Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen met afstellen nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44083 - Problemen met afstellen nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erwinko 11-7-2007 21:40 Print topicpost

Posts: 1012
heey,

ik heb problemen met het afstellen van mijn nsr

setup:
12mm keihin
50cc charmo (50 snel)
techno uitlaat
6bak en twv: 13 - 43

het probleem is dat hij gaat "haperen op hoge toeren (9k +)
je hoort dan de hele tijd knallen uit de uitlaat, net alsof hij verzuipt. of dat hij gewoon vonken mist

ik heb geprobeert:

sproeier 66, smoorde hem en dus gelijk weer terug gereden en andere sproeier

sproeier 68, loopt redelijk, maar begint dus te haperen

sproeier 70, loopt redelijk, maar begint ook te haperen

sproeier 72, loopt ook redelijk, maar hapert ook

sproeier 80, verzuipt

ik heb al andere bougie's geprobeert, maar allemaal hetzelfde probleem, bougiedop heb ik ook verandert, ook geen effect

verder heeft hij onder de 7k gewoon GEEN vermogen

als hij ff in de 7k komt dan spurt hij er vandoor, dipje bij de 9k en dan wil hij door maar gaat hij haperen..
ook als ik 7k rijd dan zakt hij vaak terug naar 6k zon beetje

dingen die ik zelf denk waar het probleem kan liggen:

-kleppen die beginnen te zweven
-iets in de ontsteking dat niet helemaal wil
-de krukas keerring aan de rechter kant die zit "verkeertesom" hij zit met de bolle kant naar de krukaslager. dat kreeg ik niet goed omdat de krukasmoer onwijs vast zit..

iemand die weet waar het aan ligt??

alvast bedankt, Erwin



 

Djeep 11-7-2007 23:23 Print reply

Posts: 8621
Hapere op hoge toeren lijkt mij toch een ontstekings probleem. Staat hij niet te laat?

Dat hij geen vermogen is is logisch, omdat het een 50cc snel is, en geen 125 mallosi.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
erwinko 11-7-2007 23:29 Print reply

Posts: 1012
ja, maar hij trekt ook niet door ofzo

ik moet terug schakelen om door de kunnen rijden..

ontsteking staat op zn vroegst

edit: ik bedenk me trouwens net dat als je hem gewoon door jakkert, dat hij dan nog wel ff gewoon doorgaat. dat is bij 10k ong.



Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 11-7-2007 om 23:31 uur.
 
MotoGPnsr 11-7-2007 23:38 Print reply

Posts: 332
hij rijd dus alleen in de buurd van zn powerband?


maar heb je altijd al gereden met een 12mm? want lijkt mij best wel klein voor een 50snel?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Royal Club 11-7-2007 23:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
hij rijd dus alleen in de buurd van zn powerband?


maar heb je altijd al gereden met een 12mm? want lijkt mij best wel klein voor een 50snel?


12mm is niet raar voor een 50
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
erwinko 11-7-2007 23:41 Print reply

Posts: 1012
ik heb bijna altijd zo gereden ja, geen problemen mee

maarja, iemand zij me dat ik er een grotere sproeier in moest doen omdat hij waarschijnlijk ff teveel lucht krijgt op dat moment.

dat ga ik morgen dus ff testen
 
erwinko 12-7-2007 12:26 Print reply

Posts: 1012
het is zowiezo eigenlijk geen benzine probleem.
benzine stroomt goed door en het is ook als ik net 20meter wegrijd nadat
hij een paar uur heeft stilgestaan.
ook had ik de carburateur helemaal schoongemaakt en uitgeblazen etc.
zat eigenlijk ook geen vuil in maar gewoon voor de zekerheid.

ik denk dat het toch aan de keerring ligt
hij zit dus met de holle kant naar de olie

als de motor draait bouwt hij ook overdruk op in het carter, maar omdat de keerring verkeertesom zit zou hij die druk eigenlijk zo het carter in blazen.
het bij de versnellingsbak is geen druk vanwege de carterventilatie.
dus de keerring "sluit" alleen op de kracht van het veertje wat erin zit.

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/591
daar is ook te zien dat de holle kant naar het lager hoort

is dit een logische redenering voor het probleem?

want mijn gevoel zegt echt dat het aan die keerring ligt
dat is het enige aan het blok wat anders is als eerst (had er geen last van)

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 12-7-2007 om 12:27 uur.
 
hc_soldier 12-7-2007 12:45 Print reply
Posts: 195
ik zou de ontsteking eens terug normaal zetten, en probeer ook eens andere bougi
 
erwinko 12-7-2007 12:50 Print reply

Posts: 1012
op wat voor punt moet de ontsteking staan dan?

andere bougie's heb ik al geprobeert maar geen effect

ik moet alleen wel even een nieuwe halen maar daar heb ik morgen pas tijd voor
 
hc_soldier 12-7-2007 13:11 Print reply
Posts: 195
streepje op grondplaat gelijk zetten met streep op carter
 
Burningtux 12-7-2007 22:29 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
het is zowiezo eigenlijk geen benzine probleem.
benzine stroomt goed door en het is ook als ik net 20meter wegrijd nadat
hij een paar uur heeft stilgestaan.
ook had ik de carburateur helemaal schoongemaakt en uitgeblazen etc.
zat eigenlijk ook geen vuil in maar gewoon voor de zekerheid.

ik denk dat het toch aan de keerring ligt
hij zit dus met de holle kant naar de olie

als de motor draait bouwt hij ook overdruk op in het carter, maar omdat de keerring verkeertesom zit zou hij die druk eigenlijk zo het carter in blazen.
het bij de versnellingsbak is geen druk vanwege de carterventilatie.
dus de keerring "sluit" alleen op de kracht van het veertje wat erin zit.

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/591
daar is ook te zien dat de holle kant naar het lager hoort

is dit een logische redenering voor het probleem?

want mijn gevoel zegt echt dat het aan die keerring ligt
dat is het enige aan het blok wat anders is als eerst (had er geen last van)

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 12-7-2007 om 12:27 uur.


1) bij een NSR zit de keerring altijd met de kant van het veertje naar jou toe als je voor het koppelingshuis zit!
2) haperen op hoge toeren heb ik ook wel es gehad, in mijn geval te kleine sproeier, kan heel miniem zijn. Ook kan het je onsteking zijn, ff ori zetten en kijken wat hij doet.

Veel geluk

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 12-7-2007 om 22:29 uur.
 
erwinko 12-7-2007 23:22 Print reply

Posts: 1012
het is inderdaad een te kleine sproeier..

als hij hapert en ik trek ff aan de choke schiet hij er weer vandoor

dus snel sproeier 80 er weer in.
(die had ik alleen getest met vorrige vliegwiel en toen verzoop hij echt)


ik vind die keerring wel heel vaag eigenlijk..
normaal zit hij altijd met de holle kant dus veertje naar het lager toe

want je zou ook in feite geen druk op kunnen bouwen in je carter..

maarja, als het echt zo hoort scheelt het mij weer een hoop werk

edit:
is eigenlijk toch wel raar; dan denk je van ooh; ff afstellen; dat doe ik nu wel FF. maar toch weer verkeerd denken op de simptonen

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 12-7-2007 om 23:23 uur.
 
MotoGPnsr 13-7-2007 2:54 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
edit:
is eigenlijk toch wel raar; dan denk je van ooh; ff afstellen; dat doe ik nu wel FF. maar toch weer verkeerd denken op de simptonen

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 12-7-2007 om 23:23 uur.



jahh.. ik ken het

vandaag echt ik FF van sproeier 180 naar 150 te gaan, kan wel.

had ik me vlotter verbogen, dus ik was echt 2 uur bezig met goedbuigen!

en ja, ik was zo stom van: klein beetje buigen, hele bakje er weer opschroeven, kraantje aan, doet het niet. en dat 20x opnieuw
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
THOMASJEUHHH 13-7-2007 10:22 Print reply

Posts: 4159
-kleppen die beginnen te zweven

:S

tis geen 4tact
maar het probleem is al opgelost?
 
bwoaahhppp,,..
clutch 13-7-2007 10:43 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
-kleppen die beginnen te zweven

:S

tis geen 4tact
maar het probleem is al opgelost?

daarnaast draait hij ook geen 17.000 rpm ofzo beetje sterk dus ja.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
erwinko 13-7-2007 12:36 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
-kleppen die beginnen te zweven

:S

tis geen 4tact
maar het probleem is al opgelost?



duh, maar membraan kleppen kunnen toch ook gaan zweven, chef

ik stop er vanavond even een grotere sproeier in.

ik werk nu ook 6dagen per week, dus heb niet alle tijd
 

Dit topic is 1141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved