mtx-motard |
16-7-2007 0:04 |
Posts: 14947 |
niet op de kop houden dan valt alles uit elkaar.
koppelingskant boven dus
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 16-7-2007 om 0:10 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Spark |
16-7-2007 0:08 |
Posts: 77 |
zorgen dat je iig alles hebt om hem weer helemaak inelkaar te zetten, pakkingen dus. ook geen schroevendraaier tussen de carterhelften zetten om ze los te wrikken (krijg je lek blok) alle bouten die je losmaakt ff op goede volgorde neerleggen. als je alles vervangen hebt, ff zonder pakkingen en boutjes inelkaar zetten en kijken of alles nog goed draait en schakelt (tis kut als je daar achter komt als je hem weer onder je brommer hebt hangen)
|
|
mtx-sh for the win! |
|
Fabio |
16-7-2007 0:09 |
Posts: 1737 |
niet op de kop? dat betekent het linker carter, dus de kant van het vliegwiel onder houden en de rechter er van af halen. Let dan wel op dat je de assen niet mee trekt, want dan valt de bak alsnog uit elkaar. Zorg er ook voor dat je koppelingskant goed leeg is en echt alle bouten er uit zijn. Niets is vervelender dan je carters niet van elkaar kunnen krijgen. En dan er achter komen dat er nog een bout in zit. Ook de bouten die de ontsteking vast houden. En maak je blok even schoon, voorkomt zand in je carters.
|
|
|
|
Spark |
16-7-2007 0:12 |
|
mtx-motard |
16-7-2007 0:12 |
Posts: 14947 |
kickstarter ring niet vergeten.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Scorp |
16-7-2007 0:14 |
Posts: 271 |
klinkt als een moeilijke operatie.. wellicht de moeilijkste bij deze brommer?
|
|
|
|
Fabio |
16-7-2007 0:30 |
Posts: 1737 |
niet echt moeilijk, je moet wel weten wat je doet. Tenminste, geen beschadigingen maken aan de carters, wel goed schoon maken. Alles op de juiste plek monteren. Lagers ff inoliƫn, keerringen invetten. Krukas weer goed recht terugplaatsen. balansas op tijd zetten(heel belangrijk, vaak vergeten). En idd de bouten een beetje op volgorde leggen, weet wel bij welke bout je bent begonnen en welke kant je op bent gegaan
Grote tip; lees de faq, daar red je het wel mee!
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 16-7-2007 om 0:31 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
16-7-2007 0:34 |
Posts: 9886 |
als je je rechterkeerring gaat vervangen hoeft je blok toch niet helemaal gesplitst te worden?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Fabio |
16-7-2007 0:45 |
Posts: 1737 |
rechts wel, links niet. Dan hoeft alleen je ontstekingskap, vliegwiel en ontsteking er af.
|
|
|
|
ikkejw |
16-7-2007 0:49 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
rechts wel, links niet. Dan hoeft alleen je ontstekingskap, vliegwiel en ontsteking er af.
kun je niet gewoon het koppelingsdeksel eraf halen, en dan die moer en dat tandwiel van de krukas trekken
daar zit ie toch onder? of zit ie aan de andere kant?
(kheb nog nooit iets gereviceerd, zie m'n MT )
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Fabio |
16-7-2007 0:52 |
Posts: 1737 |
het lager zit er voor. Hij zit aan de kant van de krukas, zodat daar geen olie bij komt en bij het lager wel
|
|
|
|
ikkejw |
16-7-2007 0:54 |
|