Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aantal vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1147 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #44058 - Aantal vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximilliano 10-7-2007 23:20 Print topicpost
Posts: 666
Hey, ik heb nu laatst mn mtx weer rijdend gemaakt
Ik heb het met een nieuwe bougie gedaan.
de oude is helemaal zwart (waarschijnlijk dat koolgeval).
Ik heb ook een hele lange tijd op hele lage toeren gereden (denk aan 2000, naast een fietser gereden)

nu mijn vragen:
- is die oude bougie nog bruikbaar (als ik hem een beetje schoonmaak)
- Is het werkelijk zo dat je bougie het nie meer doet als je heel lang op lage toeren rijdt?
- Ik heb een uitlaat, Proma gp (ofzo) onderlangs. en deze is al heel oud, vol met kool en deuken. hoe krijg ik die deuken er uit? ik heb geen beschikking tot lasapparatuur.
- werkt natronloog ook om je uitlaat te ontkolen?

alvast bedankt!
gr
 

Djeep 10-7-2007 23:23 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey, ik heb nu laatst mn mtx weer rijdend gemaakt
Ik heb het met een nieuwe bougie gedaan.
de oude is helemaal zwart (waarschijnlijk dat koolgeval).
Ik heb ook een hele lange tijd op hele lage toeren gereden (denk aan 2000, naast een fietser gereden)

nu mijn vragen:
- is die oude bougie nog bruikbaar (als ik hem een beetje schoonmaak)
- Is het werkelijk zo dat je bougie het nie meer doet als je heel lang op lage toeren rijdt?
- Ik heb een uitlaat, Proma gp (ofzo) onderlangs. en deze is al heel oud, vol met kool en deuken. hoe krijg ik die deuken er uit? ik heb geen beschikking tot lasapparatuur.
- werkt natronloog ook om je uitlaat te ontkolen?

alvast bedankt!
gr


-ja
-nee
-niet
-nee
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
ikkejw 10-7-2007 23:23 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey, ik heb nu laatst mn mtx weer rijdend gemaakt
Ik heb het met een nieuwe bougie gedaan.
de oude is helemaal zwart (waarschijnlijk dat koolgeval).
Ik heb ook een hele lange tijd op hele lage toeren gereden (denk aan 2000, naast een fietser gereden)

nu mijn vragen:
- is die oude bougie nog bruikbaar (als ik hem een beetje schoonmaak) - vaak wel, niet altijd
- Is het werkelijk zo dat je bougie het nie meer doet als je heel lang op lage toeren rijdt?
- Ik heb een uitlaat, Proma gp (ofzo) onderlangs. en deze is al heel oud, vol met kool en deuken. hoe krijg ik die deuken kool er uit? ik heb geen beschikking tot lasapparatuur. - benzine erin, in de fik zetten, en dan de compressor erop
- werkt natronloog ook om je uitlaat te ontkolen?

alvast bedankt!
gr



Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 10-7-2007 om 23:24 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Maximilliano 10-7-2007 23:26 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 10-7-2007 om 23:24 uur.



nee, hoe krijg ik die deuken eruit zonder iets te lassen, maar dat zie ik al. dat gaat niet lukken.
 
vooruitnietachteruit 10-7-2007 23:27 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey, ik heb nu laatst mn mtx weer rijdend gemaakt
Ik heb het met een nieuwe bougie gedaan.
de oude is helemaal zwart (waarschijnlijk dat koolgeval).
Ik heb ook een hele lange tijd op hele lage toeren gereden (denk aan 2000, naast een fietser gereden)

nu mijn vragen:
- is die oude bougie nog bruikbaar (als ik hem een beetje schoonmaak)
- Is het werkelijk zo dat je bougie het nie meer doet als je heel lang op lage toeren rijdt?
- Ik heb een uitlaat, Proma gp (ofzo) onderlangs. en deze is al heel oud, vol met kool en deuken. hoe krijg ik die deuken er uit? ik heb geen beschikking tot lasapparatuur.
- werkt natronloog ook om je uitlaat te ontkolen?

alvast bedankt!
gr


Als ie nu weer rijdt omdat er een nieuwe bougie inzit kun je die oude niet meer gebruiken
Waarom je bougie het niet zo doen na lange tijd laagtoerig rijden weet ik niet. Ik weet ook niet hoeveel km jij met 2000 toeren hebt gereden. Wat ik wel weet is dat dat voor bijv 15 km prima zou moeten kunnen, als je maar wel daarna weer 'gewoon' gaat rijden.


 
ikkejw 10-7-2007 23:28 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
[...]



nee, hoe krijg ik die deuken eruit zonder iets te lassen, maar dat zie ik al. dat gaat niet lukken.



je zou kunnen proberen om beide kanten luchtdicht te maken, en met de compressor er druk op te zetten
en dan een beetje met de gasbrander over de deuken, misschien dat ze dan terugspringen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Teunis 10-7-2007 23:28 Print reply

Posts: 1073
-ja
-nee
- uitbranden is een faq over, en uitdeuken kan je doen door er ogen op te lassen en dan de deuk eruittrekken en vervolgens het oppervlak herstellen.

wat ook wordt gebruikt bij benzine tanken, is je uitlaat dicht maken en dan droge spliterten er in en dan water erbij, maar goed dan moet je wel je uitlaat dicht maken en die erten er weer uit zien te krijgen
-nee

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 10-7-2007 om 23:33 uur.
 
VluggeJaapie 11-7-2007 1:11 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



je zou kunnen proberen om beide kanten luchtdicht te maken, en met de compressor er druk op te zetten
en dan een beetje met de gasbrander over de deuken, misschien dat ze dan terugspringen.


en dan de hele boel laten klappen? gooi er dan op ze minst water in of een andere vloeistof,
 
Auto RBW :)
Harold 11-7-2007 11:54 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


en dan de hele boel laten klappen? gooi er dan op ze minst water in of een andere vloeistof,



klapt niet hoor. Gewoon zien dat je een koppeling op 1 kant van de uitlaat soldeerd en een plaatje met pakking op de flens zodat i helemaal lucht dicht is. Dan luchtslang er op en deuk gloeiend stoken. Dan doomiddel van de druk regelaar langzaam iets druk op bouwen en als het goed is plopt de deuk dan naar buiten.

Gewoon bij 2 bar beginnen en dan langzaam opbouwen(terwijl je de deuk roodgloeiend hebt) totdat hij er uit plopt.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-7-2007 12:07 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
Hey, ik heb nu laatst mn mtx weer rijdend gemaakt
Ik heb het met een nieuwe bougie gedaan.
de oude is helemaal zwart (waarschijnlijk dat koolgeval).
Ik heb ook een hele lange tijd op hele lage toeren gereden (denk aan 2000, naast een fietser gereden)

nu mijn vragen:
- is die oude bougie nog bruikbaar (als ik hem een beetje schoonmaak)
- Is het werkelijk zo dat je bougie het nie meer doet als je heel lang op lage toeren rijdt?
- Ik heb een uitlaat, Proma gp (ofzo) onderlangs. en deze is al heel oud, vol met kool en deuken. hoe krijg ik die deuken er uit? ik heb geen beschikking tot lasapparatuur.
- werkt natronloog ook om je uitlaat te ontkolen?

alvast bedankt!
gr


als je carb niet helemaal goed is afgesteld en hij krijgt bij lage toeren (te)veel benzine dan kan het zijn dat je bougie heel smerig wordt.
Maak hem goed schoon en kijk of hij nog vonkt, als dat zo is loopt je brommer er ook wel mee denk ik.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
erwin fs1 11-7-2007 17:24 Print reply

Posts: 897
hou die bougie even in het gasfornuis met de electroden
 
vake bej te bange....

Dit topic is 766 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved