Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44146 - zuigers
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mark bruins 15-7-2007 14:33 Print topicpost

Posts: 501
hallo

ik heb een johnson 4pk 2 cilinder
alleen toen ik aan het varen was is hij in het water gevallen en heeft een nacht in het water gelegen
nou ben bezig al het wer er uit aan het halen alleen blijft mijn bovenste zuiger vast zitten en als die andere bij het uit einde is en ik duw ik hem helemaal naar het beging en draai aan het vliegwiel alleen dan gaat hij naar het einde en anders doet hij niks.

wat kan ik hier aan doen en wat moet ik doen

groetjes mark
 

Vuile Beunkoe 15-7-2007 14:40 Print reply

Posts: 6114
ff uit mekaar schroeven he, zuiger uit de cilinder tikken * voorzichtig *

en vort iets beter borgen
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Master 1.0 15-7-2007 15:47 Print reply

Posts: 152
t ken ook zijn dat je krukas, drijfstang(en), kleppen, cilinders e.d. krom zijn. doordat je motor draait wordt er steeds lucht samengedrukt, als er water je cilinder in stroomt dan wordt dat niet samengeperst met als gevolg dat je motor een aardige opneuker gehad heeft. ook moet je je kabelboom ontsteking etc vervanen anders zijn die over een half jaar weggerot.

succes verder heh
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Makrolon 15-7-2007 16:07 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
t ken ook zijn dat je krukas, drijfstang(en), kleppen, cilinders e.d. krom zijn. doordat je motor draait wordt er steeds lucht samengedrukt, als er water je cilinder in stroomt dan wordt dat niet samengeperst met als gevolg dat je motor een aardige opneuker gehad heeft. ook moet je je kabelboom ontsteking etc vervanen anders zijn die over een half jaar weggerot.

succes verder heh


hoe kan er water in de cyl komen als de motor loopt?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Name of Steel 15-7-2007 16:10 Print reply

Posts: 3532
wat denk je, hij zuigt water aan ipv van lucht.. zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen makrolon??

iig, ik zou alles open halen.. ook kleppen uit de cilinderkop etc

mocht de boel er allemaal nog goed genoeg uit zien, dan kun je em weer opbouwen, en dingen als klepgeleiders etc vervangen
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
bart de scootergek 15-7-2007 18:06 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
wat denk je, hij zuigt water aan ipv van lucht.. zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen makrolon??

iig, ik zou alles open halen.. ook kleppen uit de cilinderkop etc

mocht de boel er allemaal nog goed genoeg uit zien, dan kun je em weer opbouwen, en dingen als klepgeleiders etc vervangen



Ik weet niet hoe jij klepgeleiders vervangt, maar dat zit toch echt gewoon in de kop gegoten? Misschien bedoel je klepseals?

Maar idd gewoon revisatie tegenaangooien, mits hij geen water heeft gepompt, want dan is het niet veel meer.
 
Honda RC-33
benellifan 15-7-2007 18:12 Print reply
Posts: 1553
klepgeleiders worden er in geperst dus bart weet niet over wat voorn blok jij praat meestal is je kop van aluminium en je klepgeleiders van hard staal(gietstaal) dus dan kan je ze moeilijk in je kop gieten
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
fietsie 15-7-2007 18:37 Print reply

Posts: 1438
het is denk een 2 takt buitenboord motor.... IPV 4 takt....

ik zou voorzichtig op die zuiger tikken misschien datie weer kan bewegen... maar je had gelijk toen die uit het water was alles uitelkaar moeten halen nu kan alles vast roesten enzo.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
RXBaz 15-7-2007 18:58 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
het is denk een 2 takt buitenboord motor.... IPV 4 takt....

ik zou voorzichtig op die zuiger tikken misschien datie weer kan bewegen... maar je had gelijk toen die uit het water was alles uitelkaar moeten halen nu kan alles vast roesten enzo.


idd. nergens staat in zn verhaaltje 4 takt ,
enne daar komp nog eens bij dat de meeste four stroke`s buitenboord motoren van yamaha of mercuri zijn.....


trouwens, 2 cyl en 4 pk??... ik heb hier een 4 en een 8 pk liggen allebei een ééncyl. ik heb ook een tien en een 12 pk liggen, allebei 2 cyl.. maar ik heb geen johnson motoren.. maar klinkt me desondanks toch vaag in de oren
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
fietsie 15-7-2007 19:02 Print reply

Posts: 1438
kan wel ik had vroger oude johnson 4PK 2 cilinder liep als een trein......
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Frysk 15-7-2007 19:05 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]


idd. nergens staat in zn verhaaltje 4 takt ,
enne daar komp nog eens bij dat de meeste four stroke`s buitenboord motoren van yamaha of mercuri zijn.....


trouwens, 2 cyl en 4 pk??... ik heb hier een 4 en een 8 pk liggen allebei een ééncyl. ik heb ook een tien en een 12 pk liggen, allebei 2 cyl.. maar ik heb geen johnson motoren.. maar klinkt me desondanks toch vaag in de oren


kan wel maat van me heeft ook 1..
 
giggitybyte
mark bruins 15-7-2007 20:43 Print reply

Posts: 501
en wat gaat mij dat allemaal kosten
 
Vuile Beunkoe 15-7-2007 20:44 Print reply

Posts: 6114
weet je pas als je weet wat de schade is...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mark bruins 16-7-2007 19:41 Print reply

Posts: 501
ik weet wat er kapot aan is de drijfstang is gebroken (door waterslag) en er moeten 2 nieuwe zuigers in en allemaal nieuwe pakingen. heeft iemand een idee wat dit ongeveer kan gaan kosten

Dit bericht is gewijzigd door mark-mt5 op 16-7-2007 om 19:44 uur.
 
Royal Club 16-7-2007 19:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
ik weet wat er kapot aan is de drijfstang is gebroken (door waterslag) en er moeten 2 nieuwe cilinders in en allemaal nieuwe pakingen. heeft iemand een idee wat dit ongeveer kan gaan kosten


ik denk dat je beter een nieuw2ehands motortje kan gaan zoeken

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-7-2007 om 19:43 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-7-2007 19:47 Print reply

Posts: 9841
klepgeleiders zijn niet van gietstaal maar van een legering..brons ofzo.
zijn wel degelijk te vervangen want het zijn in principe slijtagedelen en je bent dom als je een motor ontwerpt met onvervangbare slijtagedelen

 
Too cool for school!

Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved