007 12:12 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
Ik dacht dat je een krukaskering ook van de kant van je koppeling kon vervangen, of is dat wel bij een dt, maar niet bij een mtx?

Hoeveel olie moet er in een honda mtx?

Ook lekt hij een heel klein beetje olie uit de uitlaat, dus het zal de krukaskering wel zijn, ofnie?



bij een mtx zit ook een krukaskeering aan de kant van de koppeling ja, en die is te vervangen ja, zijn ook nog wel is lek ja,

Over je vraag over de hoeveelheid olie zou ik je willen verwijzen naar de KB en/of zoekfunctie, dit is zo'n veelgestelde vraag dat je m wss zelf al zal kunnen vinden

de olie bij je uitlaat kan van alles zijn, sowieso lekt er wel iets weg, je hebt zelden een volledige verbranding, dat wat overblijft wordt je uitlaat in geschoten
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Sj_dt 17-7-2007 12:17 Print reply
Posts: 886
Ik heb het krukastandwiel er af en de koppeling, maar dan zit er nog een of ander ijzeren rondje en daarachter of daarnaast zit de krukaskering, ik kan iig een stuk van de kering zien(buitenste randje), maar weet niet of er achter dat rondje nog meer van die kering zit, of of dat randje heel de kering is.
Weet iemand of ik da er nog af moet halen?
En kan iemand goed en precies beschrijven hoe ik die krukaskering kan vervangen(het gaat om een mtx sh)

 
Sj_dt 17-7-2007 13:07 Print reply
Posts: 886
niemand?

 
Ariej 17-7-2007 13:38 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

MTX-sh ?
Dan kun je aan de linkerkant het vliegwiel en de ontsteking dr af schroeven, kun je m dr uit trekken door dr bv een schroefje in te draaien.
Rechterkant moet je de koppeling en het krukastandwiel loshalen, dan kun je hetzelfde doen.

Bij een MTX-ot moet voor de rechter krukaskeerring het blok wel uit elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 17-7-2007 om 12:12 uur.


is dit ook zo bij een mbx blok?


ts: als je keerring achter een randje zit zal je je blok toch moeten splitsen(helemaal uit elkaar). voor verdere hulp moet je even bij de faq zoeken op reviseren/hondablok.

maar tenzij er onmundig veel rook uit je uitlaat komt hoef je die keerring niet te vervangen hoor. honda blokjes zweten vaak een beetje olie onderaan het blok. en er hoort een kleine liter olie in het blok.


Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 17-7-2007 om 13:39 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Blukaap2 17-7-2007 13:44 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]
is dit ook zo bij een mbx blok?



Een MBX blok en MTX-sh blok zijn praktisch hetzelfde, ook de 80cc varianten.
NSR blok ook trouwens.
 
Stoere brommers
Cross lover 17-7-2007 14:41 Print reply

Posts: 210
Voor een Mtx-sh kun je rond de 0.7 liter olie gebruiken (uiteraard de honda olie). Op het moment dat je hem helemaal tot de dop toe vult kan de olie geen kant meer op! Dat is slecht voor je bak. Als de olie warm wordt zet het uit en heeft het ruimte nodig.
Om je olie te verversen zit onder je blok/bak (hoe je het ook noemen wilt) een bout die je moet losdraaien, dan alle oude olie eruit laten lopen (zorg dat je met een emmer klaarstaat want het stroomt er meteen uit). Als dat gebeurd is kun je er 0.7 liter honda olie ingieten door de dop bovenop je rechter carterkap eraf te draaien en het bij te vullen.

Als de rook blauw is ligt het aan de afstelling van je carb (lucht bezine verhouding, of miss een té grote carb bij een té klein blok). Als je mengsmering tankt kan het ook aan de mengsmering liggen van de benzine pomp. Misschien doen ze er téveel olie in, of andere olie die eigenlijk meer voor scooters bedoeld is (iets lagere toeren).

Het beste is om zelf mengsmering te maken.

Als je nog vragen hebt mag je me ook inboxen (heb zelf owk mtx)
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow

Dit topic is 3070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved