Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX-SH begrenzingen ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4406 - MTX-SH begrenzingen ??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 23-6-2002?23:24 Print topicpost

Posts: 10006
Goed, ik heb nu dus een 70 eurocilindro en 20mm mikuni (tnx alwin) onder m'n MTX liggen, alleen ik heb geen centjes meer op het moment, dus ik heb de ori uitlaat en demper d'r maar even opgezet.
Nu zal dat ongetwijfeld niet ideaal zijn, maar ik vraag me af waar een MTX-SH hoofdzakelijk op begrensd is.
Z'n uitlaat, cilinder en luchtfilter zoals de MT of hoofdzakelijk filter en cilinder en dat de uitlaat d'r nog mee door kan ??
Want als een uitlaat niet perse nodig is doe ik het voorlopig niet.

PS: Ik heb die vernauwing aan het begin vd uitlaat al iets groter gedremeld (2/3 mm ofzo)
 
Bastila is lief

Martijn 24-6-2002?00:21 Print reply
Posts: 10000
hij is zowieso op de uitlaat begrensd geloof ik.
als het goed is issie op de cilnder ook begrensd, poorten klein...dat soort shit..hoewel honda standaard membraan heeft en meer spoelpoorten heeft suzuki niet....

inlaat is vast klein...dat soort shit...

volgens marcel dekker (as seen on 50cc.nl) heeft een mtx geen begrensde luchtslange...maar da week nie zeker.

nou..carb kun je niet echt als begrenzer zien...

maar voornamelijk dus de cilnder (heb je vervangen) en uitlaat...en misschien nog luchtsysteem...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ronaldv56 24-6-2002?10:05 Print reply
Posts: 369
Quote:
Originally posted by: Martijn
volgens marcel dekker (as seen on 50cc.nl) heeft een mtx geen begrensde luchtslange...maar da week nie zeker.




Jaja, heb jij die luchtslang (origineel) van een sh wel eens gezien? daar krijgt zelfs dick zijn peimelemuis niet doorheen. Gewoon een stuk landbouwtuinslang of een stuk voorvork bescherm rubber eromheen werkt al een stuk beter
 
vroem vroem vroem
Blukaap 24-6-2002?11:33 Print reply

Posts: 10006
Luchslang en cilinder zijn iig begrenzers, maar dat is al opgelost.
Alleen bij de uitlaat twijfel ik omdat die bocht veeeel dikker is dan die van de std MT uitlaat.
Alleen aan het begin zit er een vernauwing in, maar daar heb ik de dremel al ietsjes op losgelaten.
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 25-6-2002?19:53 Print reply

Posts: 7007
Zo'n std. uitlaat is een best wel grote begrenzer op een SH en je ontsteking is zo gezet dat je nooit meer dan ongeveer 9500 rpm kan maken
 
nobody fuck with us!!
Blukaap 25-6-2002?20:31 Print reply

Posts: 10006
std uitlaat is ietsje uitgefreesd aan die vernauwing (bij het begin).
Ontsteking staat max naar rechts (offcourse ).

naja, over 45min ofzo kan ik meer vertellen denk ik, want over 20min ga ik proberen 'm te starten .
 
Bastila is lief
Nasic 25-6-2002?20:35 Print reply
Posts: 890
jah ik denk dat ie ook wel erg gaat inhouden. bijna alle originele uitlaten lopen niet goed op een 70cc.
 
Ducati 900SS
Blukaap 25-6-2002?22:02 Print reply

Posts: 10006
Beuh, m'n MTX deed het, nu is ie volgens mij vastgenaaid op de zuigerveren, maar daar kijk ik morgen wel naar.
 
Bastila is lief
Junkie XR 26-6-2002?00:16 Print reply

Posts: 5753
Onder mijn (ex) SH zit ook een standaard (snel) bocht en dat draait inderdaad niet veel meer als 9000 toeren, maar heeft wel vet veel power, zit nu 15/42 onder, met 5 bak en dit trekt ie nog, dan rijd ie dikke 90. En echt zuinig, okay, nu niet, maar dat komt omdat de tank lekt :(
 
Neonlampje 26-6-2002?00:31 Print reply

Posts: 14825
hmm ey die uitlaat moet je ff vervangen, of eerst ff gaan voelen met een stuk dik ijzerdraad of er schotten in zitten...

maar ik zou voor een 80 bochtje oid gaan

(khoorde btw van rossi kerel dat je je zuiger er verkeerd in had ofzo? hoe zatdat?)
 
NSR RULEZZ 26-6-2002?15:32 Print reply

Posts: 4934
hu hoe kun je dat zien dan of er begrenzingen(schotten ofzow) in je uitlaat zitten zal dat ook in een proma80cc voor mb zitten?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 26-6-2002?16:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

hmm ey die uitlaat moet je ff vervangen, of eerst ff gaan voelen met een stuk dik ijzerdraad of er schotten in zitten...

maar ik zou voor een 80 bochtje oid gaan

(khoorde btw van rossi kerel dat je je zuiger er verkeerd in had ofzo? hoe zatdat?)


Nee, dat dacht ie en ik wist het toen niet zeker, was een misverstandje

Maar hij's niet vastgelopen op de cilinder (denk ik haast), want hij heeft gewoon compressie en gaat ook soepel.
Alleen met een of andere rare tik d'r in (en maar af en toe).
Dus ik ga 'm zo eens openschroeven en kijken wat er mis was.

En voor de 1000000e keer, de vernauwing aan het begin van die bocht is al bijgedremeld
En hij heeft iig lekker kracht van onder tot boven (naja 5/6000 toeren ben ik geweest, toen ratelde d'r dus wat).
 
Bastila is lief
Blukaap 26-6-2002?20:09 Print reply

Posts: 10006
WOEEEEEHOEEEEEE .
Het was alleen maar het vliegwiel wat vd krukas afgelopen was (moer zat niet goed vast denk ik, spie en spiebaan zien d'r nl nog prima uit).

En hij doet het .
En best lekker ook, veel meer vermogen dan m'n MT .
 
Bastila is lief
barry 26-6-2002?20:13 Print reply

Posts: 7387
hoe hard rijd ie met wat voor setup en tdw v?
 
He?
Blukaap 26-6-2002?20:17 Print reply

Posts: 10006
Zie msn .
 
Bastila is lief
barry 26-6-2002?20:20 Print reply

Posts: 7387
weet het al
 
He?

Dit topic is 500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved