Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Suzuki RM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4411 - Suzuki RM
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 24-6-2002?17:38 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: dick1?

Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Is wel boeiend, verlaagt het onafgeveerde gewicht met als gevolg een betere wegligging.
Maar ik vraag me af dat niet meer noodzakelijk is voor een wegmotor....


lijkt me meer noodzakelijk voor crossers, al die kleine hobbeltjes, dan is het toch mooi als je een beetje grip kan houden met je voorwiel. achterwiel maakt niet uit offie grip heeft of nie, zolang het voorwiel maar niet te ver weg glijd


Dat heeft veel meer met je demping te maken (en die is gewoon af te stellen)


das een 89 rm250

[This message is edited by rudy on 24-6-2002 17:41]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-Zeroed in- 24-6-2002?17:50 Print reply

Posts: 3255
weet je zeker dat achter die 250 euro niet nog een nul hoort?
 
Blukaap 24-6-2002?18:10 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: rudy?
Klopt helemaal (wist ik zelf ook) maar ik heb liever een wp extrema normale voorvork dan een oude upsd.
En als amateur merk je er helemaal geen ZAK VAN


Dat bedoelde ik d'r ook mee, denk dat de gemiddelde persoon met een cross of wegmotor niet goed genoeg kan rijden om echt een UPSDvork nodig te hebben.
 
Bastila is lief
dick1 24-6-2002?18:17 Print reply
Posts: 971
daar om vroeg ik het ook niet, ik was benieuwd welk model het ongeveer was. of ze toen al upsd vorken hadden.

en met verrotte zuiger en verrot blok is niet erg slim
 
Blukaap 24-6-2002?18:32 Print reply

Posts: 10006
Hoezo ?
Je kunt er toch een brommerblokje in fabrieken .

Als het ding d'r gewoon goed uit ziet zou ik 'm voor 250 euro wel kopen, je kunt de losse onderdelen al voor meer verkopen denk ik.
 
Bastila is lief
Zeta-boy 24-6-2002?19:41 Print reply

Posts: 2066
Het is werkelijk waar 250 euro. Als het niks is, wat ik niet denk, verkoop ik dat ding weer gauw.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Rudy 24-6-2002?19:33 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Quote:
Originally posted by: rudy?
Klopt helemaal (wist ik zelf ook) maar ik heb liever een wp extrema normale voorvork dan een oude upsd.
En als amateur merk je er helemaal geen ZAK VAN


Dat bedoelde ik d'r ook mee, denk dat de gemiddelde persoon met een cross of wegmotor niet goed genoeg kan rijden om echt een UPSDvork nodig te hebben.


Precies zo hard rij je als amateur toch niet (nee mensen geen spannende verhalen gaan vertellen dat je het wel merk)
normale voorvork heeft ook behoorlijk wat voordelen: oa lichter qua gewicht(daarom hebben alle 600cc sportmotoren ook een gewone (right side down) voorvork


Quote:
daar om vroeg ik het ook niet, ik was benieuwd welk model het ongeveer was. of ze toen al upsd vorken hadden.


Ktm was de 1e met een upsd voorvork (wp vork ktm is trouwens eigenaar van wp)
Ktm was er ook het 1e weer vanaf

1985 ktm sx250


ktm sx 380(bj98) met wp extrema voorvork

ook de dikte van de vorkpoten verschilt nogal van ktm
zo hadden ze in 2002 (2001d8 ik ook) 43mm wp roma
in 2003 zetten ze er 48mm in
en die oude wp extrema is 50mm dik
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 24-6-2002?21:14 Print reply
Posts: 971
die nieuwe ktm'en rulen!
 
Steve_ZHC 25-6-2002?00:35 Print reply

Posts: 2716
kameraad van me kocht een RM250 begin jaren 90 ('92 of '94) en dat voor E 450,-

nieuwe (2e hands dan) achterveer (was bekend dat dat moest), nieuwe banden, nieuw luchtfiltersetje, mooie stickertjes erop (nummertjes en putoline) en moest gereviceerd worden (honen, nieuwe zuiger, nieuw big end, nieuw toplager etc.)

heeft hem totaal een euro of 1100/1200 gekost, en is nu dus als nieuw, en daar koop je lang niet zo'n goeie van, een beetje motor uit die jaren kost al 1250 of meer denk ik...
 
Hier_ben_ik - Administrator 25-6-2002?07:55 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: dick1?

die nieuwe ktm'en rulen!


nou volgens een paar crossteams niet hier op de crossbaan.. ze hadden het erover welk merk motor het beste was. KTM was wel snel maar hun hadden ze zelf ook en alles was al kapot geweest: de bak, koppelingshuis, cilinder, krukas... ze vonden dat honda/yamaha/kawasaki beter waren. honda waren de beste kwaliteit zeiden ze.. :n
 
Members zijn vervelend :-|
dick1 25-6-2002?09:03 Print reply
Posts: 971
:n :n
daarom vondt ik ktm ook wel cool omdat ze vet snel zijn.

honda is idd erg betrouwbaar, maar ik heb me bak ook kapot eerste versnelling, is opzich wel kut

 
Rudy 25-6-2002?10:38 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: dick1?

die nieuwe ktm'en rulen!


nou volgens een paar crossteams niet hier op de crossbaan.. ze hadden het erover welk merk motor het beste was. KTM was wel snel maar hun hadden ze zelf ook en alles was al kapot geweest: de bak, koppelingshuis, cilinder, krukas... ze vonden dat honda/yamaha/kawasaki beter waren. honda waren de beste kwaliteit zeiden ze.. :n


K heb even rondgekeken op internet
[URL[t]]http://www.fmfracing.com/[/t]fmfracing.com[/URL]
staan alle vermogens op

honda cr125:31pk
kawasaki kx125:31pk
yamaha yz125:30-30.5pk
suzuki rm125:29pk
ktm sx125:31.5pk

echt grote verschillen zitten er dus niet tussen bij std motoren. Wat ik wel opvallend vond is dat bij de ene een andere uitlaat veel meer scheelt dan bij de andere.

Nu de 250cc
honda cr250:46pk
yamaha yz250:43pk
kawasaki kx250;43pk
suzuki rm250:38pk !!!!!
ktm sx250;48pk

de verschillen bij de 250,s zijn dus best groot (ktm heeft 10pk meer als de rm)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 25-6-2002?21:16 Print reply

Posts: 3471
Dit zijn trouwens de vermogens met andere (fmf) uitlaat (had effe nix te doen )

honda cr125:31pk>>34
kawasaki kx125:31pk>>33.5
yamaha yz125:30-30.5pk>>32
suzuki rm125:29pk>>32
ktm sx125:31.5pk>>33


Nu de 250cc
honda cr250:46pk>>49
yamaha yz250:43pk>>47
kawasaki kx250;43pk>>46
suzuki rm250:38pk>>staat er niet op
ktm sx250:48pk>>49


[This message is edited by Rudy on 25-6-2002 21:27]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Steve_ZHC 26-6-2002?03:39 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Rudy?

Dit zijn trouwens de vermogens met andere (fmf) uitlaat (had effe nix te doen )

honda cr125:31pk>>34
kawasaki kx125:31pk>>33.5
yamaha yz125:30-30.5pk>>32
suzuki rm125:29pk>>32
ktm sx125:31.5pk>>33


Nu de 250cc
honda cr250:46pk>>49
yamaha yz250:43pk>>47
kawasaki kx250;43pk>>46
suzuki rm250:38pk>>staat er niet op
ktm sx250:48pk>>49


[This message is edited by Rudy on 25-6-2002 21:27]


Ehmmm, Suzuki RM250 model '92 ofsow met Arrows uitlaat en std. demper, en std carb etc. 48/49 PK op achterwiel.

Edit; Owja, enne, HGS mag wat mij betreft best MT en MTX uitlaten maken :n, dan kom je wel vooruit lijkt me...

[This message is edited by MT7 Racer on 26-6-2002 03:42]
 
Rudy 26-6-2002?09:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Quote:
Originally posted by: Rudy?

Dit zijn trouwens de vermogens met andere (fmf) uitlaat (had effe nix te doen )

honda cr125:31pk>>34
kawasaki kx125:31pk>>33.5
yamaha yz125:30-30.5pk>>32
suzuki rm125:29pk>>32
ktm sx125:31.5pk>>33


Nu de 250cc
honda cr250:46pk>>49
yamaha yz250:43pk>>47
kawasaki kx250;43pk>>46
suzuki rm250:38pk>>staat er niet op
ktm sx250:48pk>>49


[This message is edited by Rudy on 25-6-2002 21:27]


Ehmmm, Suzuki RM250 model '92 ofsow met Arrows uitlaat en std. demper, en std carb etc. 48/49 PK op achterwiel.

Edit; Owja, enne, HGS mag wat mij betreft best MT en MTX uitlaten maken :n, dan kom je wel vooruit lijkt me...

[This message is edited by MT7 Racer on 26-6-2002 03:42]


48-49pk HAHAHAHA lijkt me sterk verhaal dat dat er uit komt

Deze vermogens op die site zijn wel redelijk laag trouwens want bij he-ja.nl komt uit de 2001 honda(125) al 32.6pk (de cr250 komt er daar op 48)dus het zou best kunnen dat de amerikanen de vermogens in een iets andere norm meten.



 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved