Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - openhalen versnellingsbak honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44153 - openhalen versnellingsbak honda mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scorp 16-7-2007 0:02 Print topicpost

Posts: 271
waar moet ik op letten als ik de versnellingsbak van mijn mt open ga halen? ik moet namelijk die rechter keerring vervangen.. is dat veel werk?

hints?
 

mtx-motard 16-7-2007 0:04 Print reply

Posts: 14947
niet op de kop houden dan valt alles uit elkaar.

koppelingskant boven dus

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 16-7-2007 om 0:10 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Spark 16-7-2007 0:08 Print reply

Posts: 77
zorgen dat je iig alles hebt om hem weer helemaak inelkaar te zetten, pakkingen dus. ook geen schroevendraaier tussen de carterhelften zetten om ze los te wrikken (krijg je lek blok) alle bouten die je losmaakt ff op goede volgorde neerleggen. als je alles vervangen hebt, ff zonder pakkingen en boutjes inelkaar zetten en kijken of alles nog goed draait en schakelt (tis kut als je daar achter komt als je hem weer onder je brommer hebt hangen)
 
mtx-sh for the win!
Fabio 16-7-2007 0:09 Print reply

Posts: 1737
niet op de kop? dat betekent het linker carter, dus de kant van het vliegwiel onder houden en de rechter er van af halen. Let dan wel op dat je de assen niet mee trekt, want dan valt de bak alsnog uit elkaar. Zorg er ook voor dat je koppelingskant goed leeg is en echt alle bouten er uit zijn. Niets is vervelender dan je carters niet van elkaar kunnen krijgen. En dan er achter komen dat er nog een bout in zit. Ook de bouten die de ontsteking vast houden. En maak je blok even schoon, voorkomt zand in je carters.
 
Spark 16-7-2007 0:12 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
niet op de kop? dat betekent het linker carter, dus de kant van het vliegwiel onder houden en de rechter er van af halen. Let dan wel op dat je de assen niet mee trekt, want dan valt de bak alsnog uit elkaar. Zorg er ook voor dat je koppelingskant goed leeg is en echt alle bouten er uit zijn. Niets is vervelender dan je carters niet van elkaar kunnen krijgen. En dan er achter komen dat er nog een bout in zit. Ook de bouten die de ontsteking vast houden. En maak je blok even schoon, voorkomt zand in je carters.


jah, denk niet ooh dat kleine ringetje maakt nix uit, nee, goed je kop erbij naja, ik heb het zelf ook gehad met mn eigen blok
 
mtx-sh for the win!
mtx-motard 16-7-2007 0:12 Print reply

Posts: 14947
kickstarter ring niet vergeten.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Scorp 16-7-2007 0:14 Print reply

Posts: 271
klinkt als een moeilijke operatie.. wellicht de moeilijkste bij deze brommer?
 
Fabio 16-7-2007 0:30 Print reply

Posts: 1737
niet echt moeilijk, je moet wel weten wat je doet. Tenminste, geen beschadigingen maken aan de carters, wel goed schoon maken. Alles op de juiste plek monteren. Lagers ff inoliƫn, keerringen invetten. Krukas weer goed recht terugplaatsen. balansas op tijd zetten(heel belangrijk, vaak vergeten). En idd de bouten een beetje op volgorde leggen, weet wel bij welke bout je bent begonnen en welke kant je op bent gegaan

Grote tip; lees de faq, daar red je het wel mee!

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 16-7-2007 om 0:31 uur.
 
ikkejw 16-7-2007 0:34 Print reply

Posts: 9886
als je je rechterkeerring gaat vervangen hoeft je blok toch niet helemaal gesplitst te worden?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Fabio 16-7-2007 0:45 Print reply

Posts: 1737
rechts wel, links niet. Dan hoeft alleen je ontstekingskap, vliegwiel en ontsteking er af.
 
ikkejw 16-7-2007 0:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
rechts wel, links niet. Dan hoeft alleen je ontstekingskap, vliegwiel en ontsteking er af.





kun je niet gewoon het koppelingsdeksel eraf halen, en dan die moer en dat tandwiel van de krukas trekken

daar zit ie toch onder? of zit ie aan de andere kant?



(kheb nog nooit iets gereviceerd, zie m'n MT )
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Fabio 16-7-2007 0:52 Print reply

Posts: 1737
het lager zit er voor. Hij zit aan de kant van de krukas, zodat daar geen olie bij komt en bij het lager wel
 
ikkejw 16-7-2007 0:54 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
het lager zit er voor. Hij zit aan de kant van de krukas, zodat daar geen olie bij komt en bij het lager wel



oh ja natuurlijk, dom van mij.

 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 2517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved