Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kortere drijfstang

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 656 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44144 - kortere drijfstang
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SmeeTz 15-7-2007 13:38 Print topicpost

Posts: 340
Hey,

Naar het schijnt gaat je brommer een stuk beter als je een kortere drijfstang van je krukas steekt. Ik heb al op internet gezocht maar vind deze niet ... Weet iemand waar ik deze kan vinde? En ja ik weet zeker dat het echt bestaat.

 
Say Hello to My Little Friend

fs180 15-7-2007 13:39 Print reply

Posts: 1346
ja en dan.. gaan je poorten niet meer open
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
christianos 15-7-2007 13:39 Print reply

Posts: 20445



ne, het helpt niet, he verslechterd alleen

*denkt aan de verneukte timingen in de cilinder*

Maar wie heeft je dat op de mouw gespeld?

@fs180.. ow je poorten gaan wel open met een kortere drijfstang hoor.. ze gaan zelf lekker lang open


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 15-7-2007 om 13:40 uur.
 
SmeeTz 15-7-2007 13:53 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos



ne, het helpt niet, he verslechterd alleen

*denkt aan de verneukte timingen in de cilinder*

Maar wie heeft je dat op de mouw gespeld?

@fs180.. ow je poorten gaan wel open met een kortere drijfstang hoor.. ze gaan zelf lekker lang open


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 15-7-2007 om 13:40 uur.


Ja vriend van me vertelde dat de theorie hierachter is :
dat een slag korter duurt omdat de stang een paar mm kleiner is ... zodat hij meer slagen per minuut levert en dus sneller zou moeten gaan
 
Say Hello to My Little Friend
Vuile Beunkoe 15-7-2007 13:57 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


Ja vriend van me vertelde dat de theorie hierachter is :
dat een slag korter duurt omdat de stang een paar mm kleiner is ... zodat hij meer slagen per minuut levert en dus sneller zou moeten gaan


typisch geval van , de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt, of drijfstang in dit geval

Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 15-7-2007 om 13:57 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
StefanB 15-7-2007 14:06 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


Ja vriend van me vertelde dat de theorie hierachter is :
dat een slag korter duurt omdat de stang een paar mm kleiner is ... zodat hij meer slagen per minuut levert en dus sneller zou moeten gaan


als je zelf eens had getracht om na te denken, was je tot de conclusie gekomen dat de slag nog net zo lang is, ook al verkort je de drijfstang.
 
E24 M30b35@GT3576
SmeeTz 15-7-2007 14:07 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


als je zelf eens had getracht om na te denken, was je tot de conclusie gekomen dat de slag nog net zo lang is, ook al verkort je de drijfstang.


toch niet
 
Say Hello to My Little Friend
Derbi Joris 15-7-2007 14:10 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


toch niet

Jawel alleen ODP en BDP gaan wat lager zitten zeg maar ten opzichte van de cilinder maar slag blijft het zelfde
 
bikkeltje 15-7-2007 14:11 Print reply

Posts: 2380
slag heeft niets met drijfstanglengte te maken. Tenminste het verandert er niet door. Want drijfstang blijft op hetzelfde punt van krukaswangen zitten.
 
SmeeTz 15-7-2007 14:13 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Jawel alleen ODP en BDP gaan wat lager zitten zeg maar ten opzichte van de cilinder maar slag blijft het zelfde


Maar het heeft nu toch minder tijd nodig om tot zijn bovenste punt te geraken of zie ik dat dan zo verkeerd ?
 
Say Hello to My Little Friend
Derbi Joris 15-7-2007 14:16 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
[...]


Maar het heeft nu toch minder tijd nodig om tot zijn bovenste punt te geraken of zie ik dat dan zo verkeerd ?

Nee want het ODP zakt dan ook he, dus duurt het nog steeds zo lang. Wanneer je de slag korter zal maken dan doet ie het er sneller over nu blijft de afstand tussen ODP en BDP hetzelfde.
 
SmeeTz 15-7-2007 14:19 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Nee want het ODP zakt dan ook he, dus duurt het nog steeds zo lang. Wanneer je de slag korter zal maken dan doet ie het er sneller over nu blijft de afstand tussen ODP en BDP hetzelfde.


Ja je hebt gelijk ... bedankt voor de degelijke uitleg
 
Say Hello to My Little Friend
Tommyofzo 15-7-2007 15:25 Print reply

Posts: 6934
lol ruimtelijk inzicht ftw
 
Henk-88 16-7-2007 8:31 Print reply

Posts: 26703
Het gewicht van de drijfstang kan bij het korter worden afnemen, dat zou een voordeel kunnen opleveren.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2007 8:53 Print reply

Posts: 8601
En je kan in principe meer mengsel binnenzuigen.
En een kortere drijfstang is ook iets sterker (minder hefboomwerking om te breken)
Maar je zal inderdaad iets met je poorten moeten doen...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
-Bassie- 16-7-2007 9:05 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
En je kan in principe meer mengsel binnenzuigen.
En een kortere drijfstang is ook iets sterker (minder hefboomwerking om te breken)
Maar je zal inderdaad iets met je poorten moeten doen...


of je cilinder afdraaien hoeveel je drijfstang korter is geworden.

en dat aan de onderkant afdraaien.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 1029 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved