ik ben op zoek naar een opmaat uitlaat, maar omdat wij het am6 blok nog niet helemaal opgevoerd hebben vraag ik me af wat ik beterkan doen een gianeli uitlaat kopen voor een aprilia rx en die ombeunen tot hm uitlaat of er zelf een proberen te beunen. ze zeggen dat gianeli de beste uit laat is als je het blok nog niet opgevoerd hebt zoals bijv een andere cilinder(oja zit nu een gilardonni 2 cilinder op is dat een snelle cilinder is is die orgineel bij een HM uit 1996 ??)
ja en dan wou ik die uit laat in de bocht iets verbeunen dat die uitlaat op een HM cre past want daar zijn geen uitlaten voor verkrijg baar in nederland want deze is ingevoerd uit Italie
Quote:Oorspronkelijk gepost door: christianos
Maar weinig opmaat uitlaten zijn beter dan fabrieksuitlaten en de gianelli is gewoon een erg goede uitlaat voor de RX
wat blaatje natuurlijk is een GOEDE opmaat uitlaat alteid beter dan ene fabriekspijp
je moet niet denken jij.
Zo'n uitlaat presteert totaal niet op een "laagtoerige" 50cc ofzo. Dus opmaat is beter.
Een goed berekende opmaat is altijd beter dan een fabriekspijp
als je kijkt naar de sp de pr paip etc heb je echt niet beter hoor
pt paip berekent op pr
sp paip berekent op sp
en in zo`n fabrieks uitlaat zit gewoon veel meer aandacht in dan in een opmaat denk ik
am6 is wel wat anders als honda he geert
Niet helemaal waar ik vond de pro race beter presteren op een SP cilinder dan de sp uitlaat zelf, maar dit komt mss ook wel door die deuk die in mijn sp zat
Quote:Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
die prorace pijpen zijn berekent op jou prorace cilinder dus op de timingen van jou cilinder. daarom presteren ze zo goed..
Dus... Is een fabriekspijp en jij zegt dat er dus voor mijn pro race nog een betere is. Plus dat de meeste sprintbrommers toch met een fabriekspijp rijden, omdat met een opmaatpijp er altijd wel iets niet goed is (te snel warm, korte powerband, etc.)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 12-7-2007 om 15:27 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: dokodriver
how how rot op met sprint brommers het gaat hier over een 8 uurs crosser voor de brommer cross als je het nog niet wist!!!
Dus ik vind dat best vergelijkbaar, maar ik zal voor de gianelli gaan zijn zeer goede uitlaten en zekers snel en daar gaat het toch om? (net als bij een sprinter) Pas maken zal denk ik een klein beugeltje of tailpip beetje verbeugen zijn
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 12-7-2007 om 17:14 uur.
Niet helemaal waar ik vond de pro race beter presteren op een SP cilinder dan de sp uitlaat zelf, maar dit komt mss ook wel door die deuk die in mijn sp zat
[...]
Dus... Is een fabriekspijp en jij zegt dat er dus voor mijn pro race nog een betere is. Plus dat de meeste sprintbrommers toch met een fabriekspijp rijden, omdat met een opmaatpijp er altijd wel iets niet goed is (te snel warm, korte powerband, etc.)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 12-7-2007 om 15:27 uur.
dan kunnen die mensen geen goede opmaat uitlaaten maken
en wtf ist verschil. als je een prorace presies namaakt met zelfde berekeninge heb je een opmaat maar die presteerd net zo goed als prorace..