Vuile Beunkoe |
15-7-2007 14:40 |
Posts: 6114 |
ff uit mekaar schroeven he, zuiger uit de cilinder tikken * voorzichtig *
en vort iets beter borgen
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Master 1.0 |
15-7-2007 15:47 |
Posts: 152 |
t ken ook zijn dat je krukas, drijfstang(en), kleppen, cilinders e.d. krom zijn. doordat je motor draait wordt er steeds lucht samengedrukt, als er water je cilinder in stroomt dan wordt dat niet samengeperst met als gevolg dat je motor een aardige opneuker gehad heeft. ook moet je je kabelboom ontsteking etc vervanen anders zijn die over een half jaar weggerot.
succes verder heh
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
Makrolon |
15-7-2007 16:07 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
t ken ook zijn dat je krukas, drijfstang(en), kleppen, cilinders e.d. krom zijn. doordat je motor draait wordt er steeds lucht samengedrukt, als er water je cilinder in stroomt dan wordt dat niet samengeperst met als gevolg dat je motor een aardige opneuker gehad heeft. ook moet je je kabelboom ontsteking etc vervanen anders zijn die over een half jaar weggerot.
succes verder heh
hoe kan er water in de cyl komen als de motor loopt?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Name of Steel |
15-7-2007 16:10 |
Posts: 3532 |
wat denk je, hij zuigt water aan ipv van lucht.. zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen makrolon??
iig, ik zou alles open halen.. ook kleppen uit de cilinderkop etc
mocht de boel er allemaal nog goed genoeg uit zien, dan kun je em weer opbouwen, en dingen als klepgeleiders etc vervangen
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
bart de scootergek |
15-7-2007 18:06 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
wat denk je, hij zuigt water aan ipv van lucht.. zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen makrolon??
iig, ik zou alles open halen.. ook kleppen uit de cilinderkop etc
mocht de boel er allemaal nog goed genoeg uit zien, dan kun je em weer opbouwen, en dingen als klepgeleiders etc vervangen
Ik weet niet hoe jij klepgeleiders vervangt, maar dat zit toch echt gewoon in de kop gegoten? Misschien bedoel je klepseals?
Maar idd gewoon revisatie tegenaangooien, mits hij geen water heeft gepompt, want dan is het niet veel meer.
|
|
Honda RC-33 |
|
benellifan |
15-7-2007 18:12 |
Posts: 1553 |
klepgeleiders worden er in geperst dus bart weet niet over wat voorn blok jij praat meestal is je kop van aluminium en je klepgeleiders van hard staal(gietstaal) dus dan kan je ze moeilijk in je kop gieten
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
fietsie |
15-7-2007 18:37 |
Posts: 1438 |
het is denk een 2 takt buitenboord motor.... IPV 4 takt....
ik zou voorzichtig op die zuiger tikken misschien datie weer kan bewegen... maar je had gelijk toen die uit het water was alles uitelkaar moeten halen nu kan alles vast roesten enzo.
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
RXBaz |
15-7-2007 18:58 |
Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fietsie
het is denk een 2 takt buitenboord motor.... IPV 4 takt....
ik zou voorzichtig op die zuiger tikken misschien datie weer kan bewegen... maar je had gelijk toen die uit het water was alles uitelkaar moeten halen nu kan alles vast roesten enzo.
idd. nergens staat in zn verhaaltje 4 takt ,
enne daar komp nog eens bij dat de meeste four stroke`s buitenboord motoren van yamaha of mercuri zijn.....
trouwens, 2 cyl en 4 pk??... ik heb hier een 4 en een 8 pk liggen allebei een ééncyl. ik heb ook een tien en een 12 pk liggen, allebei 2 cyl.. maar ik heb geen johnson motoren.. maar klinkt me desondanks toch vaag in de oren
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
fietsie |
15-7-2007 19:02 |
Posts: 1438 |
kan wel ik had vroger oude johnson 4PK 2 cilinder liep als een trein......
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
Frysk |
15-7-2007 19:05 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
idd. nergens staat in zn verhaaltje 4 takt ,
enne daar komp nog eens bij dat de meeste four stroke`s buitenboord motoren van yamaha of mercuri zijn.....
trouwens, 2 cyl en 4 pk??... ik heb hier een 4 en een 8 pk liggen allebei een ééncyl. ik heb ook een tien en een 12 pk liggen, allebei 2 cyl.. maar ik heb geen johnson motoren.. maar klinkt me desondanks toch vaag in de oren
kan wel maat van me heeft ook 1..
|
|
giggitybyte |
|
mark bruins |
15-7-2007 20:43 |
Posts: 501 |
en wat gaat mij dat allemaal kosten
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
15-7-2007 20:44 |
Posts: 6114 |
weet je pas als je weet wat de schade is...
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mark bruins |
16-7-2007 19:41 |
Posts: 501 |
ik weet wat er kapot aan is de drijfstang is gebroken (door waterslag) en er moeten 2 nieuwe zuigers in en allemaal nieuwe pakingen. heeft iemand een idee wat dit ongeveer kan gaan kosten
Dit bericht is gewijzigd door mark-mt5 op 16-7-2007 om 19:44 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
16-7-2007 19:42 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
ik weet wat er kapot aan is de drijfstang is gebroken (door waterslag) en er moeten 2 nieuwe cilinders in en allemaal nieuwe pakingen. heeft iemand een idee wat dit ongeveer kan gaan kosten
ik denk dat je beter een nieuw 2ehands motortje kan gaan zoeken
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-7-2007 om 19:43 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-7-2007 19:47 |
Posts: 9841 |
klepgeleiders zijn niet van gietstaal maar van een legering..brons ofzo.
zijn wel degelijk te vervangen want het zijn in principe slijtagedelen en je bent dom als je een motor ontwerpt met onvervangbare slijtagedelen
|
|
Too cool for school! |
|