Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vespaatje rijdend maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #44139 - vespaatje rijdend maken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kawa-cross 14-7-2007 22:19 Print topicpost

Posts: 194
Hej ik heb even een paar vraagjes omdat ik een oud vespa si-tje weer rijdend probeer te maken.
Toen ik hem een tijdje geleden weggezet heb deed die het niet meer maar ik heb er nooit meer naar gekeken.
Nu wil ik hem weer laten draaien, ik heb al ff gekeken maar heb gezien dat die niet vonkt. Bougie, bougiekop, draad tot aan bobine is in ieder geval nog goed, wat zou het dan kunnen zijn?
Ik heb eventueel nog een ander blokje met ontsteking en al liggen wat ik kan proberen maar omdat dit zonder uitlaat weggelegd heeft gelegen is er wat stof in de cilinder gekomen, hoe kan ik deze het best schoonmaken??
De ontsteking heb ik bekeken van dat blok en er steken drie draadjes uit, weet iemand welk draadje voor wat is?
Een is er zoiezo voor richting de bobine en verder zit er nog een rood draadje aan en een ander geelachtig draadje dat buiten op de ontsteking zit.
Zo dat waren even wat vraagjes en mischien niet allemaal in het goede forum maar ik hoop wat antwoorden te krijgen.
Alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kawa-cross op 14-7-2007 om 22:44 uur.
 

Dargor 14-7-2007 22:46 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-cross
Hej ik heb even een paar vraagjes omdat ik een oud vespa si-tje weer rijdend probeer te maken.
Toen ik hem een tijdje geleden weggezet heb deed die het niet meer maar ik heb er nooit meer naar gekeken.
Nu wil ik hem weer laten draaien, ik heb al ff gekeken maar heb gezien dat die niet vonkt. Bougie, bougiekop, draad tot aan bobine is in ieder geval nog goed, wat zou het dan kunnen zijn?
Ik heb eventueel nog een ander blokje met ontsteking en al liggen wat ik kan proberen maar omdat dit zonder uitlaat weggelegd heeft gelegen is er wat stof in de cilinder gekomen, hoe kan ik deze het best schoonmaken??
De ontsteking heb ik bekeken van dat blok en er steken drie draadjes uit, weet iemand welk draadje voor wat is?
Een is er zoiezo voor richting de bobine en verder zit er nog een rood draadje aan en een ander geelachtig draadje dat buiten op de ontsteking zit.
Zo dat waren even wat vraagjes en mischien niet allemaal in het goede forum maar ik hoop wat antwoorden te krijgen.
Alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kawa-cross op 14-7-2007 om 22:44 uur.



pff ik zou gewoon het ander blokje proberen..
heb zelf netzoiets (si staan met ook extra blok) als je teminste weet dat het andere blokje egt werkt
ff met de compressor erdoorheen
en dan brand het vanzelf wel schoon.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
kawa-cross 14-7-2007 22:52 Print reply

Posts: 194
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]



pff ik zou gewoon het ander blokje proberen..
heb zelf netzoiets (si staan met ook extra blok) als je teminste weet dat het andere blokje egt werkt
ff met de compressor erdoorheen
en dan brand het vanzelf wel schoon.


Ja, maar ik weet niet zeker of dat andere blokje ook loopt, heb ik er namelijk bijgekregen paar jaar geleden en nooit iets mee gedaan of geprobeerd..
 
Sj_dt 15-7-2007 0:06 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-cross
[...]


Ja, maar ik weet niet zeker of dat andere blokje ook loopt, heb ik er namelijk bijgekregen paar jaar geleden en nooit iets mee gedaan of geprobeerd..


ik zou om te beginne toch ff een nieuwe bougie erin doen, dat kan wonderen verichten, of hij moet natuurlijk al nieuw zijn, als hij niet nieuw is kun je niet mer zekerheid zeggen dat hij in orde is.
 
kawa-cross 15-7-2007 0:25 Print reply

Posts: 194
nieuwe bougie heb ik al geprobeerd, maar nog vonkt die niet.
En wie weet waar die drie draden van op de ontsteking naar toe gaan??


Dit bericht is gewijzigd door kawa-cross op 15-7-2007 om 0:25 uur.
 
fordrwd4ever 15-7-2007 1:43 Print reply
Posts: 107
Als het goed heb je er maar 2 hoor.

1 gele, die is voor je verlichting, 1 rode, die gaat naar je bobine en 1 blanko stekkertje, dat is de massa

als je de massa aansluit en dan de rode draad op je bobine, dan zou ie moeten vonken.

Je kan ook het blokje er even onderuit halen en de kontaktpuntjes even netjes op 0,4 mm zetten.
(kan ook als het blok er nog onder zit, maar je kan er zeer slecht bij..)

Veel meer zit er niet op zo`n blokje, dus het moet makkelijk te vinden zijn
 
Idiot outside, but why?
kawa-cross 15-7-2007 11:39 Print reply

Posts: 194
oke bedankt, maar wat kan er dan mis zijn met dat blok dat niet vonkt?
Tot aan de bobine is het in ieder geval goed vanaf de bougie gezien.
Het zit dus ergens in de ontsteking, kunnen dit de contactpuntjes alleen zijn die afgesteld moeten worden ofzo of is het de condensator mischien, dit hoor ik wel van meer dat die snel kapot gaan.
Alvast bedankt.
 
kawa-cross 15-7-2007 13:23 Print reply

Posts: 194
en ik heb nog een vraagje, hoe krijg ik die koppeling eraf?
Ik heb nu die moer losgedraaid en dat dekseltje eraf gehaald maar het lijkt alsof die geborgd is ofzo, een stukje schuift die en net op het eind kan die niet meer er af geschoven worden.
Help a.u.b. iemand want ik ben er nu mee bezig...
 
-alex_m- 15-7-2007 14:46 Print reply
Posts: 146
koppeling kan je er gewoon afhalen, gewoon iets meer kracht zetten.( wel zorgen dat je v-snaar niet meer gespannen is) En ikzelf denk dat je het beste eventjes nieuwe contactpuntjes en een nieuwe condensator kan kopen. Die zullen wel kapot zijn.
 
kawa-cross 15-7-2007 15:37 Print reply

Posts: 194
ja v-snaar heb ik er al afgehaald, maar ik kan zoveel kracht zetten als ik wil, die koppeling komt er niet af.

 
-alex_m- 15-7-2007 16:42 Print reply
Posts: 146
Dan raad ik je aan eventjes langs de fitnessclub te gaan , hij hoort er echt zo af te schuiven.
 
kawa-cross 15-7-2007 17:08 Print reply

Posts: 194
haha nou is het gelukt hoor,
MAAR nu zit ik weer met een ander probleem.
Ik krijg het blok er niet van tussen.
Die 'staaf zit in de weg waar de koppeling opzat..
hoe krijg ik dit voor elkaar???

 
Frysk 15-7-2007 18:14 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-cross
haha nou is het gelukt hoor,
MAAR nu zit ik weer met een ander probleem.
Ik krijg het blok er niet van tussen.
Die 'staaf zit in de weg waar de koppeling opzat..
hoe krijg ik dit voor elkaar???




beetje drukken en wrikken.
 
giggitybyte
MotoGPnsr 15-7-2007 18:22 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa-cross
haha nou is het gelukt hoor,
MAAR nu zit ik weer met een ander probleem.
Ik krijg het blok er niet van tussen.
Die 'staaf zit in de weg waar de koppeling opzat..
hoe krijg ik dit voor elkaar???




jahh dat heb ik ook altijd met mn citta

je meot eerst die stang(is deel van je krukas) door dat gat in je achterbrug doen, waar ie normaal ook doorsteekt, en als het goed is kan je dan met een beetje proppen je blok eronder krijgen.
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
-alex_m- 15-7-2007 20:28 Print reply
Posts: 146
Je moet je carburateur eerst loshalen, daarna kun je je blok er met gemak tussenuit halen.
 
MotoGPnsr 15-7-2007 20:34 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -alex_m-
Je moet je carburateur eerst loshalen, daarna kun je je blok er met gemak tussenuit halen.


hij wil het erop zetten?

en hij snapt vast zelf ook wel dat dat handiger is als je dat later doet
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children

Dit topic is 2190 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved