Royal Club |
16-7-2007 15:50 |
Posts: 60390 |
misschien handig als je dat plaatje hier post
aangezien ik bij google plaatjes een aantal verschillende hits krijg
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-7-2007 om 15:50 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
JasperHonda |
16-7-2007 15:54 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
misschien handig als je dat plaatje hier post
aangezien ik bij google plaatjes een aantal verschillende hits krijg
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-7-2007 om 15:50 uur.
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO449734
|
|
Honda Powah! |
|
Erik 39 |
16-7-2007 15:56 |
Posts: 15088 |
Is da nie toevallig dat ie meer lucht krijgt?
iig, makkelijker lucht krijgt
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 16-7-2007 om 15:56 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
tuony |
16-7-2007 15:56 |
Posts: 297 |
dit zal der wel alleen leuk uitzien meer niet..
|
|
Poekoe! |
|
Leen |
16-7-2007 15:57 |
Posts: 26877 |
is kwakzalverij, werkt niet, kost aleen maar vermogen.
|
|
|
|
nix |
16-7-2007 15:59 |
Posts: 253 |
Airflow kan zoveel dingen betekenen. Het is gewoon het engelse woord voor luchtstroming. Zo wordt bijv in windtunnels de luchtstroming rond je kappen visueel gemaakt. Hoe minder luchtweerstand je kappen hebben, hoe sneller je brommer zal zijn. Bij kleine snelheden zoals bij brommers zal de airflow van minder belang zijn. Constructeurs proberen de lucht laminair of in laagjes ( en dus niet turbulent) rond je kappen te laten lopen. dit geeft de minste luchtweerstand.
In je motorblok zijn de twee soorten aanwezig. De lucht dient laminair in je carburateur te komen. het is daarom dat sommige brommers een kelk op hun carb hebben. Achter de carb moet je turbulente lucht hebben, zodat de benzine- en luchtdeeltjes goed met elkaar vermengt worden. Na de cilinder moet je terug een laminaire luchtstroming krijgen, zodat je uitlaatgassen een goed golffront kunnen vormen om tegendruk te kunnen leveren aan het binnenkomende lucht/brandstofmengsel van je carbuarteur. De kunst is dus de luchtstroming eerst laminair te hebben, daarna turbulent (niet moeilijk, doet de carburateur) en daarna terug laminair.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 16-7-2007 om 16:01 uur.
|
|
We hebben het ook zitten: tegen 2010 ook nummerplaat voor brommers in Belgie |
|
tuony |
16-7-2007 16:03 |
Posts: 297 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nix
Airflow kan zoveel dingen betekenen. Het is gewoon het engelse woord voor luchtstroming. Zo wordt bijv in windtunnels de luchtstroming rond je kappen visueel gemaakt. Hoe minder luchtweerstand je kappen hebben, hoe sneller je brommer zal zijn. Bij kleine snelheden zoals bij brommers zal de airflow van minder belang zijn. Constructeurs proberen de lucht laminair of in laagjes ( en dus niet turbulent) rond je kappen te laten lopen. dit geeft de minste luchtweerstand.
In je motorblok zijn de twee soorten aanwezig. De lucht dient laminair in je carburateur te komen. het is daarom dat sommige brommers een kelk op hun carb hebben. Achter de carb moet je turbulente lucht hebben, zodat de benzine- en luchtdeeltjes goed met elkaar vermengt worden. Na de cilinder moet je terug een laminaire luchtstroming krijgen, zodat je uitlaatgassen een goed golffront kunnen vormen om tegendruk te kunnen leveren aan het binnenkomende lucht/brandstofmengsel van je carbuarteur. De kunst is dus de luchtstroming eerst laminair te hebben, daarna turbulent (niet moeilijk, doet de carburateur) en daarna terug laminair.
Dit bericht is gewijzigd door nix op 16-7-2007 om 16:01 uur.
moet je der vooral een ding bij op kwakken .. en dan nog van tnt ook..
|
|
Poekoe! |
|
Vuile Beunkoe |
16-7-2007 16:13 |
Posts: 6114 |
leuk altijd dit soort ideen, tot je na rekent hoe veel je carb al uit zichzelf aanzuigt
TNT dingetje is puur optische verfraaiing
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
ducatigpr |
16-7-2007 17:13 |
|
Mopar |
16-7-2007 17:38 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
is kwakzalverij, werkt niet, kost aleen maar vermogen.
|
|
|
|
christianos |
16-7-2007 17:43 |
Posts: 20445 |
doet me een beetje denken aan die mc-donalds propellors-dingetjes die je op je stuur van je kinderfietsje kon bevestigen.
Dit heeft net zoveel nut, niks dus
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 16-7-2007 om 17:43 uur.
|
|
|
|
Mopar |
16-7-2007 17:47 |
Posts: 4772 |
Ik denk, dat -als het werkt- dat het iets kan schelen in het verbruik van een ORGINELE niet presterende brommer.
De lucht ZAL zich door de draai beweging beter vermengen met de benzine, dus op een 100% orginele brommer kan het misschien wat helpen.
Op een opgevoerde brommer zal het 100% zeker alleen maar in de weg zitten, en eerder functioneren als een ''lucht begrenzer''
Als het mocht werken, maak je op een orginele brommer de meeste kans op efficientie is mijn mening/vermoeden. Maar dit zal verder ook minimaal zijn...
|
|
|
|
christianos |
16-7-2007 17:48 |
Posts: 20445 |
ik denk dat het alleen maar de flow in je venturi verstoort.
|
|
|
|
Mopar |
16-7-2007 17:49 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
ik denk dat het alleen maar de flow in je venturi verstoort.
Dat is natuurlijk goed mogenlijk
mocht het dus werken, zal het -zoals gezegt- minimaal zijn.
|
|
|
|
b e r t |
16-7-2007 18:31 |
Posts: 1855 |
als dat propellortje druk zou opbouwen kan ik me er nog iets bij voorstellen. maar er zit geen eens een motortje in. dan is het toch gewoon een soort van weerstand?
|
|
|
|