Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx blijft in toeren hangen, gaat na gas erop houden wel omhoog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1171 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44116 - Tsx blijft in toeren hangen, gaat n...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelHondacr 13-7-2007 19:23 Print topicpost
Posts: 11
Zo, een mooi verhaaltje


Ik ben afgelopen week naar een tsx gaan kijken. We kwamen daar, hadden er ff na gekeken en vroegen om een proefritje. Mocht allemaal. Nou ik dus de straat op, kick hem aan en probeer weg te rijden. Nou dat ding kwam bijna niet vooruit bleef hangen in de toeren e.d. een fiets kon nog harder!

Nou hadden we het een paar keer zo geprobeerd, en opeens ging hij in zijn 2 wél harder. Ik hield het gas op die hangende toeren en ineens hoorde je hem door trekken en versnellen om door te schakelen naar de 3.

Ik dus al wat blijer. Probeer het daarna nog wat keren en zegma 4 van de 10 keer trok hij goed door. De andere keren bleef hij wéér hangen, gas er weer op houden en dan ging.. het.. wel.. weer.

In de 1 is het precies hetzelfde. Ene keer doet hij het wel, andere keer niet. Hij reageert ook bijzonder laat op het gas.
Je geeft ff gas, en pas 1.5 seconde ofzo reageert de brommer er pas op. Heel iritant. Ook ratelt het blok van binnen en hoor je dingen "schuren" ofzo. Dat is als je gas geeft tot hij in de toeren blijft hangen, gas loslaat, dan hoor je het schuren.


De zuiger,veren en cillinder zijn 100% goed Geen enkel krasje of sporen van slijtage. Carburateur is meerdere keren schoon gemaakt. Filter is brandschoon. Bougie vonkt goed.
Het is een 50cc met membraam enzo in de cillinder enz.
Loopt goed stationair, en in zijn vrij komt hij perfect op toeren.. niks aan te merken tot dat je gaat rijden.




Zo een heel verhaal, ik hoop dat jullie nog wakker zijn.

De vraag is natuurlijk waar komt het allemaal door?

Als je zegt: De afstelling, vertel dan ff wat ik eraan moet veranderen.

Pakkingen waren goed, cillinder goed aan gedraait, carb. is ook goed dus valse lucht kan ook niet(hoe kan ik dit controleren? Deobus ??)
Uitlaat is niet verkoolt.

Nog meer opties wat het kan zijn?
De tsx kan als hij gewoon doortrekt doorgaan tot 9k.

Dit bericht is gewijzigd door RoelHondacr op 16-7-2007 om 4:05 uur.
 

2takt Gangster 13-7-2007 19:35 Print reply

Posts: 1147
de carb afstelling al gecontroleerd??

draai ff aan de luchtschroef en kijk wat er gebeurd

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 13-7-2007 om 19:36 uur.
 
dirktimmer 13-7-2007 21:37 Print reply

Posts: 1737
echt origineel is zo traag als dikke stront, 6k max tijdens het rijden, hoeveel draait hij bij jou?

check idd ff je sproeier, moet 76 zijn als hij echt ori is

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 13-7-2007 om 21:37 uur.
 
Leonesstsx 13-7-2007 22:05 Print reply

Posts: 123
76??dude..bij onze 50 snel is ie 68...de sproeier dan he..
 
Teunis 13-7-2007 22:09 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leonesstsx
76??dude..bij onze 50 snel is ie 68...de sproeier dan he..


licht er aan wat voor cab. je hebt, maar bij de ori mikuni moet idd 76 in

maar geen valse lucht???
 
dirktimmer 14-7-2007 1:42 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leonesstsx
76??dude..bij onze 50 snel is ie 68...de sproeier dan he..


50cc belg, 1361 pijp en 16 mikuni is 85 sproeier (op ori filter) en dat op ori filter maar zonder de deksel sproeir 120

70cc eurokit op gianelli en ori filter ook 85
 
mtx-motard 14-7-2007 1:43 Print reply

Posts: 14947
luchtschroef helemaal indraaien.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Lykantroop 14-7-2007 3:34 Print reply

Posts: 4754
waarschijnlijk gewoon verneukte afstelling zoals eerder gezegd, ff afstellen en op valse lucht controleren met een deobus, dan komt t al goed
 
RoelHondacr 16-7-2007 6:56 Print reply
Posts: 11
kickje

 
Henk-88 16-7-2007 8:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelHondacr
Pakkingen waren goed, carb. is ook goed dus valse lucht kan ook niet(hoe kan ik dit controleren?


Als je ff een grote platte fijne vijl haalt over de flens van de Mikuni dan kun je zien oftie nog recht is. De flenzen hebben de neiging om steeds krom te trekken met alle gevolgen van dien.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RoelHondacr 16-7-2007 15:41 Print reply
Posts: 11
Flens??

Ik weet zo niet wat het is. Aansluiting van carb fzo?

Hoe kan ik hem controleren op valse lucht? ik had gehoord met een deobus?? Hoe moet dit dan?

Gr Roel
 
Royal Club 16-7-2007 15:51 Print reply

Posts: 60390
nou, je spuit die deo bus leeg in de buurt van je inlaat traject, en kijkt of ie anders gaat lopen, zo ja dan trekt het traject daar ergens valse luft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved