Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is beter opmaat uitlaat of een gewoone???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44061 - wat is beter opmaat uitlaat of een ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ducatigpr 12-7-2007 17:17 Print reply

Posts: 827
echt zon topic waar geen antwoord uitkomt en allemaal verschillende meningen zijn, dus je kan wel door blijven gaan maar er komt toch geen antwoord uit het ligt aan bepaalde factoren, daar hou ik het bij :p
 
Saknet 12-7-2007 17:57 Print reply

Posts: 10355
opmaat is beter.
zolang hij maar wel echt "OP MAAT" is

sugt hed nivo hyro iz oock weer om te heulen

omg dat je dit in et TF heb gepost wtf

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-7-2007 om 17:58 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
PRO TUNING 12-7-2007 19:42 Print reply

Posts: 4000
Een goede echt " op maat " gemaakte pijp is altijd beter als een confectie pijp.

Alleen zijn er weinig mensen die een uitlaat goed kunnen berekenen.
 
dt-gast 12-7-2007 20:20 Print reply

Posts: 492
een door foekema berekende uitlaat is beter dan een fabrieks
 
smile and wave boys, just smile and wave
Jarco 12-7-2007 20:32 Print reply

Posts: 4520
tja je rijd 8 uur achtermekaar, wil je maximale prestaties? of wil je gewoon dat je brommer niet te warm wordt met 8 uur achter mekaar doorrijden..(wat dus ook kan met een verkeerde(opmaaat) uitlaat)
 
Erik 39 12-7-2007 20:52 Print reply

Posts: 15088
Een echte opmaat uitlaat, kan toch niet slechter zijn dan een gewone?
Opmaat is toch maximaal

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 12-7-2007 om 20:55 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-7-2007 20:54 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Een echte opmaat uitlaat, kan toch niet beter zijn dan een gewone?
Opmaat is toch maximaal


tegenstrijdige zin
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Erik 39 12-7-2007 20:54 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


tegenstrijdige zin

Klopt, typfout :P
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
John Huijben 12-7-2007 21:44 Print reply

Posts: 2433
standaard geblaat:

een perfecte pijp kan je niet berekenen, enkel een goed benadering ervan.
en een goede benadering daarvan is vaak beter dan een uitlaat die je kant en klaar koopt.
een goede opmaat berekende uitlaat zal natuurlijk beter presteren dan een gianelli ofzo.
natuurlijk zou een fabrikant ook een uitlaat zo kunnen fabriceren zodat er erg veel vermogen uitkomt, maar ze zitten ook met n zo goedkoop mogelijk fabricageproces, zo min mogelijk klachten van spul dat kapotloopt, en de "gewone" spullen moeten ook beunhaasproof zijn.
met n retesnelle pijp komt de afstelling allemaal nauwkeuriger enzo.
ook gaat t niet alleen om vermogen maar ook om uiterlijk.

bij een gefabriceerde uitlaat zoals de metrakit prorace uitlaat bijvoorbeeld ligt t anders.
die is wel gemaakt om veel vermogen te leveren, en je moet ook n verdomd goede opmaat maken wil je vermogenswinst hebben (met prorace cilinder dan eh).
maar das anders dan n gianellitje wat voor n orgineel blokje bedoelt is.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-7-2007 21:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
standaard geblaat:

een perfecte pijp kan je niet berekenen, enkel een goed benadering ervan.
en een goede benadering daarvan is vaak beter dan een uitlaat die je kant en klaar koopt.
een goede opmaat berekende uitlaat zal natuurlijk beter presteren dan een gianelli ofzo.
natuurlijk zou een fabrikant ook een uitlaat zo kunnen fabriceren zodat er erg veel vermogen uitkomt, maar ze zitten ook met n zo goedkoop mogelijk fabricageproces, zo min mogelijk klachten van spul dat kapotloopt, en de "gewone" spullen moeten ook beunhaasproof zijn.
met n retesnelle pijp komt de afstelling allemaal nauwkeuriger enzo.
ook gaat t niet alleen om vermogen maar ook om uiterlijk.

bij een gefabriceerde uitlaat zoals de metrakit prorace uitlaat bijvoorbeeld ligt t anders.
die is wel gemaakt om veel vermogen te leveren, en je moet ook n verdomd goede opmaat maken wil je vermogenswinst hebben (met prorace cilinder dan eh).
maar das anders dan n gianellitje wat voor n orgineel blokje bedoelt is.


een opvoeruitlaat is officieel alleen voor race doeleinden , lijkt me niet dat ze dan kunnen klagen dat hun brommer te snel werd en kapotliep. fabrieksgarantie van een brommer vervalt niet voor niets.

was het niet zo dat een PR uitlaat veel hoegtoeriger was als een PR cilinder ?

volgens mij is het vooral niet mogelijk DE perfecte uitlaat te maken omdat je compromis moet sluiten . als je een opmaat maakt kun je deze zo maken dat hij voor jou doel geschikt is . een fabrieksuitlaat moet voor een breed "publiek" geschikt zijn
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Harry Huizing 13-7-2007 22:40 Print reply
Posts: 8
als je naar drie uitlaatspecialisten gaat , denk ik niet dat je ook drie precies dezelfde uitlaten krijgt
 
zundappmotors.nl
dokodriver 14-7-2007 18:25 Print reply

Posts: 181
denk laat ff wat van me horen: als je bij drie verschillende opmaat uitlaat makers langs gaat om een uit laat te laaten bereken en die gegeven voeg je dan bij elkaar en daar maak je een opmaat uitlaat van dan heb je denk ik wel een zeer goede opmaat uitlaat en dan loopt ie ook wel goed maar dat is het probleem als je een brommer nog niet helemaal hebt opgevoerd en tog een opmaat wil dan moet je wanneer je er bijv een hebo opzet er weer een nieuws laten bereken
 
soavonds kearl sochtends kater

Dit topic is 2950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved