Quote:Is de CB50 nu legaal of niet? Wednesday, 06 July 2005
Er is nog steeds veel verwarring over de vraag of de Honda CB50 nu legaal als brommer in Nederland is of niet.
Om een lang verhaal kort te maken, 4-stroke.nl heeft vandaag met Honda Nederland gebeld en het is nu duidelijk: De Honda CB50 is NIET legaal in Nederland.
Een ieder die dus nu op een CB50 als bromfiets rijdt loopt dus een aanmerkelijk risico bij de grotere bromfietscontroles.
Voor de huidige eigenaren is dit dus helaas geen goed nieuws, maar het is niet anders... :(
Bron: 4-stroke.nl
Ik wou namelijk een nieuwe brommer kopen, een CB50 dus, maar nu las ik dit, is dit waar? kan ik een CB50 niet laten keuren?
Anders moet ik maar op mn MTXje rond blijven rijden.
Wie weet hier meer over?
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 17-7-2007 om 8:17 uur.
Omdat zo'n CB50 geen Nederlandse goekeuring heeft, kon er destijds geen kenteken aangevraagd worden en moet een CB50 dus gekeurd worden. Dit kan bij de diverse RDW keuringsstations in Nederland gedaan worden. Hierbij moet wel gezorgd worden dat de brommer technisch goed is en aan de wettelijke norm die voor bromfietsen geldt voldoet. Het kost dus wat moeite en ook geld; hou daar dus rekening mee.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Bedankt voor de uitleg, dus wat jij zegt is:
Geen nederlandse typegoedkeuring MAAR als hij in goede conditie is zou hij wel gekeurt kunnen worden?
Dat geldt voor alle bromfietsen die tijdens de schouwingsmogelijkheid geen kenteken hebben gekregen.
edit: maar hier is al veel over gesproken op BF; dus zoek maar 's
Dit bericht is gewijzigd door Skeez op 17-7-2007 om 11:20 uur.
Ik heb even de dealer opgebeld waar ik een verschrikkelijk mooie CB heb zien staan, deze was wel zonder kenteken, maar ze willen hem voor 100 euro extra op kenteken laten zetten/laten registreren.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: tombrom
had hem lkkr door dealer op kenteken laten zetten is igg volges mij nog goedkoop die 100eypo al wil je zelf kost het 150?
enne je hebt het gekut bij rdw niet
En als je het door de dealer laat doen (voordat je hem gekocht hebt natuurlijk) loop je geen risico dat hij achteraf toch niet door de keuring zou komen. (anders zou je met een brommer zonder kenteken zitten die inneens een stuk minder waard is)